שנה טובה: הכנסות Matomy זינקו ל-260 מיליון דולר

שינוי האסטרטגיה, העמקת האחיזה במובייל והרכישות שביצעה הובילו את החברה לתוצאות מצוינות, למרות תחילת שנה מאתגרת. עופר דרוקר, המנכ"ל: פעילות המובייל והווידאו תהיה מנוע הצמיחה של 2016

מקור: גיקטיים

צילום: גיקטיים

קבוצת Matomy מדיה, אחת מהחברות המובילות בעולם בתחום הפרסום הפרוגרמטי, כלומר פרסום מבוסס ביצועים, פרסמה היום (ה') את תוצאותיה העסקיות ל-2015. על פי הנתונים, החברה, שהונפקה לפני כשנה וחצי בבורסה בלונדון, הצליחה להתגבר על חציון ראשון לא פשוט והשיגה בסך הכל זינוק של 50 אחוזים בהכנסותיה ממובייל ווידאו לעומת השנה הקודמת.

החברה התגברה על הקשיים בתחילת 2015

בזכות הטכנולוגיה שפיתחה החברה, היא יכולה להציע למפרסמים, שותפי מדיה ומפתחים את האפשרות להשיג תוצאות חסרות סיכון ומבוססות ביצועים, בנקודת מגע יחידה עבור שמונה ערוצי מדיה הדיגיטליים. פתרונות השיווק של מטומי כוללים בין היתר הצגת מודעות, פרסום בווידאו, רשתות חברתיות ובמובייל, שיווק באמצעות email, search marketing ואופטימיזציה של מנועי חיפוש, פלטפורמת מטבע וירטואלית ומוניטיזציה של דומיינים.

במהלך השנתיים האחרונות רכשה Matomy מספר חברות, כשהרכישה האחרונה התבצעה לפני כחודשיים – אז רכשה החברה את Optimatic האמריקאית, שמתמחה בפרסום בוידאו, תמורת 25 מיליון דולר.

על פי הנתונים, זינקו ההכנסות של החברה כשתחום המובייל אחראי על כ-30 אחוזים מסך ההכנסות של החברה; בנוסף, הצליחה Matomy למנף את פעילות Mobfox, פלטפורמת ניהול מדיית המובייל, שרכשה בסוף 2014, ולהשיג גידול של 200 אחוז בהכנסות של החטיבה; גם פעילות הוידאו של החברה נהנתה מגידול של 51 אחוז בהכנסות, שהגיעו ל-60 מיליון דולר, סכום שצפוי לצמוח עוד יותר בזכות הרכישה של Optimatic; גם פעילות הפרסום הפרוגרמטי והדומיין מוניטיזיישן של החברה נהנו מעלייה יפה בהכנסות עם 33 אחוז ו-23 אחוז שיפור בהכנסות (בהתאמה).

בהתייחסו לתוצאות העסקיות שפרסמה Matomy, מסר עופר דרוקר, מנכ"ל החברה: "אנו שמחים מאד לדווח על צמיחה חזקה במחצית השנייה של שנת 2015, שמשקפת גידול מואץ ביחס לתוצאות שהוצגו במחצית הראשונה של השנה, בין היתר, בשל ההשפעה של השינויים האסטרטגיים שנקטנו בהם. הצמיחה בהכנסות מהמובייל, ווידאו שנתמכו ביכולות הפרוגרמטיות הביאה לשיפור בתוצאות ואיזנה את האתגרים שחווינו בתחילת 2015".

דרוקר הוסיף: "בראייה קדימה לשנת 2016 אנו צופים כי נמשיך לראות את השינוי המהיר בתעשייה ומאמינים כי פעילות המובייל והווידאו, הנתמכים על ידי יכולות פרוגרמטיות, יהיו מנועי הצמיחה של העתיד. הטכנולוגיה יחד עם המודל העיסקי הרווחי שלנו ,בשילוב יכולתנו המוכחת לזהות, לרכוש ולהטמיע חברות חדשניות, כדוגמת הרכישות המוצלחות האחרונות של MobFox ו-Optomatic, מעניקות לנו יתרון ואפשרות לצאת נשכרים ממגמות הקונסולידציה בתעשייה שלנו תוך חיזוק וביסוס נוסף של מעמדנו כחברה מובילת שוק."

מהן המגמות הבולטות שראית השנה במדיה בכלל ובפרסום הפרוגרמטי בפרט? "התעשייה הולכת ומעבירה תקציבים למובייל, וודיאו במובייל,  הפעילות מבוססים על יכולות פרוגרמטיות וביג דאטה".

החציון הראשון של 2015 לא היה פשוט עבור מטומי, מה שהשתקף בביצועים של המניה. מה עזר לכם להתגבר על האתגר הזה ולסיים את השנה עם גידול של 50% בהכנסות? "בחציון הראשון של השנה ערכנו שינוי מבני אשר שם דגש על הפעילות הפרגורמטית של מטומי, הדבר הוכיח את עצמו וגדלנו בכלל הפעילות הפרוגמטית בחברה אשר מהווה כיום קרוב  לכ- 60% מסך הכנסות הקבוצה.  בנוסף סיימנו את האינטגרציה של מובפוקס (פלטפורמת ניהול מדית המובייל של מטומי שנרכשה באוקטובר 2014) לפעילות החברה מה שהעצים את יכולות החברה במובייל, הרבה עבודה קשה ומיקוד בתוצאות וצוות מדהים של אנשים שהביא שינוי והתאמה לשוק".

פעילות המובייל אחראית על כשליש מהכנסות החברה. האם אתם מאמינים שהמספר הזה יגדל השנה? "כן, החברה מזהה את המובייל כמנוע צמיחה ומשקיעה משאבי פיתוח בציר הזה".

השנה רכשתם 2 חברות: MobFox לפני מספר חודשים ולאחרונה גם Optomatic, שמתמחה בוידאו, יכולת שעד הרכישה לא היתה לכם. כיצד אתם מאמינים ישפיעו הרכישות על השירותים שאתם יכולים להציע ללקוחות ולהכנסות שלכם? "הרכישות ממצבות את מטומי כמובילה תחום במובייל והווידאו ונותן ללקוחות פתרון מלא לניהול פרוגרמטי של צד ההיצע (מדיה) והביקוש. מטומי הפכה באמצעות הרכישות ופיתוח מוצרים למובילה בתעשייה בתחום המובייל, הוידיאו והשילוב ביניהם"

עד כמה גדולה ההשפעה של AppNexus על התוצאות שעליהן הכרזתם היום? "באפריל 2015 AppNexus הודיעה על שינוי ברגלוציות, הדבר הוריד זמנית את המדיה הזמינה לקנייה ומכירה. אחת החוזקות של מטומי הינה הגיוון והיציבות כך שאנו לא תלוים בשום חברה חיצונית ויודעים היטב להתמודד עם רגולציות כמו שהוכחנו השנה".

 

 

יניב אביטל

חי ונושם טכנולוגיה עוד מימי ה-ZX Spectrum היפים. חולה על כל סוגי הגאדג'טים - אלו שמתחברים ל-USB, ואלו שקוראים לו "אבא".

הגב

3 Comments on "שנה טובה: הכנסות Matomy זינקו ל-260 מיליון דולר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
אלון
Guest

מה עם גילוי נאות שאילן שילוח אחד מבעלי המניות במטומי הוא גם בעל מניות בגיקטיים?

ליאור
Guest

אולי הכתבה נכתבה בצורה פרוגרמטית…

אריק
Guest

מוזר לי מאוד… כל האנשים שאני מכיר שעובדים במטומי הם מפתחים בינוניים מאוד.. כנראה שהשוק בעל פוטנציאל עצום אם אפילו חברות בינוניות מינוס מצליחות לסחוט ממנו כל כך הרבה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: