מתחרה חדש ל-Gett ו-Uber בישראל – Rider

Rider עובדת בשיתוף פעולה עם ארגון המוניות בישראל ומציעה שירות מוניות בפריסה ארצית הכולל צי של אלפי מוניות זמינות 24 שעות ביממה

מקור: Rider

מקור: Rider

במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר (ג׳) בתל אביב הושקה אפליקצית Rider בישראל, אפליקצית הזמנת מוניות המבטיחה להיות מהירה, נוחה וקלה יותר לתפעול ולשימוש הן עבור הנהג והן עבור הנוסע הפוטנציאלי. האפליקציה עצמה אינה פרי פיתוח ישראלי, שכן היא פותחה על ידי חברה אנגלית בשיתוף פעולה עם חברת Monitex, החברה שמייצרת ואחראית למכשירי ה״מונה״ המצויים במוניות.

Rider עובדת בשיתוף פעולה עם תחנות מוניות מוכרות בארץ ומחברת את הנוסע למונית הקרובה ביותר אליו ולעוד מוניות הנמצאות בקרבתו, ובאמצעות אלגוריתם חכם שיצרה בעצם מציעה מעיין מכרז בין אותם נהגים. האם יש לה סיכוי כנגד המתחרה הישראלית הגדולה? לדבריה – כמובן שכן.

הקרוב ביותר מנצח

המודל מאחורי Rider מבוסס על אלגוריתם חכם אך די פשוט; הכתובת של הנוסע מועברת בראש ובראשונה למונית הקרובה ביותר אליו, אך כמובן שקיימת אפשרות שנהג המונית עסוק או לא פנוי כרגע לנסיעה. לכן, בו זמנית כאשר מועברת הכתובת לאותה מונית מועדפת, הכתובת מועברת גם לכל המוניות שנמצאות במרחק מסוים מהמזמין, כדי לאפשר למוניות נוספות להשתתף במכרז. אם המונית המועדפת לא נענתה, לא אישרה את הנסיעה, מבין כל המוניות שבחרו להשתתף במכרז, לא תינתן הנסיעה למונית שענתה ראשונה, אלא זו שקרובה ביותר לנוסע. בסופו של דבר – המונית הקרובה ביותר בכל זמן נתון היא זו שתקבל את הנסיעה.

בצד של נהג המונית – המונית המועדפת מקבלת את כתובת היעד כולל המרחק מהמזמין, ללא מספר הטלפון שלו. הרעיון הוא למנוע את השיחה בין הנהג לנוסע. רק לאחר אישור הנסיעה – יתקבל הטלפון. כמו כן, נהגים שמשתתפים במכרז, לא יקבלו את מספר הבית המדויק של הנוסע רק את שם הרחוב, זאת כדי שנהג שנמצא במכרז לא ילך ויקח את הנסיעה, וכך יגיעו שני נהגים במקביל.

קולטים רק נהגים ששייכים לתחנת מוניות

האפליקציה מתגאה בחמישה מאפיינים שאמורים לבדל אותה מהאפליקציות הקיימות בשוק (בראשן Gett כמובן); ראשית, לטענת החברה בבעלותה צי של אלפי מוניות בכל רחבי הארץ, מה שמבטיח שתמיד תהיה מונית באיזור; כמו כן, בכל נסיעה יקבל המשתמש החזר כספי של 10 ש״ח ישירות לחשבון הבנק או בצורה של נקודות קרדיט באפליקציה (חשוב לציין שההחזר הכספי לא ירד מהנהג, אלא מהחברה המפעילה של האפליקציה); ב-Rider מבטיחים שגם בשעות העומס ניתן יהיה למצוא מונית ולקבל מענה טלפוני עם תחנת מוניות בקרבת מקום; כל נהגי המוניות שמציעים את שירותיהם באפליקציה מובטחים להיות מפוקחים על ידי סוג של ׳אח גדול׳, ומשוייכים לתחנות מוניות מסודרות; המאפיין האחרון והחשוב לא פחות הוא שתהליך הזמנת המונית אמור להיות פשוט ובמרחק של 2 קליקים בלבד באפליקציה.

מבחינת עלויות – החברה עצמה לא מתערבת בעבודה של נהג המונית בכל הקשור לחיוב. הנהג יחייב את הנוסע בעמלה של 5.20 ש״ח, אבל כאמור דרך התשלום באפליקציה יתקבל החזר כספי של 10 שקלים. יחד עם זאת – החזר זה יתקבל רק במידה שההזמנה בוצעה דרך האפליקציה, בתשלום במזומן לא יתקבל החזר.

המודל העסקי של האפליקציה מבוסס על כך שעד ה-31 במרץ האפליקציה תרוץ בפיילוט חינמי. החל מה-1 באפריל נהגים יחויבו בתשלום של 3.5 שקלים לנסיעה, עם מקסימום של 350 ש״ח בחודש. הנהג לא מחויב על נסיעות שמבצע לאחר כניסת השבת. התשלום מתבצע רק באמצעות עמלה על נסיעה. לא נסעת – לא שילמת. (יש לציין שהנהג משלם לתחנה אליה שייך סכום נפרד).

״היום מבחינתנו יום בשורה. אנו נבחרנו כזכיין על ידי החברה הבריטית. המשמעות בפועל היא שמוניטקס תפעיל את האפליקציה, תתן שירותי אחזקה, תתן מענה ללקוחות. מוקד השירות של Rider יבדוק מעבר למעקב הטבעי של מנהלי התחנות. אפשר לומר שלאחר שישה חודשים של עבודה שהסתיימו לפני כשבועיים, אנחנו יוצאים לדרך״. אמר שמוליק ג׳רבי, מנכ״ל מוניטקס, הזכיינית של ריידר בישראל.

האפליקציה זמינה להורדה עבור מכשירי אנדרואיד ו-iOS

הילה חיימוביץ׳

כתיבה הייתה עבורי מאז ומתמיד הרבה מעבר לתחביב, אך את חיבתי העזה לגאדג׳טים וטכנולוגיה גיליתי יחסית באיחור. כנראה שהגיקית שבי הייתה חבויה זמן רב, ורק חיכתה לרגע הנכון לפרוץ. בכל מקרה - היא כאן, ובכל הכוח. (צילום: יורם רשף)

הגב

8 Comments on "מתחרה חדש ל-Gett ו-Uber בישראל – Rider"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
אורי
Guest

רעיון מעולה, ואין ספק שצריך תחרות לgett.

מה לא השכילה להבין, הוא שלא נהגי המוניות קובעים אם האפליקציה תצליח אלא אלא הצרכן.

ברגע שתקום אפליקציה שתיתן מחירים זולים יותר, היא זו שתצליח.
לחברה כבר ניסיון בפיתוח מונים, אז למה לא לפתח מונה חכם יותר?
למשל יותר זול בשעות הפנויות שאין עבודה ונהגים סתם מסתובבים סביב עצמם,
או למשל מחיר יותר יקר ביום גשום?

עוד יתרונות לנהגים זה ממש לא רלוונטי לצרכן

ttt
Guest

כי את המחירים בישראל קובעת המדינה, אתה חושב שגטט קובעת את המחיר?

Uber
Guest

נשמע שסיבכו דבר פשוט.

rere
Guest

נשמע שהאלגוריתם שלהם ושל גט טקסי זהה לחלוטין

לירן
Guest

נשמע מסובך.. עדיף UBER – אני תמיד נוסע עם UBER , יותר מהיר נוח וקל .

למי שעדיין לא השתמש ב UBER – יש כרגע מבצע היכרות

הורידו את אפליקציית המוניות UBER וקבלו 30 שח מתנה לנסיעה במונית ע"י הקלדה של קוד ההטבה

הנחה ELIRANS1 בתפריט האפליקציה .

תוכלו , גם כן , להוריד את האפליקציה כן , כשההטבה תגיעה מובנית בה :

https://www.uber.com/invite/elirans1

מרים
Guest

אובר בארץ זו בדיחה כי אין נהגים. גט הפכה למפלצת שפוגעת בנהגים, כל נהג שאני נוסעת איתו בשנה האחרונה מקלל אותם בהכי קללות שיש. בשבוע האחרון הם כנראה ידעו שזה יוצא (אני נוסעת 6 מוניות ביום לפעמים חלק בגט, אבל לא יותר!), התחילו לחייך, להגיד שבקרוב הכל משתנה. בהצלחה! לא סובלת מונופלים.

חיים
Guest

עוד קרטל שמנסה להשאר קרטל. צריך לבדוק מי משמן את משרד התחבורה בשביל ש UBER לא יפעילו פה נהיגה של אנשים פרטיים

רחלי
Guest

באמת ריידר מגיע מהר ובאמת מקבלים החזר 10 שח על כל נסיעה, מושלם!

wpDiscuz

תגיות לכתבה: