מיקרוסופט בוחנת מודל של תמיכת מומחים עצמאיים בתשלום

מיקרוסופט השיקה בסוף השבוע האחרון פיילוט לתוכנית תמיכה בתשלום על-ידי מומחים עצמאיים באתרי הפורומים של Microsoft Answers. האם זה עוד דרך לגבות כסף על מה שאפשר לקבל בחינם, או שזה באמת האפשרות להחזיר למומחים קצת בחזרה אחרי כל התמיכה שהם מספקים בפורומים השונים?

rage against technologyמיקרוסופט השיקה בסוף השבוע האחרון פיילוט לתוכנית תמיכה בתשלום על-ידי מומחים באתרי הפורומים של Microsoft Answers. לדברי מנאן קאקאר, בלוגר ו-MVP של מיקרוסופט בתחום ה-Windows Live, Windows Desktop ו-Zune, במהלך השבועות הקרובים תאפשר מיקרוסופט למשתמשים בפורומים של Microsoft Answers לשאול שאלות ולאפשר לקבוצה מסוימת של מומחים לענות עליה ו\או להציע את השאלה ל"מכירה פומבית" ולאפשר למומחים להציע הצעת מחיר לתמיכה טכנית עבור הטיפול בבעייה\תקלה\שירות.

בפועל, מאחורי הקלעים, בעצם מפעילה מיקרוסופט אתר בסגנון Experts-Exchange המוכר בעיקר למומחי ה-IT, אשר יספק שאלות ותשובות תמורת תשלום, אך במודל קצת שונה. המטרה המוצהרת של מיקרוסופט בפתיחת השירות החדש היא לאפשר למשתמשים להוריד את עלויות התמיכה על-ידי פנייה ישירות למומחים ולאפשר גם למומחים המספקים לרוב תמיכה טכנית ללא תשלום באמצעות הפורומים להרוויח תשואות מפרי עבודתם. מיקרוסופט ציינה כי היא איננה גובה שום סוג של עמלה וכל הכסף המשולם באמצעות האתר מגיע ישירות אל המומחים המספקים את שירותי התמיכה השונים (העלות הנוספת היחידה היא העמלה שנלקחת על-ידי Paypal).

התוכנית החדשה פורסמה תחת השם הזמני – TechSupport Marketplace והיא זמינה בזמן הנוכחי רק עבור הפורומים בשפה האנגלית. מיקרוסופט הודיעה כי התקופה הקרובה תהווה אינדיקציה לצורך וליכולות של שירות מהסוג הזה לספק מענה למשתמשים השונים ולפי התוצאות של הבדיקה יוחלט במיקרוסופט כיצד להתקדם בנושא.

חשוב לציין כי הפורומים הגדולים של מיקרוסופט (ה-Technet Forums) משרתים עשרות אלפי משתמשים שונים ביום, כאשר שם הם מקבלים מענה גם ממספר גדול של מומחים המשוטטים בפורום כדי לעזור ולענות על שאלות ולעיתים אף ישירות מהמפתחים ומאנשי קבוצת המוצר. מצד אחד, לא באמת ברור האם וכיצד עוזרת היוזמה החדשה לאנשי המקצוע בחיפושים אחרי התשובות שכן את רוב מה שהם יכולים למצוא בתשלום, ניתן גם למצוא בחינם (עם כישורי חיפוש מספיק טובים). אך מצד שני, אולי זה המנטליות הישראלית שתמיד מחפשת איך אפשר להשיג כמה שיותר בכמה שפחות ובמקומות אחרים בעולם, השירות יתקבל ביתר ברכה. מה דעתכם?

יניב פלדמן

צ'יף-גיק ועורך ראשי. יזם, סטטיסטיקאי חובב, טכנולוג בדם, בעל תואר ראשון במנהל עסקים ו-Microsoft MVP בתחום אבטחת מידע. התחביב האהוב עליו הוא מציאת פתרונות מסובכים לבעיות פשוטות במיוחד.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: