המובילאיי הבאה? Oryx הישראלית מגייסת 50 מיליון דולר לפיתוח רדאר חדשני לרכב האוטונומי

החברה הישראלית פיתחה מערכת חיישנים לרכב האוטונומי שמדוייקת וזולה יותר מטכנולוגיית ה-LiDAR הפופולארית; תוך שנה וחצי גייסה החברה כ-67 מיליון דולר

מקור: Oryx

תחום הפיתוחים הישראליים לרכב החכם רותח. אחרי עסקת מובילאיי ומספר גדול של חברות בתחום הראייה הממוחשבת ואבטחת הרכב החכם, מודיעה היום (ג') חברת Oryx Vision (אוריקס ויז'ן) על השלמת סבב גיוס ענק בגובה 50 מיליון דולר, שמצטרף לסבב גיוס בגובה 17 מיליון דולר שהשלימה החברה לפני 10 חודשים בלבד.

טכנולוגיה טובה מזו של הרכב האוטונומי של גוגל

הטכנולוגיה של Oryx מתבססת על ננו-אנטנות שקולטות גלי אור – בדיוק כמו גלי רדיו – ומאפשרות לרכב לנווט ולהימנע ממכשולים. על פי החברה, הטכנולוגיה שלה עדיפה על טכנולוגיות אחרות שנמצאות כיום בשימוש – כמו רדאר ה-LIDAR הרגיל, בו עושה למשל שימוש גוגל ברכב האוטונומי שלה. כידוע, רדארים מסוג LIDAR, שמתבססים על פולסים קצרים של גלי לייזר, תוך כדי סיבוב ב-360 מעלות, ממפים אמנם את הסביבה, אולם הם מורכבים לייצור, יקרים מאוד – אלפי דולרים ליחידה, וגם עלולים להוות סיכון לעיניים של העוברים והשבים.

לעומתם, כדי למפות את הסביבה, הפתרון של Oryx עושה שימוש בגלי אור אינפרא-אדום שבטוחים לגמרי לשימוש; במקום מתקן שמסתובב ב-360 מעלות, המערכת פולטת את הקרניים בבת אחת בצורה היקפית מסביב לרכב, ואנטנות סיליקון זעירות, שגודלן כ-5 אלפיות המילימטר בלבד, קולטות את גלי האור שחוזרים.

המערכת מזהה את התדר של גלי אור, מה שמספק למערכת, על פי החברה, יכולת גילוי גבוהה משמעותית ממערכות אחרות במונחים של יחס אות לרעש. המערכת גם חסינה מפני הפרעות של אור השמש ולידרים אחרים, ומאפשרת לה להפיק עבור כל נקודה בתמונה לא רק מידע על המרחק שלה מהסנסור אלה גם את המהירות והכיוון שלה. בנוסף, אין בה חלקים נעים, כך שהיא אמינה יותר לשימוש מתמשך ודורשת הרבה פחות כוחות עיבוד ממערכות הראייה הממוחשבת שמנתחות את התמונה.

Oryx הוקמה בשנת 2009 על ידי דוד בן-בסט, מומחה עולמי בתחום האקלטרו-אופטיקה, שבעברו ייסד יחד עם גידי ברק את RFWaves ומכר אותה לאחר מכן לחברת Vishay; ורני ולינגשטין, יזם סדרתי שמכר את הסטארטאפ הקודם שהקים, Intucell, לסיסקו ב-2013. את סבב הגיוס הנוכחי הובילו הקרנות Third Point Ventures ו-Walden Riverwood Ventures, והשתתפו בו גם קרן ההשקעות של קבוצת Union בהובלת ג׳ורג׳ חורש והמשקיעים הקיימים, Bessemer Venture Partners, קרן Maniv Mobility ו-Trucks. הגיוס הנוכחי מביא את סך הגיוסים של החברה ל-67 מיליון דולר והופך אותה לאחת מהחברות המשפיעות והמובילות בתחום הפיתוחים לרכב האוטונומי.

בתגובה לגיוס, מסר רני ולינגשטין, מייסד ומנכ״ל Oryx Vision: "אוריקס בונה את הפתרון הראשון שיענה על כל דרישות המפתח מלידר עבור כלי רכב – טווח ארוך, רזולוציה גבוהה ומחיר נמוך. אנחנו שמחים לקבל הבעת אמון בחזון שלנו ממשקיעים מתוחכמים ומנוסים. נשתמש במשאבים שקיבלנו כדי להביא את הטכנולוגיה הייחודית שלנו לשוק, במהירות ובאיכות גבוהה".

יניב אביטל

הגב

3 Comments on "המובילאיי הבאה? Oryx הישראלית מגייסת 50 מיליון דולר לפיתוח רדאר חדשני לרכב האוטונומי"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
Stimmy
Guest

ברכות דודי.
מחזיקים אצבעות באיניואיטיב

Guy
Guest

כל עוד זה לא יחריש לי את האוזניים על הולך רגל שסיים לעבור את המדרכה (נמצא בפינה של המצלמה) ואני נע במהירות 5 קמ"ש – אני בעד.

עופר
Guest

חברה מבטיחה שגם דובר עליה במסגרת החסויות של הפודקאסט "עושים היסטוריה".

כל הכבוד.

תיקון טעות כתיב בכתבה: כתוב "אקלטרו" במקום "אלקטרו".

wpDiscuz

תגיות לכתבה: