גם מיקרוסופט בדרך להשקת שירות הזרמת מוזיקה מהענן

מיקרוסופט פותחת חזית חדשה מול גוגל ואמאזון עם שדרוג לשירות אחסון הענן של החברה, הכולל תמיכה בהזרמת מוזיקה מהענן.

מקור: יח"צ

לפי דיווחים שונים שהתפרסמו ברחבי הרשת בסוף השבוע האחרון, מספר קטעי קוד חדשים בשירות אחסון הענן של מיקרוסופט, SkyDrive.com, מאשרים כי החברה אכן מתכננת להוסיף לשירות הענן שלה תמיכה בשירות מוזיקה אשר יאפשר למשתמשים לגשת לספריית המוזיקה שלהם דרך הענן, בדומה לשירות שמציעה כיום Google Music.

מוזיקה מהענן מבית מיקרוסופט

במילים אחרות, מיקרוסופט קרובה להשיק שירות הזרמת מוזיקה בענן הדומה לזה שמציעות גוגל ואמזון. השירות החדש כמובן יאפשר למשתמשים שאיחסנו קבצי מוזיקה בחשבון ה-SkyDrive שלהם להשמיע אותם מכל דפדפן ומאפליקציית SkyDrive הניתנת להורדה למגוון פלטפורמות, ביניהן, לפי הדיווחים, גם iOS ולאנדרואיד.

למרות הכל, הבשורות החדשות שמגיעות מרדמונד לא מפתיעות כל כך, זאת בהתחשב בעובדה שכאשר מיקרוסופט הכריזה מוקדם יותר השנה על שירות ה-Xbox Music, היא ציינה כי בין התכונות החדשות של השירות, החברה מתכננת להשיק גם אפשרות של אחסון בענן בשלב כלשהו בעתיד. חשוב לציין כי הגישה לשירות ה-Xbox Music מתאפשרת רק בעזרת חשבון זהב בשירות ה-Xbox Live של החברה, המוצע בתשלום, בעוד משתמשים המבוססים על פלטפורמת Windows 8 נהנים מחצי שנה ראשונה של האזנה למבחר היצירות בשירות בחינם.

Xbox Music או SkyDrive?

עם זאת, השאלה הגדולה היא כמובן כיצד מיקרוסופט תבדיל, או שמא תאחד, בין שירות הזרמת מוזיקה בענן לבין שירות ה-Xbox Music שלה. זאת כמובן כי Xbox Music הוא שירות אשר מאפשר למנויים אליו בתשלום חודשי או שנתי להאזין למוזיקה דרך קונסולות האקסבוקס שלהם, כמו כן גם דרך מחשבים ומכשירים ניידים המריצים את אחת ממערכות ההפעלה המבוססות חלונות 8.

לעת עתה, השירות שגוגל מפעילה מאפשר למשתמשים לאחסן עד 20,000 שירים בענן, לרכוש ולהוריד ממגוון גדול מאוד של אלבומים ויצירות, הן בתשלום והן בחינם. אמזון, מצידה, מאפשרת למשתמשים לאחסן אצלה עד 5GB של שירים ולהזרים אותם ישירות מהענן. יהיה מעניין לראות כיצד מיקרוסופט תשלב את השירות עם שירות ה-Xbox Music החדש שהשיקה לא מזמן, וכיצד שאר המתחרות יגיבו למהלך.

נראה כי מיקרוסופט, אשר עד כה לא לקחה חלק בתחום הזרמת המוזיקה באמצעות מוצרי אחסון הענן שלה, זאת בניגוד לשירותים מתחרים כגון אלו של גוגל ואמזון, מצמצמת את הפערים לאט ובזהירות. כרגע רב הנסתר על הגלוי, אך החברה לאט לאט נכנסת לנישות אשר לפני כמה חודשים לא רבים ציפו ממנה שתיכנס אליהם.

אבישי בר

מנהל מוצר. מפתח Web ו-React Native, חולה גאדג'טים, הולך נגד הזרם ואוהב את כל מה שקשור לגוגל, לאנדרואיד ולקוד פתוח. עיסוקו העיקרי הוא לפרק לחלקים כל צעצוע חדש שמגיע למשרד ואז לכתוב עליו מדריך.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: