הסטארטאפ החדש של דב מורן: חנות וירטואלית במובייל לרכישת מוצרים פיזיים

אחרי הממיר הדיגיטלי והמקלדת החכמה, נחשף השבוע סטארטאפ נוסף בו מעורב דב מורן: מערכת המאפשרת למפתחי אפליקציות מובייל למכור למשתמשי האפליקציה או המשחק מוצרים פיזיים או גאדג'טים בשורת קוד אחת ובלי הקושי בבניית המנגנון העסקי שמאחורי החנות.

 

"לקח לנו שנים להתחיל לשכנע משתמשים לרכוש מוצרים וירטואליים, עכשיו אתם מחזירים אותנו חזרה למוצרים פיזיים?" הייתה אחת מהתגובות הראשונות ל-Loopjoy, שירות חדש שפותח בחברת סטארטאפ ישראלית, המאפשר למפתחי אפליקציות להטמיע, ישירות בתוך האפליקציה  שלהם, חנות המוכרת מוצרים פיזיים.

החברה גייסה לפני מספר חודשים סכום המוערך בכמה מאות אלפי דולרים מהיזם הסדרתי הישראלי דב מורן ואתמול יצאה לראשונה מ-Stealth mode עם הלקוח הראשון שהשיק גרסה של האפליקציה, עם החנות של Loopyjoy בפנים.

יכולת חדשה למוניטיזציה ומיתוג

"ה-SDK של Loopjoy מספק למפתחים סט חדש של יכולות מוניטיזציה ומיתוג למשחקים ולאפליקציות שלהם" מסבירה לנו רותי פולצ'ק, מייסדת ומנכ"ל Loopjoy. זהו לא הסטארטאפ הראשון של פולצ'ק, אנליסטית לשעבר בבנק ההשקעות ליהמן ברדרס, אשר אף נבחרה בעבר לרשימת 40 הצעירים המבטיחים של דה-מרקר.

"הרעיון שעומד מאחורי Loopjoy הוא לאפשר למפתחים לייצר מערכת שתוכל למכור למשתמשי האפליקציה או המשחק מוצרים פיזיים או גאדג'טים, בלי הקושי בבניית המנגנון העסקי שמאחורי החנות הכולל את עיצוב המוצר, ייצורו ושליחתו ללקוח הקצה. אנחנו מספקים גם את הטכנולוגיה וגם את כל המערכת הלוגיסטיים שמאחורי הדברים. זאת פעם ראשונה שעושים את זה" מוסיפה פולצ'ק.

החברה הוקמה ב-2012 וגייסה לפני מספר חודשים השקעת סיד מהיזם הסדרתי דב מורן, המשמש גם כיו"ר פעיל בחברה. ההשקעה, המוערכת במאות אלפי דולרים בודדים, איפשרה לחברה לעבור לניו-יורק ולהתחיל לייצר את המערך הלוגיסטי הנדרש על-מנת להפעיל את המערכת. "אנחנו עובדים ישירות עם יצרנים ועם החברות שעושות את המשלוחים והקמת מערך כזה הוא לא תהליך פשוט בכלל, שלרוב המפתחים אין את הזמן והכסף להתעסק איתו" אומרת פולצ'ק.

המפתחים כבר בדלת

הלקוח הראשון של החברה שנחשף הוא סטודיו משחקים הונגרי בשם Goroid, אשר השיק אתמול גרסה חדשה לאחד מהמשחקים הפופולאריים שלו בשם TheEndApp (משחק "ריצה" בסגנון TempleRun הנערך בעיר הנמצאת במצב "פוסט-אפוקליפטי") הכוללת את החנות של Loopjoy. באמצעות החיבור לחנות החדשה, ניתן כעת לרכוש כיסויים למכשירי אייפון 4 ואייפון 5 בעיצוב מיוחד של המשחק, ישירות מתוך האפליקציה.

פולצ'ק מספרת ש-GoGrid הם אמנם הלקוח הראשון, אבל החברה נמצאת כרגע בשלבים ראשונים של בטא סגורה (Private Beta) ועובדת עם כמה עשרות לקוחות נוספים על-מנת לבצע התאמה ואופטימיזציה של תהליך ההטמעה של החנות בתוך האפליקציה. "אנחנו עובדים עכשיו על תהליך שיאפשר למפתחים להוסיף שורת קוד אחת לאפליקציה וזה הכל" מסבירה פולצ'ק.

במקביל לשילוב בתוך האפליקציה, עובדת כרגע החברה על יצירת ממשק אינטרנטי פשוט שיאפשר למפתחים להתאים את העיצוב של החנות שלהם לאפליקציה, לבחור ולעצב את המוצרים השונים שהם מעוניינים למכור בחנות. בשלב הראשון, תאפשר החברה לבחור בין 10 מוצרים שונים אותם יכולים המפתחים להתאים לעיצובים שלהם ולמכור בחנויות הייעודיות בתוך האפליקציות שלהם.

המתחרה שנרכשה

מכירה של סחורה פיזית (Physical Merchendise) בעולם הוירטואלי היא בהחלט לא דבר חדש. ההצלחה של אתרים כגון CoffeePress (אתר המאפשר לכל משתמש לפתוח חנות וירטואלית למוצרים פיזיים פרי-עיצובו, כאשר החברה מטפלת בנושא הייצור והמשלוח ומתחלקת עם המשתמש ברווחים) הובילו לפתיחתם של עשרות אתרים שונים בתחום, אבל רק בשנה האחרונה החלו הסחורות הפיזיות לתפוס תאוצה גם בעולם המובייל. רק בחודש שעבר, נרכשה חברת Penguin Digital אשר פיתחה אפליקציה המאפשרת הדפסה של תמונות מהסמארטפון על מוצרים פיזיים ושליחתם לבית הלקוח. בנוסף לאפליקציה, פיתחה פינגווין ערכת SDK המזכירה מאוד את מה ש-Loopjoy מנסה לעשות.

אבל אם Penguin Digital איפשרה למפתחים להדפיס תמונות של המשחק על חולצות וכוסות קפה, Loopjoy הוסיפה עוד טוויסט מעניין באינטגרציה למשחק עצמו. במסגרת השימוש ב-API, מאפשרת Loopjoy למפתחים, לקשור את המוצרים השונים בחנות הוירטואלית ל-In-Game Events. לדוגמה, את הכובע המגניב עם הלוגו של המשחק, תוכלו לרכוש בחנות אך ורק אם סיימתם את שלב 7 ברמת הקושי הגבוהה ביותר.

למלא טפסים במובייל – לא נעים, אבל לא נורא

הרעיון עצמו נראה מגניב ללא ספק, למרות שמצאתי משהו שקצת הפריע לי ביישום של Loopjoy. אחרי שכבר נכנסתם לחנות המעוצבת בתוך המשחק, המערכת של Loopjoy אמנם מאפשרת לכם לבצע את תהליך הרכישה בלי לצאת מהאפליקציה, אך תהליך הרכישה עצמו עדיין מסורבל. לאחר לחיצה על כפתור ה-Buy של מוצר מסויים, תגיעו למסך שבו צריך למלא פרטי כרטיס אשראי וכתובת משלוח, או לחילופין לבצע תשלום באמצעות פייפאל, דבר החוסך חלק ניכר מעבודת האצבעות. אז נכון שאם יש לכם פייפאל מדובר בלא פחות מהכנסת שם משתמש וסיסמא, אבל במידה ואין לכם חשבון כזה, תהליך ההקלדה של כל הפרטים על גבי מסך הסמארטפון לא נוח.

"היתרון הגדול ביישום שלנו הוא שהוא מאפשר למשתמשים לבצע את כל התהליך ישירות מהאפליקציה, לעומת מקומות אחרים בהם המשתמש נאלץ לעבור לדפדפן. רוב האנשים משתמשים היום בפייפאל וכמו שבעבר אנשים לא קנו דברים באונליין ובעונת החגים בשנה שעברה נמכרו מוצרים בשווי של מעל ל-35 מיליארד דולר באמצעות הרשת, אנחנו מאמינים שזה יגיע גם למובייל. עם הזמן, אנשים יתרגלו ואנחנו נמצא דרכים להמשיך ולפשט את התהליך" מסכמת פולצ'ק.

יניב פלדמן

צ'יף-גיק ועורך ראשי. יזם, סטטיסטיקאי חובב, טכנולוג בדם, בעל תואר ראשון במנהל עסקים ו-Microsoft MVP בתחום אבטחת מידע. התחביב האהוב עליו הוא מציאת פתרונות מסובכים לבעיות פשוטות במיוחד.

הגב

5 Comments on "הסטארטאפ החדש של דב מורן: חנות וירטואלית במובייל לרכישת מוצרים פיזיים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
אורן
Guest

המממ… ומה ההבדל בין זה לבין EBAY? או DEALEXTREME? יש לשניהם אפליקציות ולא צריך להכנס לדפדפן. נראה לי שזה שיפור, אבל יחסית מינורי. חוצמזה הייתי נזהר מאוד עם השקעות של דב מורן. ההיסטוריה שלו, עם מודו שכשל בצורה מפוארת, והמקלדת עם המסך במחיר מוגזם, לא מבשרת טובות.
שיהיה בהצלחה בכל מקרה.
http://www.eyalo.com

יוני כץ
Guest

תדמיין את מפתחי המשחקים שיכולים עכשיו דרך המשחק בפלא – להזמין מוצרים שקשורים למשחק
בין אם זה בובה או חולצה וכ"ו

זה הרעיון פה לתת למפתחים במה נוחה למכור מוצרי קצה בהתאם לשוק שהם פונים – במקום לשנות את הצורך להפנות לאיביי ועוד

זה ההבדל הגדול פה

ייעול חוויית משתמש זה הכל

אחד
Guest

נשמע כמו שטויות…

Shuky Kappon
Guest

רק Sellinapp! הם כבר בחוץ עם SDK שנה, ונותנים פתרון מלא יותר.

זיו
Guest

רעיון מצויין. בהצלחה!

wpDiscuz

תגיות לכתבה: