מיקרוסופט מציגה את הדור הבא של מכונות השתייה והחטיפים

מיקרוסופט חושפת שורה של פיתוחים חדשים לשוק הקמעונאי במסגרת תערוכת Big Show 2016 הנערכת בניו יורק. בין המוצרים: הדור הבא של המכונות האוטומטיות

Mondelez International’s diji-touch, מקור: Microsoft

Mondelez International’s diji-touch, מקור: Microsoft

מיקרוסופט מציגה בימים אלה פיתוחים חדשים במסגרת תערוכת Big Show 2016 הנערכת על ידי National Retail Federation – NRF שנפתחה אתמול בניו יורק ותמשך שלושה ימים. התערוכה מהווה מעין חלון ראווה לכל החידושים בתחום הקמעונאות. השנה מספרים בחברה שהם בחרו לשים דגש על הלקוח, ולהציג חידושים ששמים את הלקוח במרכז חווית הקניה – החל מדרכים חדשות לתקשר עם לקוחות, ועד לטכנולוגיות שמאפשרות לנהל ולהתמודד עם לקוחות באמצעות קופות מהירות יותר, בין היתר באמצעות מערכת ההפעלה החדשה חלונות 10.

בין המוצרים המוצגים נמצאת למשל המכונה האוטומטית של חברת הממתקים Mondelez, האחראית בין היתר על העוגיות הממכרות אוריאו. אותה מכונה כוללת תצוגת תלת מימד דיגטלית, המאפשרת ללקוחות לצפות במוצרים ולקבל בנוגע אליהם מידע תזונתי, התראות פרסומיות על מבצעים או משחקים בהם יכולים לקחת חלק. כך הפעולה של רכישת פחית משקה או חטיף הופכת להרבה יותר אינטראקטיבית, ולא מסתכמת בגיהוץ האשראי או הכנסת מטבע של כסף, אלא כחוויה של ממש. המכונה עצמה כוללת את אפליקצית חלונות 10 האוניברסלית, שמבטיחה לאפשר תחזוקה יעילה ופשוטה, בעוד שמערכת Azure IOT שנמצאת בתוך המכונה, עוקבת אחר המלאי במכונה, כמות הודעות השגיאה שהתקבלו, והמיקום המדויק של המכונה כדי שטכנאים הנמצאים באיזור יוכלו להגיע במהרה לטפל בתקלה.

מכונת משקאות עם מסך מגע בגודל ״40

הגישה מאחורי המודל של מיקרוסופט היא שקונים כבר לא צריכים לבחור אם לבצע את רכישותיהם באמצעות הרשת והמבחר האינסופי שקיים בה, או שדווקא מעדיפים קניות מוחשיות יותר, בהן הם יכולים למשש ולחוש את הפריט שקונים, ולבחור את הפרי הבשל ביותר. במקום זאת, מיקרוסופט מעוניינת לשלב בין השניים, ולהציג מערכת פתרונות חדשה העושה שימוש בענן, במטרה ליצור חווית קנייה ׳חוצת פלטפורמות׳, המשלבת אלמנטים מחנות מקוונת לחנות פיזית.

מכונת המשקאות שהציגה מיקרוסופט בתערוכה כוללת מסך בגודל ״40 שמציג את המוצרים במקום חלון הזכוכית המוכר המציג אותם היום – כך בעצם מאפשרת החברה לאחסן את המוצרים בצורה נוחה יותר בתוך גוף המכונה. המכונה כוללת את בקר הקינקט על מנת לאסוף מידע ולאפשר אינטרקציה עימה ומאפשרת לשלם במגוון אמצעים שונים ולקבל מידע רב על כל מוצר.

 

מקור: מיקרוסופט

מקור: מיקרוסופט

כמו כן מציגה החברה את פתרונות נקודות המכירה שלה (POS) אשר עושים שימוש במכשירי חלונות כדי להפוך את אותן קופות לתחנות עבודה ניידות, עם שימת דגש על אבטחה כמובן. בין החברות שעושות שימוש במערכותיה של מיקרוסופט הכוללות את אופיס 365 וסקייפ נמנות Virgin Atlantic Airways, ולוריאל פריז.

העובדה שמיקרוסופט מנסה ׳לדחוף׳ את השימוש במוצרים, השירותים והכלים שלה בסביבות עסקיות לא מאוד מפתיעה. מוקדם יותר החודש הודיעה החברה שלמעלה מ-76% מהלקוחות הארגוניים שלה נמצאים בפיילוט עם חלונות 10. בכל מקרה, אם אתם במקרה באיזור ניו יורק ביומיים הקרובים, אתם יכולים ללכת לבקר בדוכן של החברה שבהחלט חזרה להיות רלוונטית במסגרת התערוכה.

דור המכונות הקודם, הרעיון דומה, היישום מוצלח יותר היום

הילה חיימוביץ׳

כתיבה הייתה עבורי מאז ומתמיד הרבה מעבר לתחביב, אך את חיבתי העזה לגאדג׳טים וטכנולוגיה גיליתי יחסית באיחור. כנראה שהגיקית שבי הייתה חבויה זמן רב, ורק חיכתה לרגע הנכון לפרוץ. בכל מקרה - היא כאן, ובכל הכוח. (צילום: יורם רשף)

הגב

2 Comments on "מיקרוסופט מציגה את הדור הבא של מכונות השתייה והחטיפים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
אא
Guest

אויי איזה שטויות
בסך הכול רוצים לקנות וללכת

אסף
Guest

מדהים.
מחכה שזה יגיע לארץ.
אני לא מבין איך קניתי פחיות במכונות הרגילות?!
אם זו לא מכונה ששרה לי שירים ומגרדת לי בגב אני לא קונה.

אין להם מה לעשות ולבזבז את הזמן מכונות על לחטיפים?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: