דור ה-UBER: המילניאלים קובעים את עתיד תעשיית הרכב

בניגוד לדור הבייבי בום שגדל לתוך תרבות רכב וציפה בכיליון עיניים לרישיון הנהיגה, המילניאלים לא ממהרים לקנות מכונית. עלויות ביטוח, חובות ואופציות תחבורתיות אחרות הם חלק מהשיקולים, אך כיצד בכל זאת תעשיית הרכב מצליחה להתאים עצמה?

מקור: UBER

מקור: UBER

מאת: ניל גודפריי, פורבס ישראל

תעשיית הרכב זזה באי נוחות בכיסאה בעקבות המספר ההולך וגדל של מילניאלים (בני דור המילניום) שלא רוכשים כלי רכב. במקום זאת, הם בוחרים בתחבורה ציבורית ומכונים "דור האובר". קבוצת האנשים הזו (שבארה"ב מונה כ-80 מיליון איש) גרמה לכותרות שהצהירו על "סוף תרבות הרכב".כמי שנולדה לדור הבייבי בום, אני זוכרת את ימי "הספירה לאחור" עד לרגע בו יכולתי לקבל את רישיון הנהיגה שלי, ואף להרשות לעצמי לקנות את המכונית הראשונה שלי. המוזיקה באותם ימים שיקפה גם היא את ההתלהבות שלנו (כמו שיריהם של הביץ' בויז), והחופש והסטטוס החברתי שלנו היוו עבורנו שלב בעיצוב הזהות שלנו. למעשה, תעשיית הרכב לקחה בחשבון את העובדה שנישאר נאמנים למותג רכב אחד במשך רוב ימי חיינו, כמו מוסטנג של פורד.

נשווה את זה למילניאלים כיום, אשר ב-2010 היוו "כ-30% מהאוכלוסייה בארה"ב – וקנו רק 17% מהרכבים החדשים", כפי שדווח בשיקאגו טריביון. יותר מכך – מחקר של אוניברסיטת מישיגן הראה ירידה מתמשכת במספר הצעירים שמקבלים רישיון נהיגה. ב-1983, ל-87% מבני ה-19 היה רישיון, בהשוואה ל-69% ב-2013.

נראה שההנחות לגבי הסיבה לכך שמילניאלים בחרו לא לקנות כלי רכב לא היו כל כך מדויקות. נכון שמילניאלים בעיר אוהבים את הנוחות והעלות הנמוכה של אפליקציות שיתוף רכב כמו אובר, כמו גם שיטות תחבורה אחרות. לא רק שיקר להחריד להחזיק מכונית בעיר, אלא שהביטוח, החניה והפקקים יתישו אתכם וינגסו משמעותית בתקציב של כל אחד. לכן, הסיבה האמיתית היא בעצם הכלכלה.

ב-2012, מילניאלים שרכשו כלי רכב לראשונה סבלו משיעור אבטלה של 16.6%. אם הייתה להם עבודה, ברוב המקרים היא לא הלמה את הכישורים שלהם. בנוסף, יש להם חוב ענק, הם דוחים את הנישואים שלהם וגרים עם ההורים כדי לחסוך כסף. כיצד חברות רכב מצפות מהם לקבל הלוואה לרכישה או להשכרה של רכב עם חובות וללא אשראי הולם? אנחנו באמת חושבים שיהיה שקול מצידם להתמודד עם העלויות של שימוש והחזקה ברכב יחד עם חובות קודמים? המילנאלים לא. הם מחכים.

מאמר שפורסם לאחרונה בשיקאגו טריביון כתב את זה בצורה הטובה ביותר, והצביע על כך שכאשר מילניאלים חוזרים לעבודה אמיתית, "חלקם בשוק כלי הרכב החדשים קופץ ב-28%".

תחושת החופש שלנו כבייבי בומרז, המתבטאת ביציאה לדרך עם הרכב כדי שנוכל להיות בקשר עם חברים, מתחלפת עם הצורך של המילניאלים בחיבור דרך המכשירים הניידים שלהם. הם לא צריכים לעזוב את הבית או העבודה כדי להרגיש מחוברים, כפי שאנחנו היינו צריכים. לכן יצרני רכב עוקבים אחרי הצורך הזה. הם משפרים את הטכנולוגיות בתוך הרכבים כדי להקל על התקשורת עם חברים ולשפר את ההאזנה למוזיקה בזמן הנהיגה. הם מגדילים את המאמצים כדי שהרכבים יהיו יותר ידידותיים לסביבה, עם מכוניות חשמליות – דבר שמעניין את הדור הזה גם. מילניאלים לא מסובבים את האף שלהם לארבעה צילינדרים כפי שאנחנו עשינו. תעשיית הרכב אפילו מייצרת שיתופי פעולה עם שירותי שיתוף רכבים ומובילה תהליכי ניידות משלה, לפי Sioux City Journal.

למילניאלים אולי בכלל לא אכפת מהחזקה ברכב משלהם. הם גם לא מתרשמים ממכוניות זוללות דלק שחיממו את ליבם של רבים מבני דור הבייבי בומרז. למעשה, ברוב המקרים הם רואים במכונית אמצעי תחבורה בלבד.

אמנם מילניאלים לא מקבלים את אותו רעד מאחורי ההגה אך הם מתרגשים מהיכולת לנסוע בכלי רכב אוטונומיים. ג'נרל מוטורס היא אחת מאלו שזיהו את הטרנד הזה והשקיע בכך 500 מיליון דולר, במקביל ליצירת שותפות חדשה עם חברת שיתוף הנסיעות Lyft. פורד הצהירה בתערוכת CES השנה בלאס וגאס כי היא חותמת על הסכמים עם אמזון ו-DJI, יצרנית רחפנים, כדי להפוך את כלי הרכב שלה לדיגיטליים יותר. בקרוב אולי תראו מכוניות של פורד אשר נוסעות בעצמן, מדברות לבית שלכם ואפילו מתקשרות עם הרחפן שלכם, לפי אתר Recode.

הכתבה הופיעה במקור בפורבס ישראל

מודל עסקי אחד כבר לא עובד: לאן פניו של המסחר האלקטרוני?

ריגול בחירות: חשד שהאקרים רוסים פרצו למפלגה הדמוקרטית בארה"ב

 

 

פורבס ישראל

הגב

5 Comments on "דור ה-UBER: המילניאלים קובעים את עתיד תעשיית הרכב"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
מכון חלקית
Guest

אני בדור המדובר ונכון לגביי ולרוב החברים שלי אני דווקא מאוד מתרגש ורוצה להוציא רישיון ומאוד הייתי רוצה אוטו ספציפי כלשהו שיש לי תשוקה אליו. אני לא חושב שרוב הדור הזה לא רוצה מכונית זה פשוט שהמחירים גבוהים מידי להוצאה בגיל הזה אז (אלא אם כן יש לך הורים עשירים שמוכנים להוציא סכומים גבוהים) קשה לראות מצב שבו כל הנערים קונים מכונית חדשה, רבים לא קונים מכונית והרוב המכריע רוכש יד שנייה שלא ממש משרת את חברות הרכב, אם חברות הרכב רוצה את הקהל בחזרה הוא צריך להוריד מחירית דרסטית או לעשות הנחות לצעירים.

בשבילמה
Guest

ולא אמרת את הדבר הכי חשוב
האם אתה גר בישראל או ארהב?

אלמוג
Guest

וגם סביר להניח שאתה לא בן הדור המדובר.
דור הY מסיים בילדי 94

שגיא פורבס
Guest

כתב. לא רלוונטית לישראל.
הנתונים הטכניים כנראה נכונים, אבל במציאות של:
תחבורה ציבורית יקרה.
תחבורה ציבורית זמינה חמשה וחצי ימים בשבוע, לא כולל שבתות וחגים.
תחבורה ציבורית שאינה מגיעה לכל מקום
סיבות ביטחוניות
ועוד….
אנו חייבים להחזיק ברכב

wpDiscuz

תגיות לכתבה: