מיקרוסופט מקימה צוות מחקר ופיתוח לתחום הרשתות החברתיות

מיקרוסופט הכריזה השבוע על הקמה של צוות חדש אשר יתרכז במחקר ופיתוח בתחום הרשתות החברתיות. האם זהו עוד ניסיון נואש להיכנס לתחום הרשתות החברתיות אחרי הניסיון ההזוי של Windows Live Planet או שמע מיקרוסופט מכינה לנו משהו קצת יותר מורכב מאחורי הוילון?

opensocialלפי מזכר פנימי שדלף החוצה לכמה אתרי חדשות, מיקרוסופט הקימה השבוע צוות חדש אשר יתרכז במחקר ופיתוח בתחום הרשתות החברתיות. הצוות החדש יקרא Future Social Experience Labs (או בקיצור FUSE Labs) והוא בעצם יורכב משלושה צוותים קיימים אשר בראשם תעמוד, לילי צ'אנג, לשעבר מנהל קבוצת ה-Creative System ב-Microsoft Research. המעבדה החדשה, תכלול כ-80 עובדים ותוקם במשרדי החברה במסצ'וסטס יחד עם קבוצה ה-Creative System ומעבדות המדיה של מיקרוסופט.

הצוות החדש יעסוק בשאלה כיצד המדיה החברתית והרשתות החברתיות משנות את צורת השימוש שלנו במחשבים, במערכות ההפעלה ובאינטרנט בחכלל ותתרכז במוצרים שסובבים סביב החיבור של מדיה חברתית ושיתוף, מדיה חברתית וזמן-אמת, מדיה חברתית ומדיה דיגיטלית, מדיה חברתית וחיפוש, מדיה חברתית בענף ומדיה חברתית בעולם הנייד. אוזי ביקש להדגיש שמטרת הצוות החדש הוא לא לתכנן או ליצור עוד רשת חברתית (דוגמת Windows Live Planet, שהייתה יוזמה עצמאית של מיקרוסופט הודו) כמו פייסבוק או מייספייס ולא לספק עוד פלטפורמה לפרסום תמונות או משחקי חברה תחרותיים, אלא יותר לשים דגש עד תחום שיתוף המידע והעבודה המשותפת בין המשתמשים.

מה שבטוח הוא, שלפי ההכרות שלנו עם מיקרוסופט, הסיכוי שהיא תנסה ליישם את המודל הרשתות החברתיות הקיים של "בואו נזרוק מאות מיליוני דולרים וננסה להרוויח קצת יותר אחר-כך" לא בהכרח יעבוד כאן. אף על פי שמיקרוסופט נוהגת לנהל בצורה מכוונת ומתוכננת מאוד את כל הפרויקטים שלה, כבר נתקלנו בעבר בכמה שלא ממש הצליחו (דוגמת חברת הפרסום Razorfish שמיקרוסופט קנתה לפני שנתיים ומכרה השנה בהפסד לאחר שניסיונתיה לשלב את עסקי הפרסום בתוך החברה לא צלחו) ונראה כי גם הפעם מיקרוסופט קצת איחרה את הרכבת שכן המהלך האחרון מעיד על כך שהיא מנסה לשלב את הטרנד החם של היום, במוצרים של מחר.

פוסטים נוספים:

הרשת החברתית של מיקרוסופט
מיקרוסופט ויאהו קרובים מתמיד לשיתוף פעולה בפרסום ממוקד בחיפוש
מיקרוסופט מכריזה על Office 2010 Starter – אופיס עם פרסומות

יניב פלדמן

צ'יף-גיק ועורך ראשי. יזם, סטטיסטיקאי חובב, טכנולוג בדם, בעל תואר ראשון במנהל עסקים ו-Microsoft MVP בתחום אבטחת מידע. התחביב האהוב עליו הוא מציאת פתרונות מסובכים לבעיות פשוטות במיוחד.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: