4250498278 נטוורקינג – איך עושים את זה נכון? | גיקטיים

סוכן חכם
אישי ודיסקרטי

לוח משרות ההיי-טק
והטכנולוגיה של ישראל.

רוצים לדעת על משרות חדשות שמתאימות לכם?
תנו לנו לעבוד בשבילכם.
במקום לחפש משרות, קבלו אותן למייל ראשונים.

תודה רבה,
מעכשיו הסוכן האישי שלנו עובד בשבילך. בהצלחה:)
ההרשמה בוצעה בהצלחה
*הרשמה מאשרת לנו את תנאי השימוש
אני מאשר קבלת חומר פרסומי מגיקטיים וידוע לי כי באפשרותי לבקש הסרה מרשימת התפוצה בכל עת

נטוורקינג - איך עושים את זה נכון?

אחד הכלים החזקים והחשובים ביותר בעולם העסקי הוא קשרים - שלושה טיפים לנטוורקינג מוצלח

networking getty images

קרדיט צלם\תמונה: Caiaimage/Sam Edwards, Getty Images Israel

אז מה זה בכלל נטוורקינג? בואו נגיד שנטוורקינג זה ויטמין P החדש. פעם קראו לזה פרוטקציה או קשרים, אחרי זה – "חבר מביא חבר" והיום קוראים לזה נטוורקינג. בשורה התחתונה לא משנה איך תקראו לזה הכוונה היא אותה כוונה: בנייה וטיפוח של מערכות יחסים עם אנשים אחרים שמובילות למגוון אינטראקציות, לרבות: העברת אינפורמציה, הזדמנויות מקצועיות, שיתופי פעולה, המלצות הדדיות ועוד…

כל מחפש עבודה אקראי שתשאלו אותו את השאלה: מהי לדעתך השיטה היעילה ביותר למצוא עבודה יענה לכם ללא שהות או התלבטות: רשת טובה של קשרים. ובאמת, מעל ל-35% ממחפשי העבודה בתחום ההיי-טק מתקבלים לתפקיד הבא שלהם דרך חברים ונטוורקינג ויש אף חברות שבהן אחוז הגיוסים דרך "חבר מביא חבר" עומד על מעל ל-50%. אז, למה זה חשוב גם אתם בוודאי כבר יודעים. נותרה רק שאלה אחת חשובה ללא מענה ברור: איך עושים את זה?

הנה 3 טיפים חשובים לביצוע נטוורקינג:

1. שינוי תפיסתי

הדבר הראשון שתצטרכו לעשות הוא לשנות את התפיסה הרווחת והיא שנטוורקינג עושים כשצריכים. ממש לא – זו טעות קטלנית. נטוורקינג זה לא משהו שעושים פעם בשנתיים, כשמחפשים עבודה או כשצריכים משהו אלא בדיוק להפך, זה משהו שעושים כל הזמן ללא הפסקה ועדיף דווקא כשלא צריכים מאף אחד כלום. במילים אחרות: זהו תהליך שאורך זמן משום שמה לעשות? מערכות יחסים דורשות השקעה של זמן. אז נכון שאתם יכולים לשאול באופן חד פעמי את השכן, אם הבן שלו שעובד בסטארטאפ המגניב ההוא יכול להעביר הלאה את קורות החיים שלכם, אבל זה נטוורקינג מהסוג הכי פחות יעיל. שהרי להעביר את קורות החיים שלכם הוא יעביר, אבל מה מעבר לזה? הוא הרי לא ממש מכיר אתכם. ולכן, הנה התפיסה הנכונה יותר: נטוורקינג אופטימאלי זה כשיש לכם מערכות יחסים ארוכות עם אנשים שמכירים אתכם, יודעים מה אתם שווים, מאמינים בכם וגם בלב שלם ימליצו עליכם. בכדי שזה יקרה חשוב לטפח קשרים עם אנשים שעבדתם איתם, לקוחות, קולגות, מנהלים קודמים ולשמר אותם באופן מתמיד: להרים טלפון, להתעניין וגם להציע לעזור להם עוד הרבה לפני שמבקשים מהם עזרה.

2. יצירת קשרים חדשים

קשרים קודמים זה מצויין, אבל לא לכולנו יש מספיק כאלה ועל כן לפעמים אין מנוס וצריך לייצר חדשים. איך עושים את זה? 2 דרכים: און ליין ואוף ליין ועוד יותר טוב לשלב בין השתיים. עבור האינטרוברטיים שבינינו הרשתות החברתיות פותרות לפחות חלק מהבעיה וחוסכות מעט מהמבוכה של ההתחלה באינטראקציה עם אנשים זרים. לשם כך ניתן להשתמש בלינקדאין כמובן וגם ברשתות חברתיות אחרות בכדי ליצור קשרים. תוהים איך לעשות את זה? יש לא מעט דרכים, לרבות: איתור אנשי מפתח בלינקדין ושליחת בקשת חברות, יצירת קשרים עם מנהלי ורכזי גיוס, יועצי השמה בהייטק והד-האנטרים, חיטוט ברשימת הקשרים של חברים שלכם בלינקדין ובקשה שיציגו אתכם בפני קולגות שלהם, שימוש בפייסבוק לא רק לצורך פאן אלא גם לצורך יצירת קשרים חברתיים חדשים עם אנשים שיש להם רקע דומה ועוד ועוד. השיטה השנייה היא פשוט להסתובב יותר – באירועים ובכנסים מקצועיים, ללכת להרצאות, לקורסים ולסדנאות ו… לא לשכוח להתמנגל (מלשון מינגלינג כמובן, לא מנגל…).  והשילוב המנצח הוא ליזום מפגשים של פנים מול פנים עם קשרים שהתחילו כוירטואליים ולהפך – גם לשמור על קשר טלפוני או און ליין עם קשרים שהחלו במפגש.

3. סמול טוק

מי שלא אוהב נטוורקינג קרוב לוודאי שמה שהוא באמת לא מתחבר אליו או אולי אפילו לא טוב בו הוא הסמול טוק – שיחה ראשונית עם אדם שלא מכירים. בטח תשמחו לשמוע שאף אחד לא נולד מומחה בסמול טוק ושמדובר במיומנות נרכשת. אז איך מנהלים סמול טוק מוצלח? לשם כך, בואו ונדמיין שאנחנו עכשיו בכנס מובייל ושיש לא מעט אנשים חשובים מסביבנו, כאלה שנשמח מאוד להחליף איתם מילה או שתיים ולהכיר. הנה מספר טיפים שיקלו על המבוכה וגם יסייעו לנו להשאיר רושם טוב על בני שיחנו:

א. חבר ביצע היכרות ביניכם לבין אדם חדש? הקפידו לשנן את שמו ועשו מאמץ לזכור אותו. אתם אפילו יכולים לשאול אותו איך הוא מאיית את השם באנגלית כדי לאתר אותו בלינקדאין – דרך בדוקה שיהיה לכם הרבה יותר קשה לשכוח אותו.

ב. חייכו! אף אחד לא ייגש אליכם אם תעמדו בצד עם פרצוף חמוץ או סובל.

ג. למרות שחייכתם נתקעתם לבד? מסביב רוב האנשים עסוקים בשיחות ורק אתם בצד? די מביך… אבל לא נורא משום שיש פיתרון: אתרו עוד מישהו שלא משוחח עם אף אחד וגשו אליו. הוא בוודאות ישמח שהצלתם אותו מבדידותו. אגב, פינת הקפה היא תמיד מוקד עליה לרגל. עמדו בקרבתה ואל תתביישו להציג את עצמכם למי שמגיע להכין לעצמו קפה. גם פרגון על מגוון הנשנושים היא דרך מצוינת לפתוח בסמול טוק ומשם הכל כבר יתגלגל מעצמו.

ד. היו מעוניינים יותר מאשר מעניינים – מרוב מחשבות על הרושם שאנחנו יוצרים, אנחנו שוכחים שמדובר בשיחה. למדו להתעניין באחרים, לשאול שאלות, להקשיב לתשובות. אנשים מאוד, מאוד אוהבים לשוחח על עצמם…

ה. אל תתנפלו בניסיון למכור משהו. ברור שאתם בכנס הזה מאינטרס מסוים, אבל גם אם (ועוד יותר כך) אתם מחפשים משקיע לרעיון שלכם – לעולם אל תתקיפו בשניות הראשונות של השיחה. תכננו את השיחה בחכמה, הכינו את הקרקע לתחילתה של מערכת יחסים ורק בהמשך (ולא בהכרח באותו היום) גשו אל הנקודה והעלו את הנושא.

ו. מצאו מכנה משותף כלשהו. אנשים אוהבים ומתחברים למי שדומה להם ולאו דווקא בנושאים מקצועיים. אם תתעניינו, יכול להיות שדי בקלות גם תגלו את נקודות הדמיון.

ז. שוחחתם עם מישהו והחלפתם כרטיסי ביקור? מצוין! השקיעו רגע או שניים בעיון בכרטיס שלו לפני שתכניסו אותו לכיס – זה הרבה יותר מנומס ומכבד.

ח. סגרו קצוות. הייתם בכנס, הכרתם אנשים מעניינים? יופי, זו רק ההתחלה. לאחר הכנס אתרו את האנשים ברשת, התחברו אליהם, שלחו מייל, עשו פולואפ, הציעו להיפגש שוב לפגישה ארוכה יותר ו…שמרו על קשר. אה ו…תתחדשו! רכשתם לעצמכם מערכת יחסים חדשה!

נטוורקינג הוא כלי עסקי עוצמתי במיוחד, אם תתחילו להשקיע כל יום קצת ביצירה של קשרים חדשים ובטיפוח של ותיקים דלתות רבות עשויות להיפתח בפניכם בהרבה מאוד כיוונים: בתעסוקה ובעסקים וגם בחיים החברתיים שלכם ואפילו האישיים. ומה שיפה פה שכל מה שנטוורקינג דורש מכם זה רק… להפסיק להתבייש.

הכתבה בחסות SQLINK

ניסיונה העשיר של קבוצת SQLINK בעולמות המחשוב וה-IT, יחד עם רשת הקשרים הענפה שיצרה לאורך השנים, הובילו אותה להתמחות בתחום מאתגר ומורכב: גיוס עובדים לכל מקצועות ההיי-טק. באתר הקבוצה מוצגות אלפי משרות המתעדכנות מדי יום, ורבים כבר זכו בתפקידים משתלמים ובקריירה חדשה ומשגשגת. הצלחת הקבוצה נובעת, בין השאר, מהשילוב בין חברת הבת GotFriends, המתמחה אף היא בהשמת היי-טק, לחברת הניו-מדיה TVUNA – המנהלת באופן שוטף את הנכסים הדיגיטליים של הקבוצה.

יניב בן ישי, SQLINK

סמנכ"ל השיווק והפיתוח העסקי של קבוצת Sqlink, מביא עימו ניסיון רב שנים מעולמות השיווק והדיגיטל בדגש על שיווק לעולם הגיוס בשוק ההייטק, בעל ידע רב בבנייה ופיתוח אסטרטגי של מקורות גיוס חדשים ו - Talent acquisition יניב מרצה באירועים וכנסים מקצועיים שונים בנושאי ניהול מקורות הגיוס, מיתוג מעסיק, גיוס לסטארטאפים וניהול טאלנטים ונחשב למומחה בתחום.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: