מוביט פתחה בפיילוט לשירות שיתוף נסיעות

פיילוט שיתוף הנסיעות של Moovit יוצא לדרך במטרה לאפשר לנהגים ונוסעים לחבור יחד לצורך נסיעה משותפת (Carpool). השירות מפגיש בין נוסעי תחבורה ציבורית לבין נהגים הנוסעים אל עבר יעד משותף, כדי לחסוך לנוסע זמן ולנהג כסף

מקור: Moovit

מקור: Moovit

האפליקציה החינמית לניווט בתחבורה הציבורית Moovit משיקה שירות שיתוף נסיעות חדש, אשר נפתח היום (ב׳) לפיילוט בישראל. במהלך הפיילוט נהגים שירשמו לשירות יוכלו לשתף את נסיעתם עם נוסעים שמתניידים בדרך כלל בתחבורה הציבורית, וכך יוכלו להפחית משמעותית את עלויות הנסיעה שלהם, בעזרת השתתפות עצמית של הנוסעים שיצטרפו. הנהגים שיקחו חלק בפיילוט הם כאלה שמבצעים נסיעות יומיומיות כמו למשל למקום העבודה, והם יוכלו לשתף עד שתי נסיעות במהלך יום אחד. מהצד השני – הנוסעים, בעיקר אלו המבצעים באופן קבוע נסיעות בין עירוניות, יוכלו לחסוך זמן יקר ולהצטרף לנסיעה ישירה ומהירה ליעד. השירות יוצע לנוסעים מתאימים דרך האפליקציה, מבלי שאלו יצטרכו לעשות שום פעולה מיוחדת מלבד שימוש רגיל באפליקציה.

יש עתיד לנסיעות משותפות בישראל?

שירות Moovit Carpool החדש עובד כך שהנהג מגדיר את זמן ונקודת האיסוף ו-Moovit מציעה למשתמשיה רשימה של נסיעות שיתופיות אפשריות, זאת על פי הרגלי הנסיעה שלהם. ברגע שמשתמש יבקש להצטרף לנסיעה והנהג מאשר את הבקשה, הנסיעה השיתופית נקבעת ובזה זה נגמר. מבחינת עלויות, מחיר הנסיעה עבור כל נוסע נקבע לפי חישוב קבוע המבוסס על מרחק הנסיעה בק״מ ועל כך שהנוסע ישתתף עם הנהג בחלק מעלות הדלק והבלאי של הנסיעה. לרוב, העלות תהיה דומה למחיר הנסיעה בתחבורה הציבורית במסלול זהה.

מרגע תחילת פעילותה בשנת 2011 ייעודה של Moovit היה לסייע לנוסעי התחבורה הציבורית להגיע אל היעד בדרך הקלה והמהירה ביותר. כתוצאה מכך, האפליקציה מעודדת את צמצום השימוש ברכב הפרטי, זאת במטרה להפוך את הרחובות לירוקים יותר. כיום נחשבת האפליקציה לנפוצה ביותר בעולם, וזמינה לשימוש בלמעלה מ-800 ערים ב-60 מדינות ברחבי העולם.

חברת Moovit נוסדה בשנת 2011 על ידי ניר ארז, רועי ביק וירון עברון. האפליקציה הושקה במרץ 2012 ובשנת 2013 החלה פריסת השירות בעולם. מלבד מטה החברה הראשי, מטה נוסף פועל מסן פרנסיסקו. מאז הקמתה הספיקה החברה לגייס 3.5 מיליון דולר בסבב A מקרנות BRM ומ-Gemini, אחר-כך בסבב B עוד 28 מיליון דולר מהקרנות Sequoia, BRM ו-Gemini, ולפני כשנה גייסה כ-50 מיליון דולר. בחודש נובמבר האחרון הודיעה החברה על השלמת סבב גיוס נוסף מקרן סאונד ונצ'רס, קרן ההשקעות שייסדו השחקן אשטון קוצ׳ר וגיא עוזרי. לפי ההערכות, הסכום שגויס נאמד במיליוני דולרים בודדים ונועד לסייע לחברה לקדם את צמיחתה בשווקים חדשים כמו הודו וסין.

אפשר לומר שהשירות החדש מבית Moovit מתחרה ראש בראש בשירות הנסיעות המשותפות Ride With של Waze, שגם הוא יצא לפיילוט בישראל ממש לאחרונה. גוגל בחרה בישראל כמגרש הניסויים של השירות, בין היתר משום שישראל היא מדינה קטנה, עם בעיות תחבורה קשות, תשתית תחבורה ציבורית לא מספקת, ואחוזי שימוש מרשימים ב-Waze. מיותר לציין ששתי האפליקציות פופולאריות במיוחד בארצנו הקטנה, כך שאין לדעת מי מהן תצליח יותר. מצב התחבורה הציבורית הירוד בישראל עם זאת, עשוי להפוך את שני השירותים לפופולארים ברגע שיושקו לקהל הרחב.

הילה חיימוביץ׳

כתיבה הייתה עבורי מאז ומתמיד הרבה מעבר לתחביב, אך את חיבתי העזה לגאדג׳טים וטכנולוגיה גיליתי יחסית באיחור. כנראה שהגיקית שבי הייתה חבויה זמן רב, ורק חיכתה לרגע הנכון לפרוץ. בכל מקרה - היא כאן, ובכל הכוח. (צילום: יורם רשף)

הגב

4 Comments on "מוביט פתחה בפיילוט לשירות שיתוף נסיעות"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
יוניקוש
Guest

זה כל כך פשוט
אם waze (שיש לה אלפי נהגים שהסכימו להרשם לתכנית השיתוף, אבל פשוט לא מקבלים בקשות)
ומוביט, שכל נוסע מספר בדיוק לאן הוא נוסע, אבל אין לה נהגים רשומים…
אנא מכם; אם לא תהיו תלויים בזה בזה, תישארו תלויים זה לצד זה. אחדו את הפורטלים של השיתוף, ותארו כמה רחוק תגיעו…
או גוגל, אתם הרי משמשים גם לנוסעים תחצ וגם לנוסעי רכב (ב אפליקציית גוגל-מפס), למה חשבתם לעשות את הפיילוט על וויז ולא על המפס??

חי
Guest

הם די אבודים מבחינת הכנסות. במידה והם לא ימצאו דרך להרוויח בשנה הקרובה הם יתחילו להיות בבעיה…
במידה ואף חברה לא תרכוש אותם הם יסגרו תוך X שנים. אין להם מודל עיסקי….

רפי
Guest

אני עדיין מחפש את הX הזה.
אני מכיר כמה חברות טובות שקיימות כבר הרבה זמן בלי מודל עסקי, או לפחות לא כזה שעובד, ונראה שזה לא מפריע לאף אחד.

ELYAKIR
Guest

זה מה שהיא אמרה…

wpDiscuz

תגיות לכתבה: