5864548778 אוריקס מגייסת 17 מיליון דולר כדי להיות העיניים של הרכב האוטונומי | גיקטיים

סוכן חכם
אישי ודיסקרטי

לוח משרות ההיי-טק
והטכנולוגיה של ישראל.

רוצים לדעת על משרות חדשות שמתאימות לכם?
תנו לנו לעבוד בשבילכם.
במקום לחפש משרות, קבלו אותן למייל ראשונים.

תודה רבה,
מעכשיו הסוכן האישי שלנו עובד בשבילך. בהצלחה:)
ההרשמה בוצעה בהצלחה
*הרשמה מאשרת לנו את תנאי השימוש
אני מאשר קבלת חומר פרסומי מגיקטיים וידוע לי כי באפשרותי לבקש הסרה מרשימת התפוצה בכל עת

אוריקס מגייסת 17 מיליון דולר כדי להיות העיניים של הרכב האוטונומי

החברה הישראלית פיתחה מערכת חיישנים לרכב האוטונומי שטובה יותר, לדבריה, מהטכנולוגיה עליה מתבססת גוגל ברכב האוטונומי שלה. בין המשקיעות, קרן הענק האמריקאית Bessemer

מקור: Google

הרכב האוטונומי של גוגל עם הבליטה של רדאר ה-LIDAR. מקור: Google

בלב ליבה של המכונית האוטונומית עומדות כמובן הטכנולוגיות השונות שמאפשרות לה להתנייד במרחב מבלי להתנגש בעצמים או באנשים. לתחום הצפוף, שמאוכלס כבר בחברות דוגמת מובילאיי הישראלית, נכנסת חברה ישראלית בשם Oryx (אוריקס) שמודיעה היום (ד') על השלמת סבב גיוס בגובה 17 מיליון דולר.

טכנולוגיה טובה מזו של הרכב האוטונומי של גוגל

הטכנולוגיה של Oryx מתבססת על ננו-אנטנות שקולטות גלי אור – בדיוק כמו גלי רדיו – ומאפשרות לרכב לנווט ולהימנע ממכשולים. על פי החברה, הטכנולוגיה שלה עדיפה על טכנולוגיות אחרות שנמצאות כיום בשימוש – כמו רדאר ה-LIDAR, בו עושה למשל שימוש גוגל ברכב האוטונומי שלה. כידוע, רדארים מסוג LIDAR, שמתבססים על פולסים קצרים של גלי לייזר, תוך כדי סיבוב ב-360 מעלות, ממפים אמנם את הסביבה, אולם הם מורכבים לייצור, יקרים מאוד – אלפי דולרים ליחידה, וגם עלולים להוות סיכון לעיניים של העוברים והשבים.

לעומתם, כדי למפות את הסביבה, הפתרון של Oryx עושה שימוש בגלי אור אינפרא-אדום שבטוחים לגמרי לשימוש; במקום מתקן שמסתובב ב-360 מעלות, המערכת פולטת את הקרניים בבת אחת בצורה היקפית מסביב לרכב, ואנטנות זעירות, שגודלן כ-5 אלפיות המילימטר בלבד, קולטות את גלי האור שחוזרים.

רמת הדיוק של האנטנות של Oryx כל-כך גבוהה שהן מסוגלות לזהות עצמים זעירים על הכביש ממרחק של 150 מטר, כשהיכולות הללו לא נפגעות גם בשמש ישירה ומסנוורת וגם בחשיכה מוחלטת – בכל תנאי מזג האוויר. לדברי Oryx, לא רק שהמערכת שפיתחה מדוייקת פי 50 מה-LIDAR, הרי שאין בה חלקים נעים, כך שהיא אמינה יותר לשימוש מתמשך והיא דורשת הרבה פחות כוחות עיבוד ממערכות הראייה הממוחשבת שמנתחות את התמונה.

Oryx הוקמה בשנת 2009 על ידי דוד בן-בסט, מומחה עולמי בתחום האקלטרו-אופטיקה, שבעברו ייסד יחד עם גידי ברק את RFWaves ומכר אותה לאחר מכן לחברת Vishay; ורני ולינגשטין, יזם סדרתי שמכר את הסטארטאפ הקודם שהקים, Intucell, לסיסקו ב-2013. במהלך השנים, כמעט שלא גייסה החברה כספים מגופים חיצוניים, למעט 300 אלף דולר שגייסה מאנג'לים. עתה כאמור היא מודיעה על השלמת סבב A בהובלת קרן Bessemer Venture Partners ובהשתתפות קרן Maniv Mobility and Trucks.

בהתייחסו לגיוס, מסר רני ולינגשטין, שותף-מייסד ומנכ"ל Oryx: "כלי רכב אוטונומיים דורשים יכולות ראיית עומק הרבה יותר מורכבות ממה שנדמה היה בהתחלה, וטכנולוגיות קיימות פשוט לא מסוגלות לספק אותן". וולינגשטיין הוסיף: "בחרנו בגישה שונה לגמרי לראיית עומק מלאכותית והצלחנו לייצר פתרון יאפשר נהיגה אוטונומית אמיתית".

יניב אביטל

חי ונושם טכנולוגיה עוד מימי ה-ZX Spectrum היפים. חולה על כל סוגי הגאדג'טים - אלו שמתחברים ל-USB, ואלו שקוראים לו "אבא".

הגב

6 Comments on "אוריקס מגייסת 17 מיליון דולר כדי להיות העיניים של הרכב האוטונומי"

avatar
Sort by:   newest | oldest | most voted
עופר
Guest

איזה קטע, בחרתם בתמונה דומה להפליא לתמונה בפוסט שלי על הנושא: http://fullstack.info/autonomous-cars-letter-future-self/

גל גלון
Guest

באמת קטע! התמונה שלך באמת מאוד מקורית
http://imgur.com/a/gbEBw

עופר
Guest

לא טענתי זאת.

דרור גוטליב
Guest

יאללה תשחקו אותה גאווה ישראלית תמשכו תבנו גם את הרכב מבפנים גם עם חיישנים והכל יהיה מושלם ! בהצלחה חברים

הקומבינטור
Guest

נשמע מצוין- נראה שהחברה האלה יודעים מה הם עושים…
איפה רוכשים מניות של החברה?

רפי
Guest

מוזר. השמש פולטת כמויות אדירות של קרינת IR, פי כמה אלפים מההחזר של אובייקטים במרחק 150 מטר שהוקרנו עם המנורה שלהם. הפרדת הסיגנל מהרעש נשמעת משימה בלתי אפשרית. זו הבעיה של כל טכנולוגיות המיפוי מבוססות IR כמו קינקט שעובדות בעיקר בתוך מבנים.
הייתי רוצה לשמוע ניתוח יותר מעמיק של הטכנולוגיה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: