פרסום ברשת יהיה תלותי הרבה יותר בתוכן ב-2017

בשנת 1996 ביל גייטס הכריז בנאומו המפורסם ש׳׳התוכן הוא המלך׳׳, מאז, קמו פלטפורמות חדשות, השתנו הרגלי הגלישה והתפתחו ׳׳מקצועות חדשים׳׳ שגרמו למשרדי הפרסום להתמקד בעיקר ב׳׳שינויי המובייל׳׳, איכויות ניהול הקמפיינים וקניית רכש מדיה. שנת 2017, היא ככל הנראה השנה בה התוכן ינהל את עולם השיווק

קרדיט צלם\תמונה: Hinterhaus Productions, Getty Images Israel

מאת אלירן דורון

משנה לשנה אנשי השיווק זקוקים לאיכויות גבוהות יותר בתהליך הפרסום על מנת לגרום לצרכנים לסמוך על המוצר, להתעניין בו, לרכוש אותו ולספר עליו למעגלים הקרובים אליהם. לא להאמין שלפני מספר שנים על מנת לקדם את אתר האינטרנט במנוע החיפוש של גוגל במילת מפתח מסוימות, היינו רושמים מאמר כשמילת המפתח מופיעה בו בצפיפות של 5%-15% מהטקסט. צמיחת פלטפורמות כמו Taboola ו-Outbrain, הצפייה האדירה בתכני וידאו, עלייתם של אתרי הביקורות והחשיפה המינימלית של התכנים האורגניים ברשתות החברתיות, מחייבים את המשווקים לייצר תוכן וויראלי, איכותי ומעניין, כזה שיגרום לגולשים להיות מעורבים.

מדוע ההצלחה של אנשי התוכן תקבע את הצלחת משרדי הפרסום?

רשתות חברתיות

החשיפה האורגנית של התכנים ברשתות החברתיות מצטמצמת משנה לשנה בעקבות הרצון של פייסבוק וחברותיה להרוויח כמה שיותר. בשנים האחרונות התווספו לשוק מיליוני "מנהלי קמפיינים", כשהצלחתם תלויה בעיקר בקריאייטיב של המודעה וה-DATA הקיים בחברה. לא משנה מה האיכות של ה"קמפיינר", מבלי להצטייד בתוכן איכותי, אין לו סיכוי לייצר תוצאות טובות.

הגישה בניהול העמודים העסקיים היא "פחות מכירתית" ויותר ערכית, וניתן לראות שכיום העמודים הפופולאריים ביותר ברשת אלו עמודים המייצרים תוכן איכותי וסאטירי. "אושיות רשת" שזוכות לאלפי עוקבים ברשתות החברתיות, הם אותם האנשים שמייצרים תוכן איכותי שמעודד את מעורבות הגולשים.
מי שניהל קמפיינים ברשת LinkedIn נחשף לכך ש"קידום תוכן" מייצר תפוקה טובה מאשר קמפיין באנרים או "פרסומות", שללא הטבה משמעותית אינן מושכות את הקהל להקליק על המודעה.

רשת החיפוש

השינוי המשמעותי ביותר בתחום ה-SEO בשנים האחרונות בא לידי ביטוי בתוכן. כיום, כמעט ואין חשיבות ל"צפיפות מילות המפתח" וכמעט כל אתר אינטרנט שייצר תוכן איכותי לאורך זמן, ימצא עצמו בתוצאות החיפוש האורגניות הראשונות. אם בעבר, קישורים מבלוגים נידחים היו אפקטיביים, הרי שהיום הדרך הטובה ביותר לקבל קישורים איכותיים היא לשלוח תוכן איכותי לפורטלים מובילים.

פרסומות

"במציאות של זיפזופ בלתי פוסק, משווקים צריכים להתעלות על עצמם כדי למשוך את תשומת ליבנו הצרכנים". הפרסומות הטובות ביותר של 2016, היו הפרסומות הוויראליות עם התוכן האיכותי ביותר שגרמו לגולשים לשתף, לדבר עליהן, לצחוק מהם ולעתים גם לפחד מהם.

משרדי הפרסום שיזהו את הדמויות המעניינות ביותר, הטרנדים העכשוויים ביותר והדרכים בהן ניתן להעביר את המסר הטוב ביותר לצרכן, יזכו להצלחה הגדולה ביותר. כיום, פרסומות מוצלחות אשר מפורסמות בטלוויזיה, זוכות לחשיפה אדירה גם ברשתות החברתיות. כך לדוגמה, הפרסומות של בנק הבינלאומי, "משקיעים בך" זיכתה את הבנק בחשיפה אדירה במיוחד ברשתות החברתיות.

קמפיינים לניהול תוכן

ההצלחה האדירה של חברות לקידום תוכן כמו Taboola ו-Outbrain ששימשה תחילה בעיקר את המשרדים המפרסמים תחומים מקצועיים כמו "נדל"ן", רפואה, פנסיה והשקעות, צברה תאוצה וכיום כמעט כל משרד פרסום נעזר בפלטפורמות האלו במטרה לייצר אמינות ולידים איכותיים.

שיפור אחוזי המרה ואוטומציות

עלייתם של אתרי המסחר ברשת מחייבים את המשווקים לייצר תוכן שמעודד מכירה ומניע את הגולשים לפעולה. כלים כמו Trendamon ו-Zoom Analytics שמניעים את הגולשים באתר האינטרנט ואוטומציות חכמות באמצעות מיילים, מסייעים למשווקים לייצר מערכת יחסים עם הגולשים ולהניע אותם לפעולות השונות, כאשר התוכן, הוא זה שגורם להם לפתוח את המייל, לעבור עמודים באתר ולחזור אליו.

מכירה

תהליכי המכירה כיום משלבים יותר תוכן מתמיד. כמעט כל נציג מכירות של חברה, מגיע עם "חוברת" או דפים שמציגים את פעילות החברה תוך כדי שהם מנוסחים בצורה שיווקית. התחרות הגדולה בתחומים השונים, מחייבת את נציגי הלקוחות, להגיע "מוכנים לפגישה" ולספק ערך מוסף.

יחסי ציבור

בעידן בו ניתן לאתר כל מייל של כתב בכל פורטל, כל שיש לעשות הוא למצוא את "הסיפור הנכון למקום הנכון". הכתבים, שצמאים לתוכן איכותי ורלוונטי – כזה שיפיק ערך מוסף לגולשים בתחום הספציפי בו הם כותבים, ישמחו לייצר ידיעות, כל עוד הן יהיו רלוונטיות, גם מבלי היכרות מוקדמת עם הכתב.

כעת, למישהו יש ספק שהתוכן הוא לא הדבר החשוב ביותר בעולם הפרסום?

הכותב הינו מנכ"ל חברת ALIOS וסמנכ"ל השיווק של חברת הסטארטאפ ״פיפלביז״

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

3 Comments on "פרסום ברשת יהיה תלותי הרבה יותר בתוכן ב-2017"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
הגזמת
Guest

אחרי שקראתי את הכתבה אני יכול להגיד בפה מלא שלכתב אין קשר לעולם הפרסום או שאולי היה לו קשר איי שם לפני כמה שנים והיום הוא מסתכם בשטויות שאנשים מספרים לו.
כל כך הרבה שטויות בכתבה אחת.

אני
Guest

אמנם התגובה הראשונית שלי לכותרת הייתה no shit אבל למה תגובה כזו אישית נגד הכתב?…

ירון גאולה
Guest

איזה מגזימים אתם כל מה שכתוב בכתבה ממש רלוונטי!
זה שיש בעולם מיליון שיטות לשיווק ופרסום לא אומר שצריך ככה לקטול.
אם מישהו כותב ככה בחריצות שהכותב טועה הוא חייב לחשוף את הניסיון שלו. אחרת הוא סתם משמיץ בלי הוכחות.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: