גיוס: Lumus הישראלית מגייסת 15 מיליון דולר

Lumus מאפשרת למזג את העולם הדיגיטלי והפיזי יחד באמצעות פיתוח וייצור עדשות לתצוגת מציאות רבודה

מקור: Lumus

מקור: Lumus

Lumus הישראלית, המפתחת רכיבים אופטיים המאפשרים תצוגה של תכנים מסוג מציאות רבודה במשקפיים חכמים, הודיעה היום (ד׳) על השלמת סבב גיוס בהיקף של 15 מיליון דולר. את המימון הובילה קבוצת המשקיעים הפרטית Shanda Group, ביחד עם Crystal-Optech, יצרנית רכיב פוטו-אלקטרי סינית.

״בתחום של מציאות רבודה הלב של המערכת הוא העדשה/התצוגה שצריכה להיות באיכות גבוהה כמו כל מסך (בהירות, רזולוציה וכו’) אבל גם שקופה (בכדי שאפשר יהיה לראות את המציאות האמיתית יחד עם התוכן הדיגיטלי שמוקרן לעדשה), שדה ראייה רחב ומימדים קטנים ואסטטיים (כי זה לביש). Lumos עוסקת בפיתוח וייצור עדשות לתצוגה ל-AR, והטכנולוגיה שלה משולבת במשקפי AR שהיא מפתחת ומייצרת ללקוחות הקצה״, סיפר לגיקטיים בן וינברגר, מנכ״ל החברה. ״כמו שאינטל היא הסנטנדרט של מחשבים אישיים, Lumus שואפת להיות ספקית התצוגה המובילה בעולם לכל תחום ה-AR״

טכנולוגיה אחת, מגוון שימושים

Lumus מפתחת רכיבי תצוגה שקופים המאפשרים להטמיע את היכולת של מציאות רבודה לטכנולוגיה לבישה באופן הטבעי ביותר. החברה מתגאה בכך שהמוצר שלה מתאפיין בשדה ראייה רחב, צבעים מדויקים, קריאה נוחה של התוכן המוצג גם במהלך היום, וצורה פיזית קלה ונוחה לשימוש יומיומי. דוגמאות לשימושים ברכיב הן הטמעתו ביישומי ניווט למיניהם; במקום הצגת הוראות ההגעה במסך הסמארטפון, ניתן להציגן באופן ׳טבעי׳ יותר באוויר, באמצעות קסדה חכמה; באמצעות הטמעת הרכיב במשקפיים חכמים למשל ניתן להציג את הוראות ההרכבה של הארון שקניתם מאיקאה או הוראות לכיצד להחליף גלגל ברכב לצד טיפים רלוונטיים, או לסייע לכבדי ראייה בשיפור ראייתם. שימושים ׳טריוויאלים׳ יותר הם כמובן הצגת משחקים מערכות VR או צפייה בסרטים באיכות HD ותלת מימד.

מאחורי הקלעים, הטכנולוגיה מבוססת על אופטיקה זעירה הכוללת רכיבים שקופים הממוקמים מול עינו של המשתמש, ביחד עם מקרן זעיר המקבל את המידע מהמחשב ומקרין אותו אל העדשה. התמונה נשברת מהעדשה ומוקרנת ישירות אל תוך העין, ומאפשרת רוחב צפייה שנראה כאילו הוא כמעט ואינסופי. מה שנחמד בטכנולוגיה טמון במימדיה הקטנים, המאפשרים לשלב את הרכיבים במשקפיים בעלות מראה שגרתי לחלוטין.

איפה החידוש?

קשה להתעלם מהדימיון לפרויקט הלא מאוד מוצלח של גוגל, הגוגל גלאס, אך לטענת וינברגר, האופטיקה שלהם הרבה יותר מתקדמת מגוגל גלאס ממספר סיבות; ראשית ״שדה הראייה בגלאס הוא כ-15 מעלות בלבד לעומת 40 מעלות היום אצלנו ובהמשך השנה נשיק 60 מעלות; גלאס כולל קובייה בעובי של כ-1.5 ס”מ (פריזמה אופטית פשוטה) לעומת 2 מ”מ (כמו עובי של זכוכית משקפיים רגילות) אצלנו; גלאס אינו ממש שקוף (ממוקם מעל העין מימין ואם רוצים לראות תוכן דיגיטלי צריך להסתכל לתוך הקובייה) לעומת שקיפות מלאה אצלנו; וכמובן כל פרמטרי התצוגה כמו רזולוצייה, איכות צבע, בהירות וכו׳ הרבה יותר מתקדמים אצלנו. גוגל וחברות מובילות אחרות (במערב ומזרח) מבינות שהאופטיקה של התצוגה זה מפתח מרכזי להצלחה ושאין להם אופטיקה מספיק טובה ואנחנו מקווים שבקרוב יהיו בין לקוחותינו״.

Lumus הוקמה בשנת 2000 ומונה היום כ-100 עובדים המועסקים בפארק המדע ברחובות. סבב הגיוס האחרון ישמש להגדלת כושר הייצור (זאת בעקבות גידול בהזמנות), האצת הפיתוח של מוצרים חדשים והרחבת הפיתוח העסקי. בנוסף עובדת החברה גם על פיתוח וייצור של משקפיים בעצמה בתור ערכות פיתוח.

הילה חיימוביץ׳

כתיבה הייתה עבורי מאז ומתמיד הרבה מעבר לתחביב, אך את חיבתי העזה לגאדג׳טים וטכנולוגיה גיליתי יחסית באיחור. כנראה שהגיקית שבי הייתה חבויה זמן רב, ורק חיכתה לרגע הנכון לפרוץ. בכל מקרה - היא כאן, ובכל הכוח.

הגב

3 Comments on "גיוס: Lumus הישראלית מגייסת 15 מיליון דולר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
סטארטאפיסט
Guest

הוקמה בשנת 2000? משמע קיימת 16 שנה! מן הראוי היה לפרט מה היא עשתה בשנים האלה.

אני
Guest

הקדימה את זמנה…

גם אני
Guest

מכירת מוצרים לשוק המקצועי – טייסים, ופיתוח מוצרי consumer לשוק שמתהווה.
מי שבתחום מכיר את החברה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: