טרנד הלייב-סטרימינג הפרטי: כך תרתמו אותו למען הסטארטאפ שלכם

פריסקופ, פייסבוק לייב ויתכן מאוד שגם יוטיוב תצטרף ממש עוד רגע לחגיגה עם שירות חדש – איך תרתמו את טרנד הלייב סטרימינג הפרטי לקידום הסטארטאפ שלכם?

 

facebook live

לייב-סטרימינג הוא הכל חוץ מחדשני. אך עם זאת, בשנה האחרונה אפליקציות כמו מירקט ו-Periscope קפצו לקדמת הבמה ואפילו פייסבוק מאפשרת כעת לבצע שידורים חיים. אז מה באמת ההבדל בין האפליקציות ואיך תוכלו לשדרג עימן את תוכנית השיווק של הסטארטאפ שלכם? ישנן שלל דרכים בהן הסטארטאפ שלך יכול להרוויח מהטרנד הזה. תחשבו מעט מחוץ לקופסא ואולי תוכלו לרכב על הגל הזה. העיזו, הלקוחות שלכם יאהבו את זה.

הנה לכם כמה רעיונות להכנסת לייב סטרימיניג לשימוש היומיומי שלכם:

1. מבט חטוף אל מאחורי הקלעים

קהל הלקוחות הפוטנציאלים והנאמנים שלכם תמיד יהיו כמהים לדעת עוד על הרקע שלכם. לכן, תהיו מוכנים להיחשף מעט בפניהם. צלמו את הדיונים שלכם, קחו אותם לסיור במקומות שאולי יעניינו אותם, תנו להם לראות ולהרגיש איך המשרדים שלכם ניראים. אם אתם מייצרים מוצרים, סיור לאורך פס הייצור שלכם זה המקום האידאלי לערוך בו שידור חי.

2. מבצעים שיחה עם מישהו מוביל דעה ומוכר? צלמו ושדרו את זה

אם יש לכם נושא שיחה מעולה או שיתוף פעולה עם אישיות מוכרת בנישה בה הסטארטאפ שלכם נימצא, למה לא לנצל את זה. ערכו עמו ראיון (בהסכמה כמובן), או סתם שיחת טלפון קצרצרה והעלו את זה לאפליקציה בה בחרתם להשתמש. זה יביא המון ערך ללקוחותיכם, וימצב אותכם כמקצוענים בתחום שלכם.

3. אירועים והרצאות

אירועים הם בלי יוצא מין הכלל הזדמנות אדירה להיכנס לקהל לקוחותיכם אל תוך הלב. אתם יכולים בקלי קלות לשדר להם הרצאה\אירוע שאתם נוכחים בו, או אפילו אם זוהי הרצאה שלכם. לדוגמא אם הוזמנתם לאירוע נחשק כמו אירוע של TED תנו ללקוחות שלכם גם את האופציה לצפות באירוע. ראשית, מעשה זה נותן את האופציה לאלה שלא יכלו להגיע לראות את האירוע. ושנית, אתם נותנים להם תחושה שבאמת איכפת לכם שהם יהיו נוכחים ויוכלו להיחשף למידע.

4. הצגת המוצר שלכם

כדאי לכם מאוד לשקול להדגים את המוצר החדש שלכם בפני קהל צופיכם. הדגימו איך המוצר החדשני שלכם עובד וכיצד הוא הולך לשנות את חייו של הלקוח שלכם. בנוסף, אתם יכולים גם להשיק את המוצר שלכם בלייב סטרימינג. אם אתם עדיין יותר בעניין של להשיק את המוצר שלכם בדרך הרגילה, אתם יותר ממוזמנים לחשוף לדוגמא את האב טיפוס שלכם או מוצר שהוא עוד לא מוגמר, לספר להם מתי המוצר עומד לצאת לשווקים וכך תוכלו ליצור אחלה של טריגר בקרב לקוחותיכם לקראת השקת המוצר שלכם.

5. שאלות מהקהל

פונקציה מעולה שמייסדי אפליקציות הלייב סטרימינג עשו היא שהצופים יכולים להגיב תוך כדי הצפיה בשידור. זאת הזדמנות פז עבורכם לפתוח בשיח עם הצופה שלכם, לענות לו על שאלות ולהכווין אותו אליו בהמשך אל עבר המוצר שלכם. כמו כן, אם נחזור לסעיף 4: כך תוכלו לקבל פידבקים מעולים לגבי המוצר שלכם ותוכלו לשנות אותו מעט לקראת השקתו. תוכלו גם אתם לפנות אל קהל הצופים שלכם באופן ישיר בשאלות ספציפיות אותם הייתם רוצים לשאול אותם.

כבר ב-2012 הציגה YouTube את האופציה לבצע שידורים חיים אך משום מה זה לא תפס כמו עכשיו. אם נכנס רגע לעובי הקורה אז Meerkat היו הראשונים מבין השניים שנכנסו לחיינו עם אפליקצית הלייב סטרימינג, אבל מהר מאוד Periscope קיבלו את מירב תשומת הלב על ידי כך שטוויטר רכשה אותם ב 2015. לאחרונה הודיעה Meerkat שהם לגמרי משנים את כיוון העבודה שלהם וכרגע מתחילים לעבוד על רשת חברתית חדשה משלהם. Meerkat עדיין ממשיכה לעבוד כהרגלה ומשתמשיה עדיין יכולים להמשיך להשתמש בה או לשקול שינוי.

האם Meerkat סיימה את דרכה כאפליקציה ללייב סטרימינג? ומי מובילה כעת את השוק? בואו נודה, מהרגע בו טוויטר לקחה את Periscope תחת חסותה ל-Meerkat לא נישאר כמעט סיכוי לשרוד. להיות חלק בלתי נפרד מטוויטר עם כ-300 מליון משתמשים פעילים זו היא מקפצה עצומה עבור Periscope. על פי נתונים שפורסמו באתר Quartz, בקטגוריה של אפליקציה חברתית Periscope דורגה במקום השמיני ב-iOS ובמקום ה-12 באנדרואיד, נכון ל-4 במרץ. לעומת זאת באותה הקטגוריה Meerkat דורגה במקומות 368 ו-430.

דירוג באפליקציות חברתיות ב-iOS

image3

דירוג באפליקציות חברתיות באנדרואיד

image2

אם אתם שואלים אותי, עושה רושם שמירקט נמצאת במגמה דעיכה. ייתכן שפונקציית הלייב החדשה בפייסבוק תתפוס את מקומה. עקבו אחר המתרחש. ובינתיים השתמשו בפריסקופ, היא מצוינת.

בכתבה היו לכם כאן כמה דרכים מקוריות ומגניבות שאתם יכולים להשתמש בלייב סטרימינג בסטארטאפ שלכם. שיווק כזה יגרום לסטארטאפ שלכם להיראות כחברה חדשנית אשר עוקבת אחר כל הטרנדים החדשים. כמובן שזה גם יסייע לכם להשמיע את קולכם בדרך שלכם. חישבו יצירתי, והבינו כיצד תשתמשו בטרנד הזה לטובתכם.

הכתבה בחסות Gaia VSM

Gaia VSM מתמחה בבניית אסטרטגיות שוק ושיווק לחברות סטארטאפ ישראליות במטרה לסייע להן ליצור פריצת דרך נכונה ומהירה לשוק הבינלאומי. לכתבות נוספות בנושא של שיווק סטארטאפ לחצו כאן.

אנה חייפץ, Gaia-VSM

שיווק אונליין ואנליסטית אסטרטגית ב-Gaia VSM. אנה אחראית על שיווק האונליין ופלטפורמות מדיה חברתיות. היא מפתחת רעיונות חדשניים בתחום השיווק במדיה החברתית ומסייעת בבניית נוכחות שוק בפלטפורמות מדיה חברתיות ופלטפורמות מקוונות אחרות. בנוסף לכך, אנה גם אחראית על ניתוח שוק ומחקר שיווקי כחלק מתהליך אסטרטגיית השוק.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: