תערוכת המובייל הגדולה בעולם (MWC) - מדריך הישרדות [אורח]

כבר למעלה מ-10 שנים שציפי יוסף פוקדת את תערוכת המובייל הגדולה בעולם. הנה אוסף הטיפים הפרטי שלה שיאפשר לכם לשרוד אירוע שמושך אליו קרוב ל-100 אלף בני אדם מרחבי העולם

shutterstock barcelona

מאת ציפי יוסף, מייסדת שותפה בחברת G2Mteam ו-Appgo2market.

Mobile World Congress היא תערוכת המובייל הגדולה בעולם המתנהלת פעם בשנה, לקראת סוף חודש פברואר, בברצלונה. אלפי חברות (מסטארטאפים קטנטנים ועד מפלצות של ממש) מציגות באירוע ומעל ל-100,000 איש מגיעים ל-4 ימים שכל כולם הכרזות, מסיבות עיתונאים, פגישות, בחינת טכנולוגיות חדשות ומינגליג. הישראלים מציגים ובאים בהמוניהם לאירוע, ולכן חברות התעופה מתגברות את מערך הטיסות לברצלונה בזמן התערוכה.

בשנים האחרונות נחשבת ספרד למדינה מוכת אבטלה ולכן הסיכוי שתשדדו, תכוייסו, שירימו לכם את התיק עם הלפטופ בזמן שתלכו להביא את הקפה מהדלפק וכדומה הוא משהו שצריך להפנות אליו את תשומת הלב. הקפידו להיות ערניים.

כמו כן, ספרד היא עדיין מדינה מוטת איגודים מקצועיים ואיזה שבוע טוב יותר למחאה, שביתות והפגנות חוסמות כבישים מהשבוע בו מעל 100,000 מבקרים מגיעים לעיר?

שוב, גם פה, הסיכוי גבוה מאוד שהתחבורה תושבת או שתחנות ייחסמו בשעות השיא אז תכננו את יומכם בהתאם, כי מראש לא קל לתפוס מונית או להתנייד כשכל כך הרבה אנשים עושים את דרכם אל או מחוץ לאותו מקום בבת אחת. אם אתם חייבים להתנייד בשעות השיא תכינו ׳סבלנות׳ בעבור שעתיים לכל כיוון. כן, אני רצינית. בהקשר הזה, פגישות בשעה מוקדמת ביום הראשון לתערוכה הן פגישות בסיכון – קחו את זה בחשבון.

אם עדיין לא התארגנתם על טיסה ומלון, צפו פגיעה וגשו לעבודה עכשיו. בכללי בעיניי, הרבה יותר נוח להתרחק מהמלונות וללכת על Airbnb ולהעביר את השבוע בדירה כמו גדולים. רק תקראו ביקורות ותבדקו שה-WIFI עובד. הספרדים מבטיחים, אבל לא תמיד מקיימים. כשנמצאים רחוק מהמשרד במשך שבוע שלם, חיבור WIFI הופך להיות חשוב במיוחד.

אספו את התג שלכם כבר בשדה

אם אתם מגיעים מיום שישי והלאה, יש לכם אופציה לאסוף את הבאדג' (התג) שלכם בשדה התעופה. למרות התור המאיים, נצלו את ההזדמנות – התור זז יחסית מהר ומה שקורה ביום פתיחת התערוכה יכול להיות קשה הרבה יותר…. שווה.

נסו לדאוג גם לסים מקומי כבר בשדה התעופה (חפשו את דוכן Lebara, הם בדר"כ שם). ותלכו על חבילת גלישה נרחבת ככל הניתן. למה? בהנחה שתדגימו טכנולוגיות ומוצרים על הטלפון הנייד שלכם לאורך כל היום במשך 3 ימים, אתם תידרשו לחבילה רחבה. אל תסמכו על תשתית ה-WIFI במתחם, כשמאות אלפי אנשים ניגשים לתשתיות במקביל הכל קורס.

אל תשכחו להביא איתכם דרכון או רשיון נהיגה כל בוקר – כי הם באמת בודקים ומשווים פרטים בדקדקנות.

MWC היא תערוכה עמוסת אנשים, עמוסת אירועים, עמוסת ביתנים. כל זה אומר שחשוב לתכנן את הזמן שלכם נכון ולגייס המון סבלנות וכוח פיזי. לכן, נסו לתכנן שבוע קליל יחסית בשבוע שאחרי התערוכה כי אתם תזדקקו למנוחה.

shutterstock barcelona

מבנה התערוכה

אני רוצה לדבר קצת על מבנה התערוכה. Fira הוא מרכז כנסים בספרדית. בברצלונה יש שניים כאלה. Fira Montjuic ו-Fira Gran Via.

לאורך הרבה שנים התנהלה התערוכה ב-Fira Montjuic עד שהיא הפכה גדולה מדי, ועברה ל-Fira Gran Via, ומהר מאוד נעשתה גדולה מדי גם לשם (וזה מרכז כנסים ענק בכל קנה מידה). עכשיו התערוכה מתנהלת בעצם בשני המרכזים. המרכזי הוא ה-Gran Via עם זליגה חזרה ל-Montjuic אז שימו לב טוב טוב איפה אתם רוצים להסתובב ותכננו את הימים שלכם מרוכזים באיזורים מסויימים.

איפה מומלץ להסתובב?

טוב, אז קשה ממש לתת תשובה גורפת כי כל אחד מגיע עם המטרות והיעדים שלו, אבל הנה כמה רעיונות:

4YFN (סוג של תערוכת סטארטאפים בפני עצמה, ב-FIRA MONTJUIC ( – אם אתם מתעניינים בשיתופי פעולה או השקעה בחברות חדשות במיוחד.

Hall 8 ו 8.1 – APP PLANET – זה המקום לכל מי שקשור לעולם האפליקציות, ביחוד לשחקני פרסום למיניהם. אתם תיתקלו בהרבה חברות ישראליות שהולכות וצומחות משנה לשנה. גאווה. אגב, אולם 8.1 זולג גם לקומה התחתונה, ממש ליד דלפקי הכניסה האחוריים. שם יש המוני דוכנים של חברות יחסית צעירות עם טכנולוגיות מעניינות במיוחד לתמיכה בקידום אפליקציות והעלאת מדדי השימושיות וההכנסות. אם אתם בתחום אז שווה לחפש דווקא את החברות הצעירות, מהן אפשר ללמוד המון על טקטיקות חדשות.

אולם 3 – האולם של הגדולים. סתם אם בא לכם להנות מדוכנים ענקיים ולהתפעל מהדגמות מרהיבות של חברות האלקטרוניקה הגדולות בעולם.

קחו בחשבון שאין כל כך איפה לשבת כך שתתכוננו נפשית לגמור את השבוע עם גם דואב ורגליים נפוחות.

הקפידו על נעליים נוחות. טיפ לבנות המין הנשי: אני שמה בתיק זוג נעליים נוחות, ומחליפה רק לפני פגישות. ככה אני גם ייצוגית (ואפילו על עקבים) במהלך הפגישות, וגם מצליחה לסיים את היום בלי לאבד הכרה.

אתם הולכים לדבר הרבה וזה ישפיע על הגרון שלכם (כי גם צועקים בלי לשים לב), אז קחו סטרפסילס או משהו בסגנון.

אתם תקבלו המון כרטיסי ביקור מכל מיני אנשים, וכמה שעות אח"כ כבר תתקשו לזכור מי הוא מי ועל מה דיברתם. רוב כרטיסי הביקור של היום מצופים בלמינציה כך שממש קשה לכתוב עליהם אז קחו שדכן ומחברת טובה ופעם בכמה שעות (או בערב) שבו ותכתבו לכם על כל אחד מה מו מי ואיך אתם רוצים לעשות follow up.

מכיוון שכל כך עמוס, ולא תמיד יש איפה לשבת, וגם ממש רועש, אני לא ממליצה לתכנן להציג מצגות על מחשב. תשאירו את הלפטופ במלון או בדירה, כך גם משקל התיק יהיה פחות כבד. תעבדו כמו פעם, שיחה, מבט מישיר עיניים ואפילו מחברת ועט, כן כן. אני בדרך כלל שמה גם טאבלט בתיק (כבר מוכן עם השקפים פתוחים) למקרים מיוחדים, או לטובת פגישות בחדרים סגורים שבאופן נדיר כן מתארכות ומצריכות העמקה.

התערוכה נמשכת לתוך הלילה

MWC מתנהלת בלילה, באירועי הערב, לא פחות מאשר במשך היום. קשה להמשיך במלוא המרץ אחרי יום מתיש בחזית ולהפגין כישורי נטוורקינג נמרצים אבל למסיבות יש תפקיד חשוב. לאחר משקה אחד או שניים, אנשים נפתחים, ולכן יותר קל להכיר עמיתים למקצוע, לקוחות או שותפים פוטנציאלים. יש לא מעט יזמים המקפידים להגיע למסיבות אף יותר מלקיים את הפגישות במהלך היום. לכן הקפידו לאזן בין פעילויות היום לאירועי המינגלינג בלילה, ואם צריך אז "תחתכו מוקדם" כדי לנוח ולהתכונן לקראת הערב, בלי רגשות אשמה. זה חלק חשוב מהמשחק.

הנה קישור לכל אירועי ה-networking המתוכננים.

אל תשכחו להשתמש באפליקציה הייעודית לאירוע, במיוחד לקביעת פגישות מראש. הממשק נוח מאד ותוכלו בקלות לזהות את האנשים המעניינים אתכם, מבין המוני הבאים והמציגים, אם על ידי חיתוך מתאים (ניתן לחתוך את התוצאות לפי תחום, מיקום, מדינה ועוד) או על ידי מתן הרשאות ל- LinkedIn (אפשרות הנתמכת באפליקציה).

בנוסף, שימו לב, השמועות מספרות שניתן להשיג רשימות של המשפיענים והעיתונאים המגיעים לתערוכה. אם אתם מציגים בתערוכה, ומכירים מישהו , שמכיר מישהו, זה יכול לעבוד לטובתכם. שילחו לחמכם על פני המים (תעבדו על פיץ' חכם, טיזרי אך אינפורמטיבי וקצר, שימו לב שאתם שולחים את המסר הנכון לעיתונאי המתאים שיתעניין במוצר שלכם, והזמינו אותו להדגמה מפורטת בדוכן).

וטיפ אחרון, נהלו ציפיות. בתערוכה כזאת קשה מאד להשיג תוצאות מיידיות או "לסגור עסקה". כמעט בלתי אפשרי לתפוס את תשומת הלב של לקוחות או שותפים פוטנציאלים לטובת דיון עמוק. תדמיינו "ספיד דייטינג". אם הצלחתם להגיע לסיכום שתמשיכו לדבר אחרי התערוכה, או להכיר אנשים חשובים, עשיתם את שלכם.

שיהיה אירוע מוצלח ופורה.

קרדיט תמונה: Barcelona via shutterstock

קרדיט תמונה: Barcelona via shutterstock

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: