אינסייטרה הישראלית נרכשת על ידי Marketo בכ-30 מיליון דולרים [אקזיט]

חברת הסטארטאפ הישראלית גייסה עד כה 6.5 מיליון דולרים, ותפתח את מרכז החדשנות של Marketo בישראל, שצפוי לשלש את עצמו בתקופה הקרובה. המשקיעים: ׳׳כולם יצאו מרוצים מהעסקה׳׳.

מקור: יח"צ, עיבוד תמונה

מקור: יח"צ, עיבוד תמונה

חברת הסטארטאפ הישראלית אינסייטרה (Insightera), המתמחה בפיתוח טכנולוגיות בתחום השיווק והמודיעין העסקי נרכשה על ידי חברת Marketo האמריקאית, העוסקת באוטומציה של תהליכי שיווק ונסחרת לפי שווי שוק של למעלה מ-1.14 מיליארד דולרים בנאסד"ק. כך על פי הודעה לעיתונות שפירסמו היום החברות. למרות שסכום הרכישה אינו פורסם, לגיקטיים נודע כי היקף העיסקה הסתכם בקרוב ל-30 מיליון דולרים. כחלק מהרכישה, המשרד הישראלי של אינסייטרה יהפוך לבסיס מרכז החדשנות של Marketo בישראל שיוקם בקרוב.

הדור הבא של ניהול לידים

אינסייטרה עומדת מאחורי פיתוחה של מערכת המאפשרת לחברות בתחום ה-B2B להאיץ באופן משמעותי את תהליכי המכירות שלהן, באמצעות ניתוח הפעילות העסקית באתר האינטרנט שלהן. המערכת שהושקה ב-2012 מסוגלת להתממשק למערכות השיווק והמכירה של לקוחותיה, ולאפשר להם לנצל בצורה מיטבית את כל הנכסים השיווקים, כגון אתר האינטרנט, חומרים שיווקים ומידע קיים במערכות CRM.

המערכת מסוגלת לנתח ולהגיב להתנהגות הגולשים באתר בזמן אמת ובצורה דינמית, ולשנות את התכנים המוצגים בהתאם לגולש הספציפי הצופה בהם. המערכת כולה מבוססת מחשוב ענן כך שאינה מצריכה התקנות מיוחדות. בנוסף, באמצעות הטכנולוגיה שפיתחה החברה היא מסוגלת למיין את הגולשים בהתאם למאפיינים שונים הכוללים לצד מיקום גיאוגרפי ומילות חיפוש גם את מספר הביקורים של הגולשים באתר, להבין היכן הוא עומד בתהליך המכירה, באיזה תעשייה הוא מתעסק וכיצד הוא מגיב לסוגי התוכן השונים המוצגים לו.

כך למעשה, מציעה החברה רווח עבור בעל האתר ועבור הגולש בצורה שווה. עבור בעל האתר מציעה השלמה לפתרונות השיווק הקיימים והגברה משמעותית של יעילותם, כאשר הגולשים מרוויחים באמצעות תכנים האידיאלים עבורם, בזמן שהשינויים וההתאמות המתבצעות ברקע נעשות ללא ידיעתו של המשתמש וללא השפעה על תהליך הגלישה שלו. כמובן ששירותה של החברה מוצע בתשלום, כאשר זה נקבע בהתאם למספר המבקרים היומיים ומספר הקמפיינים אותם בעלי האתרים מעוניינים להריץ.

נשארים בישראל

אינסייטרה נוסדה ב-2010 על ידי מיקי אלון ומייק תלם. לחברה כ-60 לקוחות משלמים ברחבי העולם, הכוללים שמות מוכרים כגון LiveU, ECI, סרגון ואחרים. החברה גייסה עד היום 6.5 מיליון דולרים, כאשר 5 מיליון דולרים גויסו מלייטספיד ונצ'רס יחד עם אופוס קפיטל האירופאית, ו-1.5 מיליון דולרים נוספים גויסו מגלילות קפיטל. ההשקעה, בכל מקרה, החזירה את עצמה יפה, גם למשקיעים וגם ליזמים. בתגובה רשמית לגיקטיים ציינה גלילות קפיטל הוסיפו: ״כולם יצאו מרוצים מהעסקה״.

בעקבות הרכישה, אלון יהפוך להיות מנכ״ל מרכז החדשנות של Marketo בישראל, שצפוי להגדיל את מספר העובדים באינסייטרה בשלב הראשון לסביבות 70 עובדים, לעומת 22 עובדים הממוקמים כיום במשרדי אינסייטרה בקרית אריה (פתח תקווה) ובסן מתאו (קליפורניה). מרכז החדשנות יתמקד בעיקר בתחומי ה-Realtime וה-Predictive Analytics, כך ש-Marketo צפויה להמשיך ולהתבונן בעניין בשוק הסטארטאפים העוסקים בשיווק בארץ, ואולי אף לבצע עסקאות נוספות בשנים הקרובות בכדי להגדיל את המרכז.

מיקי אלון סיפר לגיקטיים: ״הרכישה הזו הגיונית מאוד, גם מבחינתנו וגם מבחינת Marketo. אנחנו צועדים איתם כבר שנתיים בתור שותפים קרובים, יש לנו הרבה מאוד לקוחות משותפים והטכנולוגיה שלנו יכולה לפתוח את הפלטפורמה של Marketo ליכולות טכנולוגיות מאוד חזקות. אנחנו ננסה להביא כמה שיותר טכנולוגיות וחדשנות לתוך ישראל, ואני מקווה שהמשקל שלנו בפלטפורמה הכוללת של Marketo רק ילך ויגדל. חשוב להגיד, שזו הפעם הראשונה שחברת שיווק אמריקאית, שהרי האמריקאים כל כך טובים בשיווק, רוכשת חברת שיווק ישראלית, ולכן האתגרים העומדים בפנינו מעכשיו הם עצומים.״

אבישי בר

מנהל מוצר. מפתח Web ו-React Native, חולה גאדג'טים, הולך נגד הזרם ואוהב את כל מה שקשור לגוגל, לאנדרואיד ולקוד פתוח. עיסוקו העיקרי הוא לפרק לחלקים כל צעצוע חדש שמגיע למשרד ואז לכתוב עליו מדריך.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: