גיוס: Memeni הישראלית מגייסת 2.5 מיליון דולר, מקשרת בין מותגים לעוקבים

הפלטפורמה של Memeni מציגה דרך אחרת למותגים לתקשר עם הקהל שלהם, ולא להסתפק ב׳לייק׳ או ׳ריטוויט׳, אלא ליצור קשר משמעותי יותר

מקור: Memeni

מקור: Memeni

עד כמה שחברות ומותגים רבים משקיעים משאבים ונאבקים על הלייק הנחשק בפייסבוק, כולנו יודעים שאין לו יותר מידי משמעות, ומה שבסופו של דבר קובע זה לא כמות הלייקים, אלא איכותם. הסטארטאפ הישראלי Memeni, אשר פיתח פלטפורמה המאפשרת לעוקבים ומתעניינים במותג מסוים לתקשר איתו באופן ישיר, מודיע היום (ג׳) על השלמת סבב גיוס סיד בהיקף 2.5 מיליון דולר. המימון הגיע מאנג׳לים ישראלים בהם חברת אדלר חומסקי, חברה בבעלות מריוס נכט, ג׳ון יפה (Jon Jaffe) מ-Lennar ומחברה בבעלותו של רוני דואק. לצד ההודעה על הגיוס, הכריזה החברה גם על ההשקה הרשמית של הפלטפורמה שלה. בעזרת הגיוס תתמקד החברה בהמשך הליך השיווק והגדלת צוות המכירות בארה״ב ובאירופה, שם כבר נמצאת החברה במו״מ עם מותגים, אוניברסיטאות וקבוצות ספורט.

קהל שבוי

Memeni נוסדה בשנת 2012 על ידי היזמים אריק בנזינו ואדם פוגל, לאחר שהשניים הביעו תסכול משותף מהקושי בלהגיע לקהלים שלהם באמצעות מדיה חברתית. פתרון ה-Saas של Memeni מאפשר למותגים להשיק במהירות קהילות מקוונות מותאמות אישית, מקום בו החברים, ׳המעריצים׳ יכולים ליהנות מתוכן והזדמנויות בלעדיות, בעוד שהמותג משיג גישה לקהל שבוי. למעשה הפלטפורמה של החברה מתלבשת על כל אתר של מותג קיים בתור עמוד במערכת, אשר מציע פתרונות לתקשורת עם קהילה, ללא צורך בשיתוף מידע וחשיפת העוקבים לענקיות המדיה החברתית כדוגמת פייסבוק או טוויטר.

כך לדוגמא, נניח ומותג למוצרי תינוקות יכול לא רק להסתפק בפרסום המוצרים שלו ברשתות החברתיות, אלא גם ליצור קהילה ייעודית להורים, בתוך האתר הרשמי, שם ניתן לחלוק בטיפים ושיטות טיפול מומלצות. כדי להמחיש את פתרונות החברה, ניתן להתרשם משיתוף הפעולה שנוצר יחד עם עיריית תל אביב, במסגרת פרויקט Startup City. מדובר בעמוד ייעודי אליו ניתן להגיע דרך אתר העירייה, אשר משמש פלטפורמה לקהילת היזמים, המשקיעים והמעורבים בתחום הטכנולוגי ומהווה כבמה לדון, לשתף בתכנים ולהזמין לאירועים רלוונטיים.

הרעיון להעביר את צורת התקשורת המקוונת לעוד פלטפורמות היא בהחלט מבורכת, אבל למה שמשתמשים ירצו להירשם לעוד פלטפורמה, שכל הדברים ׳המעניינים׳ גם ככה מתרחשים בפייסבוק?

"מחקרים מראים שתקשורת עם מותגים כמעט לא קיימת בפייסבוק. למעשה עיקר התקשורת עם מותג תהיה בזמן תלונה. מותגים כמעט לא מצליחים לתת ערך אמיתי לקהלים שלהם בלי לפרסם בתשלום בפייסבוק, כיוון שה-organic reach לכל פוסט בעמוד שלהם שואף לאפס, ולכן הם לא באמת נותנים ערך לקהל שלהם דרך פייסבוק, ולא מצליחים להגיע לקהל שלהם, ללא תשלום על פרסום לפייסבוק. יש כאן הזדמנות מפוספסת ענקית – מותגים עם עשרות מיליוני לייקים לעמוד שלהם, אותם הם השיגו בכסף רב, מקבלים חשיפה ל-0.001% מהקהל הזה ומחזיקים צוות שלם שייצר תכנים לקהל המצומצם הזה.

מצד שני, המותגים משקיעים הרבה מאוד באתר שלהם בתכנים, שגם אותו הם צריכים לשווק בנפרד, אבל באתר אין אמצעים לשיחה אמיתית וישירה עם הקהל שלהם. Memeni מביאה פלטפורמה שהיא למעשה פייסבוק עצמאי, שיהיה של המותג, תחת הדומיין של המותג, באפליקציית מובייל של המותג, כולל יכולות מוניטיזציה (שפייסבוק היום אוסר על מותגים לעשות בתוך העמוד שלהם). זה יאפשר למותגים ליצור קשר אמיתי ובעל ערך עם הקהל שלהם וגם להיות מסוגלים להגדיל את ה-ROI מהמאמצים שהם משקיעים בקהילה הזו. זה win win – גם לקהל, שיקבל ערך גדול יותר, וגם למותג, שיצליח סופסוף להרוויח כסף מהמאמצים החברתיים האלו״.

ערך אמיתי ללקוחות

ואיך אתם יכולים להבטיח שה-engagement של המשתמשים יהיה טוב יותר מאשר ברשתות החברתיות?

״הניסיון שלנו מראה, שכשנותנים ערך אמיתי ללקוחות, יודעים לעשות התאמות פרסונאליות כדי להתאים תכנים לכל משתמש ומייצרים שיחה פעילה בין מומחים, חברים בקהילה וספקים – יש שיחה ערה ופעילה מאוד. קהילה לאימהות שתקים האגיס, ותיתן אפשרות לאימהות להתייעץ עם מומחים בתחום התינוקות – תהיה ערך אמיתי לקהל של האגיס. בגלל היכולת להגיע לכל משתמש גם בלי לשלם על פרסום, השיחה תהיה פעילה יותר ומסייעת יותר לקהל, והמותג יזכה להגיע ליותר לקוחות פוטנציאלים ויקבל מאיתנו גם כלי מוניטיזציה כדי להגדיל את הרווחים מהמאמצים האלה״.

האם התקנת הפלטפורמה דורשת ידע טכני כלשהי, כוח אדם?

״הקמת קהילה עם memeni לא דורשת שום ידע טכני ולוקחת 5 דקות. מעבר לזה, הטכנולוגיה מאפשרת לייצר פוסטים בקהילה, שמתפרסמים בקליק גם בכל הפלטפורמות החיצוניות (פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם וכו') כך שלמעשה הרווח הוא כפול – הקהילה בבעלותך, כולל כל הדאטה ויכולת המוניטיזציה וגם – חוסכת עשרות שעות כח אדם בהפצת תכנים בכל הפלטפורמות החיצוניות״.

״השיח אודות שיווק באינטרנט משתנה. במקום פשוט לקנות מודעות, מותגים החכימו והחלו ליצור קשרים אינטימיים יותר עם קהלי היעד שלהם, זאת על ידי מתן ערך אמיתי ובתמורה ממתגים את עצמם כמנהיגים בענף שלהם. זוהי מהפכה בפרספקטיבת שיווק ו-Memeni היא הטכנולוגיה המובילה העומדת מאחורי זה, שכן מעניקה למותגים את הפלטפורמה לקפוץ על הסיפון, כדי שלא יישארו מאחור״, אמר מייסד ויו״ר החברה אריק בנזינו.

הילה חיימוביץ׳

כתיבה הייתה עבורי מאז ומתמיד הרבה מעבר לתחביב, אך את חיבתי העזה לגאדג׳טים וטכנולוגיה גיליתי יחסית באיחור. כנראה שהגיקית שבי הייתה חבויה זמן רב, ורק חיכתה לרגע הנכון לפרוץ. בכל מקרה - היא כאן, ובכל הכוח. (צילום: יורם רשף)

הגב

2 Comments on "גיוס: Memeni הישראלית מגייסת 2.5 מיליון דולר, מקשרת בין מותגים לעוקבים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
אורי
Guest

הרעיון נחמד, הביצוע מעולה

אבל היזמים שכחו דבר אחד חשוב, לא המותגים ולא הם קובעים איפה יהיה המשתמש.
לצערם, היחידי שקובע הוא המשתמש בעצמו והוא נמצא בפייסבוק.

אני לא רואה דרך ריאלית להוציא אותו משם.

Revital Hendler
Guest
הי אורי, המשתמש נמצא בפייסבוק עם החברים שלו, והוא ימשיך להיות שם, אבל אם ינתן לו ערך אמיתי בקהילה ספציפית אחרת – הוא בהחלט יזוז – והוכחנו את זה בכמה וכמה לקוחות שאנחנו כבר עובדים איתם. פייסבוק הוא האוטוסטאדה הראשית של כולנו, ולכן שם אנחנו צריכים לפרסם, אבל ההאב הראשי חייב להיות אצלינו בבית – כמותגים, אנחנו לא יכולים להמשיך לנהל את השיחה עם הלקוחות וכל הסביבה העסקית שלנו במקום שאין לנו שום שליטה עליו ועל כמה רואים אותו. לכן בפלטפורמה פיתחנו אפשרות שכל פוסט יפורסם ברשתות החברתיות אבל יחזור חזרה לקהילה של המותג – ככה שהיחה עצמה תישאר בבית… Read more »
wpDiscuz

תגיות לכתבה: