מובילייז מגייסת 6.5 מיליון דולר, כדי להיות 'סלאק' לקהילות

הסטארטאפ הישראלי Mobilize הודיע על גיוס של 6.5 מיליון דולר, כדי להפוך את התקשורת בין חברות וארגונים לקהילות המשתמשים והספקים שלהם לפשוט וקל

מקור: Mobilize

מקור: Mobilize

חברות רבות כיום נעזרות בקבוצות חיצוניות של משתמשים, ספקים או שותפים, כדי לפתח את מוצריהן ולהציע שירותים שונים. די אם ניקח כדוגמה את אובר על עשרות אלפי הנהגים שלה, Airbnb על מאות אלפי המאחרים שלה או eBay ואמזון עם הסוחרים שלהן. אבל כיצד מנהלים תקשורת אפקטיבית עם עשרות או מאות אנשים שאינם חלק מהארגון? חברת הסטארטאפ הישראלית Mobilize (מובילייז), שפיתחה פלטפורמת תקשורת בין ארגונים וקבוצות חיצוניות, הודיעה היום (ד') על גיוס בגובה 6.5 מיליון דולר.

שוברים את החלוקה המסורתית בין תקשורת פנים ארגונית לתקשורת חוץ ארגונית

אם עד עתה היתה חלוקה ברורה בין כלי תקשורת פנים ארגוניים כמו Slack או יאמר, לבין כלי תקשורת חוץ-ארגוניים כמו מיילים והודעות טקסט, הגיעה Mobilize, שהחליטה להתמקד בצורך הזה ולתת פתרון תקשורת מלא לניהול קבוצות חיצוניות. החברה פיתחה מעין ״מערכת הפעלה״ לקבוצות – בדומה לSlack –  שכוללת את כל הכלים המוכרים לנו כיום לניהול קבוצות: החל מ-CRM לניהול רשימת הקשר של משתתפי הקבוצה וכלה ביכולות תקשורת דוגמת מיילים, סמסים, ניהול אירועים ושיתוף קבצים.

בשיחה עם גיקטיים, מסבירה שרון סברייגו, מנכ"לית החברה, כי בניגוד לכלי תקשורת פנימיים כמו Slack או Yammer – המערכת של Mobilize עוצבה במיוחד לפתור את האתגר של ניהול חברי קבוצה אשר בדרך כלל אינם נמצאים באותו המקום או עובדים באותה החברה.

ההודעות הנשלחות מהמערכת מגיעות לחברי הקבוצה בערוצים המתאימים להם – כמו למשל סמס או אימייל והם יכולים לענות בדרך המתאימה להם. מכיוון ש-Mobilize מתממשקת לערוצי התקשורת הללו, מנהלי הקבוצות, יכולים לקבל חיווי ואנליטיקות מדוייקים על קבלת המסרים והתגובות ולהשיג יותר מ-60 אחוזי מענה לכל הודעה.

כיום עושים שימוש בפלטפורמה יותר מ-100 לקוחות שונים ביניהם חברות ענק כמו מיקרוסופט, מאסטרקארד, Docker, Etsy, האו"ם, SalesForce ו-Prezi. כ-5,000 מנהלי קהילות עושים שימוש במערכת שפיתחה Mobilize, כדי לנהל יותר מ-250 אלף חברי קהילה שונים.

"בכלכלה החדשה יש יותר צורך בניהול תקשורת מול קהילות"

Mobilize הוקמה ב-2014 על ידי שרון סברייגו, מנכ"לית החברה וארתור ויינר, מנהל הטכנולוגיות הראשי. סבב הגיוס הנוכחי הובל על ידי קרן Trinity Ventures והצטרפו אליו קרנות Floodgate Ventures ו-Array Ventures והאנג'לים אואן מק'קייב וסאנג'איי סאבהדר. בנוסף, השתתפו בסבב הגיוס הנוכחי גם המשקיעות הקיימות בחברה: קרן Hillsven Capital ו-Upwest Labs. סבב הגיוס הנוכחי מביא את סך הגיוסים של Mobilize ל-8.5 מיליון דולר.

שרון סברייגו, מנכ"לית Mobilize, מסרה: "בכלכלה החדשה, חברות וארגונים מסתמכים יותר ויותר על קבוצות גדולות של אנשים מחוץ לארגון, כדי לבצע את המשימות שלהם. קהילות הפכו חיוניות לעסקים ויש צורך גובר לתקשורת עם הקהילה בקרב כל עסק". סברייגו הוסיפה: "פיתחנו פלטפורמת דינמית שמאפשרת לכל אחד לארגן, לתמרץ ולהוביל את הקבוצות השונות לביצוע של משימות. הפלטפורמה גמישה מספיק כדי לתמוך בקבוצות מגוונות כמו שגרירי מותג, רשתות מפתחים, מוכרים בזירות סחר, סיטונאים, בודקי בטא ועוד". בהתייחסה לגיוס, אמרה סברייגו: "עם ההשקעה החדשה הזו נרחיב את הצוותים שלנו – הן בתל אביב והן בסן פרנסיסקו, נפתח יכולות נוספות ונייצר שיתופי פעולה נוספים, כדי לחזק את רשתות Mobilize".

מה אתם מתכננים לעשות בהון שגייסתם?

סברייגו: "לאחר שהחברה הוכיחה בגרסת הבטא וללא מאמצי שיווק את גודל השוק והצורך שקיים במוצר, כולל גיוס למעלה מ-100 לקוחות מהמובילים בעולם – מטרת הגיוס הינה לצאת לשוק, להשקיע בשיווק גלובלי ולהרחיב את יכולות המערכת, כולל אינטגרציות למערכות מובילות נוספות. כחלק מהמהלך להוציא את Mobilize לשוק הרחב, החברה צירפה החודש את לורה ייסיס (Laura Yecies) כסמנכ״לית תפעול. לורה היא דמות בכירה ומוכרת בעולם הסטארטאפים ופתרונות התקשורת בארה״ב ובין היתר היתה המנכ״לית של יאהו מייל, סמנכ״לית השיווק של צ׳ק פוינט ועוד".

Mobilize צפויה לגדול ל-35 עובדים במטה בארצות הברית ובמרכז הפיתוח בישראל, אליו מתכננת החברה לגייס עוד מפתחים ומעצבים.

לקריאה נוספת:

Mobilize הישראלית מגייסת 1.2 מיליון דולר [גיוס]

ניהול הקהילות של Mobilize

con

יניב אביטל

חי ונושם טכנולוגיה עוד מימי ה-ZX Spectrum היפים. חולה על כל סוגי הגאדג'טים - אלו שמתחברים ל-USB, ואלו שקוראים לו "אבא".

הגב

1 תגובה on "מובילייז מגייסת 6.5 מיליון דולר, כדי להיות 'סלאק' לקהילות"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
אורי
Guest

לא הבנתי מה הקטע של להיות X (שם של חברה מצליחה) של משהו.
למה לכתוב את זה ככה…
זה כמו לכתוב על גוגל בהתחלה שלה שהיא מנסה להיות כמו הספרנית של האינטרנט…

wpDiscuz

תגיות לכתבה: