חברות תעופה החלו לאסור את השימוש בנוט 7 במהלך טיסות

3 חברות תעופה אוסטרליות החליטו לאסור את השימוש במכשיר במהלך הטיסה בעקבות אירועי ׳הסוללות המתפוצצות׳. ה-FAA האמריקאי עשוי לפעול באופן דומה

אחד ממכשירי הנוט 7 שהתפוצצו. מקור: http://tieba.baidu.com/p/4747843017

אחד ממכשירי הנוט 7 שהתפוצצו. מקור: http://tieba.baidu.com/p/4747843017

אמנם סמסונג עצרה את שיווק הגלאקסי נוט 7 בעקבות סערת ׳הסוללות המתפוצצות׳, אך עדיין מסתובבים ברחבי העולם למעלה ממיליון מכשירים שעשויים לסכן את הציבור. כתוצאה מכך, מספר חברות תעופה אוסטרליות החליטו שלא לקחת את הסיכון, ולכן יצאו בהצהרה לפיה יאסרו את השימוש בגלאקסי נוט 7 במהלך הטיסה. אמנם לא יתבצע ׳בידוק ביטחוני׳ במהלכו כל נוסע במטוס יתבקש להציג את הסמארטפון שלו, אך בעלי מכשיר מסוג נוט 7 יתבקשו שלא לחבר אותו למערכות הבידור בטיסה, במידה וניתן לעשות זאת, באמצעות כבל USB, לא להפעיל אותו ובטח שלא להטעין אותו.

עדיין אין נהלים רשמיים

חברות התעופה האוסטרליות שבינתיים החלו לאכוף את המדיניות החדשה הן Qantas, Jetstar ו-Virgin Australia. שלוש החברות לא חויבו לצאת במהלך זה על ידי רשויות התעופה במדינה. הן החליטו לעשות זאת על דעת עצמן בעקבות דיווחים על ריקול לכל מכשירי הנוט 7 והחלפת הסוללה על חשבון סמסונג, בין היתר באוסטרליה.

ומה לגבי שאר העולם? רשות התעופה הפדרלית בארה״ב (FAA) עדיין שוקלת כיצד להגיב לסוגיית הריקול והאם להמליץ על נהלים דומים גם בחברות תעופה אמריקאיות. ככל הנראה הסיבה שה-FAA עדיין לא החליט כיצד להתנהל נובעת מכך שתהליך הריקול שסמסונג מבצעת לא ממש הולך ׳לפי הספר׳; לפחות בארצות הברית, מכשירים מסוג נוט 7 עדיין זמינים לרכישה ממגוון משווקים. הסיבה לכך היא שסמסונג אמנם הפסיקה למכור את הנוט 7 ויצאה בריקול, אך היא לא עידכנה בכך את הוועדה האמריקאית לבטיחות הצרכן (CPSC), שכן פעולה כזו הייתה הופכת את מכירת המכשירים לעבירה על החוק.

קשה שלא להזכיר בהקשר דומה את גורלם המר של ה-׳Hoverboards׳; אותם כלים ממונעים שהפכו מהר מאוד למתנה המבוקשת ביותר לחג המולד. הבעיה היא שיצרניות רבות החלו ליצר את אותם ׳סקייטבורדים מרחפים׳, בין היתר גם יצרניות סיניות וללא פיקוח מתאים. מהר מאוד התקבלו דיווחים על מספר רב של Hoverboards שהתלקחו לאחר שהסוללות שלהם התחממו במהלך הטענה, נסיעה או אפילו סתם כאשר היו מונחים על הרצפה. בעקבות הבהלה שהתקריות הללו יצרו החלו חברות תעופה רבות בהן דלתא, אמריקן ויונייטד – שלוש חברות התעופה הגדולות בארה״ב, לצד בריטיש אירוויז, Southwest ו-אלסקה אירליינס להחרים את אותם כלים ממונעים, ולסרב להעלות אותם למטוס.

הילה חיימוביץ׳

כתיבה הייתה עבורי מאז ומתמיד הרבה מעבר לתחביב, אך את חיבתי העזה לגאדג׳טים וטכנולוגיה גיליתי יחסית באיחור. כנראה שהגיקית שבי הייתה חבויה זמן רב, ורק חיכתה לרגע הנכון לפרוץ. בכל מקרה - היא כאן, ובכל הכוח. (צילום: יורם רשף)

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: