אקזיט: MentAd הישראלית נרכשת על ידי Socialcode האמריקאית

הפלטפורמה של MentAd מאפשרת לעסקים לחזות מי יהיו הלקוחות הבאים שלהם כדי לבנות קמפיינים פרסומיים מדוייקים יותר שיגיעו לאותם לקוחות עתידיים במדיה החברתית

מימין לשמאל: המייסדים יובל בר אור ודניאל רומנו, מקור: עמוד הפייסבוק של MentAd

אקזיט ראשון לשנת 2017: הסטארטאפ הישראלי MentAd (מנט-אד), אשר פיתח פלטפורמה שעוזרת למפרסמים להגיע ללקוחות האידיאליים שלהם ברשתות החברתיות, נרכש על ידי Socialcode האמריקאית. סכום הרכישה לא פורסם. מאז הקמתה ב-2011 על ידי יובל בר אור ודניאל רומנו, גייסה החברה קצת פחות מ-5 מיליון דולר בין היתר מ-Blumberg Capital, OurCrowd, ו-Titanium VC.

תכליתה של MentAd היא לסייע לחברות למקסם את הליך רכישת הלקוחות שלהן באמצעות זיהוי מאפייני הלקוחות הקיימים שלהם, מציאת ההזדמנויות הרווחיות ביותר להגיע ללקוחות רלוונטים חדשים ולמנף את ההזדמנויות האלה כדי לגרום ללקוחות להיכנס לאתר וכתוצאה מכך להגדיל את אחוזי ההמרה.

התמקדות בקהל עם מאפיינים דומים

״הפלטפורמה של MentAd משתמשת בכלים של ביג דאטה ובינה מלאכותית כדי לנתח מידע לגבי לקוחות קיימים של עסקים, ולחזות מי הולכים להיות הלקוחות הבאים. על סמך החיזוי הזה המערכת מאפשרת לבנות קמפיינים פרסומיים ממוקדים ברשתות חברתיות שיגיעו רק לאנשים הרלוונטיים״, הסביר לגיקטיים יובל בר אור, מייסד שותף.

נקודת ההנחה היא שלכל עסק יש מיליארדי לקוחות פוטנציאליים (פחות רלוונטי עבור עסקים שמתמקדים רק בישראל); MentAd רוצה לחסוך לכם את משחק הניחושים שבו עליכם לזהות איזו אסטרטגיה שיווקית תהיה הכי רווחית ומוצלחת עבור העסק שלכם, על ידי למידה של מאפייני הלקוחות הקיימים שלכם ומינוף נתונים אלו כדי להגיע ללקוחות חדשים עם מאפיינים דומים, באמצעי הפרסום השונים.

הטכנולוגיה של MentAd מתבססת על שני מאפיינים; הראשון נוגע לכך שיש לקחת את נתוני העסקאות הנוכחיות של העסק ולהזין אותם אל תוך המערכת. הגישה מאחורי זה היא שסביר להניח שהלקוח הבא שלך יהיה דומה ללקוח הקודם שלך. החברה מאמינה שיכולה למקד ולטרגט קונים פוטנציאלים חדשים על ידי בניית פרופילים המתבססים על לקוחות קיימים על בסיס דמוגרפי, פסיכוגרפי ועל סמך נתונים גיאוגרפיים. ברובד עמוק יותר, על ידי ניתוח שיעורי המרה וערך ללקוח, הפלטפורמה יכולה לספק הזדמנויות ROI גבוהות יותר עבור הלקוח. המאפיין השני של הטכנולוגיה נוגע לחיפוש הזדמנויות באופן אוטומטי על פני פלפטורמות פרסום שונות כגון גוגל ופייסבוק, כדי למצוא את הקמפיינים האופטימלים שיאפשרו למקסם את ההחזרה על ההשקעה.

SocialCode, החברה הרוכשת, היא חלק מ-Graham Holdings Compan, והיא נחשבת לאחת החברות הגדולות ביותר בתחום הפרסום ברשתות החברתיות. שתי החברות חולקות חזון וגישה די דומים והשילוב של הטכנולוגיה והצוות של MentAd יצוותו את SocialCode עם יכולות חדשות שיאפשרו לייעל את הביצועים והיקף מסעות הפרסום של המותגים השונים. החברות מתכננות לפעול יחד בכל אמצעי המדיה החברתיים הפופולאריים כיום – פייסבוק, אינסטגרם, פינטרסט, סנאפצ׳ט, טוויטר וסנפאצ׳ט. לאור הרכישה, כל העובדים (בסביבות ה-15) ימשיכו לעבוד ב-Social Code, גם אלו שיושבים בארץ וגם אלו שיושבים בארה״ב.

הילה חיימוביץ׳

כתיבה הייתה עבורי מאז ומתמיד הרבה מעבר לתחביב, אך את חיבתי העזה לגאדג׳טים וטכנולוגיה גיליתי יחסית באיחור. כנראה שהגיקית שבי הייתה חבויה זמן רב, ורק חיכתה לרגע הנכון לפרוץ. בכל מקרה - היא כאן, ובכל הכוח. (צילום: יורם רשף)

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: