מיקרוסופט עדיין מחפשת… את עצמה

אחרי ההשקה של מנוע החיפוש הסמנטי וולפראם אלפא בתחילה השבוע, אומרות השמועות כי חברת מיקרוסופט החליטה שהגיע הזמן להציג את מנוע החיפוש החדש שלה, המוכר בשם הקוד Kumo, כבר בשבוע הבא במסגרת הכנס של AllthingsDigital. האם זה לא מעט מדי ומאוחר מדי?

kumoאחרי ההשקה של מנוע החיפוש הסמנטי וולפראם אלפא בתחילה השבוע, אומרות השמועות כי חברת מיקרוסופט החליטה שהגיע הזמן להציג את מנוע החיפוש החדש שלה, המוכר בשם הקוד Kumo, כבר בשבוע הבא במסגרת הכנס של AllthingsDigital.

האם גם הפעם מיקרוסופט כבר הפסידה במלחמה עוד לפני שהחל הקרב? מיקרוסופט הציגה לפני כחודשיים תמונות ראשונות ממנוע החיפוש החדש. לפי התמונות נראה כי מירב השינויים והשיפורים התרכזו בסרגל השמאלי המאפשר מספר שאילתות מיידיות הקשורות לנושא החיפוש. לדוגמה, כאשר נחפש את המילה "אאודי", לפני תוצאות החיפוש הראשונות יופיעו נתונים על רכב (כגון צריכת דלק ומחיר). בסרגל השמאלי יופיעו קטגוריות סמנטיות כגון חלקי חילוף לאאודי, מכוניות אאודי משומשות ואביזרים עבור אאודי. מעבר לנתונים הללו, כנראה יתווספו גם יכולות חיפוש מתקדמות בוידאו ותמונות ויכולות חיפוש בשפה טבעית (Natural Language Search) פרי הטכנולוגיה שנקנתה יחד חברת Powerset.

מאז שהתמונות הללו פורסמו ומיקרוסופט החלה בבדיקות הפנימיות של המנוע החדש, יריבותיה של מיקרוסופט בתחום החיפוש לא שקדו על שמריהם. גם יאהו וגוגל עבדו קשה בחודשים האחרונים על חידושים ושיפורים למנויע החיפוש שלהם. גוגל הציגה את החידושים האחרונים ביכולות הסינון של המנוע שלה באירוע ה-Searchology שהיא ערכה בשבוע שעבר ויאהו, מצידה, הודיעה ביום שלישי האחרון כי היא עובדת, במסגרת פרויקט בשם Search Monkey, על מנגנון אשר יאפשר תוצאות חיפוש מיידיות מעבר לקישורים הרגילים שאולי מכילים את המידע אותו חיפש המשתמש.

הצורך של מיקרוסופט להגדיל את נתח השוק שלה בעולם החיפוש רק הולך ומתגבר. בחודש אפריל האחרון החזיקה החברה רק כ-9.9 אחוזים, הרחק מאחורי יאהו (16.3%) וגוגל (64%). התוצאות העגומות הללו, יחד עם ההשקעה העצומה של החברה בתחום, הביאו למצב בו חטיבת האון-ליין הצליחה להכניס סכום של 721 מיליון דולר ברבעון האחרון בלבד, אך סיימה את הרבעון בהפסד כולל של 575 מיליון דולר. יכול להיות שזה בגלל שהם מוציאים 100 מיליון דולר על פרסום המנוע החדש? האבסורד האולי אף יותר גדול מההפסד הפיננסי המכובד, הוא שהחברה לא מצליחה לגרום אפילו לעובדים שלה להשתמש במנוע החיפוש שלה.

מיקרוסופט מבינה שהחיפוש הוא המפתח ליצירת רווחים מהאינטרנט. הרוב הגדול של הכספים שמחליף היום ידיים באינטרנט מגיע כתוצאה מחיפוש ופרסום בחיפוש בעוד הכנסות מתוכן, פרסום בדואר אלקטרוני והודעות מיידיות מייצרים הכנסה קטנה יחסית.  החברה תולה הרבה תקוות על Kumo והיא מקווה שהוא יהווה את מנוע הצמיחה שהחברה צריכה בתחום החיפוש. אנחנו לעומת זאת, לא כל-כך אופטימיים. כל מה שמיקרוסופט הציגה בהקשר ל-Kumo עד היום כבר קיים במקומות אחרים וברמה לא נמוכה בכלל. כמו כן, האירועים בחודשים האחרונים מעידים על כך שהמלחמה על החיפוש באינטרנט רק החלה והיא עדיין רחוקה מסיום.

מיקרוסופט עדיין לא הודיעה באופן רשמי מתי היא תחשוף את ה-Kumo החדש והיא גם לא הודיעה באיזה מסגרת הוא ישתלב. האפשרות הפחות סבירה כרגע הוא ש-Kumo יעלה בתור מנוע חיפוש עצמאי. לפי השמועות, ישולב יחד עם טכנולוגיות ומוצרים נוספים (דוגמת מנוע החיפוש Bing שנקנה לאחרונה על-ידי מיקרוסופט) במנוע החיפוש המרכזי של החברה, ה-Live Search.

יניב פלדמן

צ'יף-גיק ועורך ראשי. יזם, סטטיסטיקאי חובב, טכנולוג בדם, בעל תואר ראשון במנהל עסקים ו-Microsoft MVP בתחום אבטחת מידע. התחביב האהוב עליו הוא מציאת פתרונות מסובכים לבעיות פשוטות במיוחד.

הגב

1 תגובה on "מיקרוסופט עדיין מחפשת… את עצמה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
Almog Baku
Guest

עם כל הכבוד ליאהו קומו וולפארם וואלה נענע אסטה להויסטה וכל השאר.. פשוט אין להם סיכוי מול גוגל

wpDiscuz

תגיות לכתבה: