Life.Vu: רשת הנצחה ליקירים שהלכו לעולמם [סטארטאפ]

במטרה להשאיר את המורשת גם ברשת, מציעה Life.Vu יצירת פרופיל זכרון אינטרקטיבי, מתעדכן שיעזור להנציח את אהוביכם שנפטרו.

מקור: יח"צ

מקור: יח"צ

היום בעידן הדיגיטלי, בו הרשתות החברתיות הפכו לחלק בלתי נפרד מהחיים, הן הופכות לחלק בלתי נפרד גם מהמוות של אנשים היקרים לליבנו. בעוד שהאפשרות לשמר את הפרופיל החברתי כבר קיימת, לעיתים קרובות הטקסטים וההודעות המגיעים מהאבלים תופסים את מלוא תשומת הלב, ולמשתמשים אין אפשרות להכיר את האדם מאחורי תמונת הפרופיל והמילים היפות.

Life.Vu נולדה מתוך המחשבה הזאת, במטרה ליצור פרופיל חברתי המשמר את זכרונו של המשתמש, מציג את חיו לאורך השנים ועוזר לבני משפחה, חברים ומכרים לא רק להתמודד עם האובדן והשכול, אלא גם להכיר מעט טוב יותר את האדם מאחורי הפרופיל החברתי ואף לקחת חלק בטקס הקבורה.

רשתות חברתיות כנר זכרון

מוות הוא אחד מהנושאים הכואבים ביותר, במיוחד בעידן הדיגיטלי בו כמעט לכל אחד יש פרופיל חברתי במדיה כזו או אחרת. עם לכתו של האדם האהוב עלינו, במקרים רבים הוא משאיר פיסות ושבילי מידע במגוון רחב של אתרים ושירותים, כאשר חבריו ובני משפחתו יכולים לשוטט ביניהם על מנת להזכר באדם האהוב עליהם באמצעות הטקסטים, התמונות ואפילו סרטוני הוידאו שפרסם.

אך כיאה להתפתחות החברתית באינטרנט, כיום קיים מגוון רחב מאוד של אתרים המציעים שירותים שונים, ויכול להיות שבנסיון להתחקות אחר הזכרון, חלקים מסויימים "יאבדו" כתוצאה מחוסר שימוש באתרים כאלה ואחרים. אחת מהדוגמאות הטובות ביותר היא פייסבוק, שאמנם מאפשרת לשמר את עמוד הפרופיל של הנפטר, אך אינה מאפשרת להעלות תכנים או לעדכן את העמוד בצורה המתאימה לבני המשפחה המתחזקים אותו.

בנקודה זאת נכנס Life.Vu. מדובר באתר אינטרנט המציע פלטפורמה אחת המאחדת את כל הזכרונות אל עמוד פרופיל אחד, הבנוי בצורה המאפשרת לסקר את חייו של הנפטר בתמציתיות. הפרופיל מציג את התחנות החשובות בחיו בצורה ויזואלית באמצעות תמונות ומאפשר למשפחה והחברים לצפות, להזכר ואפילו לשלוח פוסטים והודעות שונות, ולמעשה להיות חלק מהפרופיל של הנפטר.

במטרה להפוך את דף הזכרון לאידיאלי עבורכם תוכלו להתחיל לעבוד ולערוך אותו כבר עכשיו, בעודכם בחיים. כל מה שעליכם לעשות הוא להרשם לאתר עם חשבון הפייסבוק שלכם ולהתחיל לעדכן ולמלא את דף הזכרון בפרטים רלוונטים. בשלב מאוחר יותר תוכלו להעביר הבעלות וניהול העמוד לחבריכם – במטרה שאלה ימשיכו את המורשת הוירטואלית שלכם.

עמוד פרופיל לדוגמה. מקור: צילום מסך

עמוד פרופיל לדוגמה. מקור: צילום מסך

משתפת פעולה עם חברות הקבורה

הודות לעובדה שמדובר בנושא מעט רגיש, בחנה החברה אופציות להחדרת המערכת לשוק. בסופו של דבר, בחרה Life.Vu להתמקד ביצירת שותפות עם החברות הגדולות בשוק הקבורה בארה"ב, האוחזות במאגר גדול של מתכננים מראש ומשפחותיהם, ובכך למעשה לקבל כמות משתמשים גדולה, קבועה ומתחדשת.

אחד מהמאפיינים הבולטים בהם בחרה החברה להתמקד הוא "תצוגת הקיוסק". מדובר על תצוגה אינטרקטיבית, הכוללת בתוכה קוד QR המאפשר לקחת את הפרופיל גם אל המכשירים הסלולריים, ולשלוח לנפטרים הודעות מכל מקום. לאור העובדה שההרשמה לאתר היא באמצעות חשבון הפייסבוק של המשתמשים, הפעילויות השונות מתועדות בזמן אמת גם על גבי הקיר של המשתמשים ברשת החברתית.

האתר מאפשר גם השתתפות בטקסים ואירועים לזכרם של הנפטרים מרחוק, כך שבאמצעות סריקת קוד ה-QR יכולים המשתמשים לצפות בשידור ישיר של הטקס, ולהיות חלק מהאירוע החשוב.

האתר הושק בסוף יולי 2013 בגרסת בטא והחברה התמקדה בפרסום האתר רק על גבי פייסבוק, במטרה לקבל פידבקים מלפחות 200 בוני פרופילים פוטנציאלים. בפועל, הצליחה להשיג למעלה מ-2,000 כניסות ייחודיות ו-500 בוני פרופיל ששלחו משוב והערות בונות.

מחבילת קבורה למיזם מקוון

את Life.Vu ייסדו אלעזר כהן ושלמה סילברסטון, כאשר הרעיון למיזם נולד מתוך שיחה שניהלו השניים במהלך לימודיהם עם חבר משותף שחזר משהות של כמה שנים בארצות הברית. אותו חבר עבד למחייתו במכירת "חבילות קבורה" בדוכנים במרכזי קניות, כאשר קהל לקוחותיו היה מגיע לתכנן מראש את הסידורים לאחר מותם, שכלל מרכיבים שונים בחבילה: החל מסוג הארון, הרכב, הפרחים ועד סוג המזון שיוגש למשתתפים בעת עריכת הטקס בבית הלוויות.

הסקרנות של השניים להבנת השוני בין שוק המוות (Death care industry) המקומי והצפון אמריקני הובילה לתחקיר ברשת, שגילה עוד נקודות וממצאים מעניינים על שוק זה. בין הממצאים גילו השניים את גודלן של החברות הגדולות בשוק, השולטות באלפי בתי לוויות ובתי קברות בכל רחבי צפון אמריקה, כמות המבקרים בטקסים הנערכים בהם והעלייה הדרמטית במספרי המתכננים מראש.

השניים שמו לב שכל אחת מהחברות הגדולות בשוק מתחזקת אתר משלה המציג את המידע הדרוש, אך מציעה מערכת נוספת עבור אותם מתכננים מראש, שיכולים לארגן את ההלוויה שלהם מבעוד מועד. בשלב זה זיהוי השניים פוטנציאל ושוק גדול במיוחד, והחליטו להציג את הפתרון שלהם למצב זה.

תצוגת הקיוסק. מקור: צילום מסך

תצוגת הקיוסק. מקור: צילום מסך

כיאה לשוק גדול ורחב, Life.Vu מתחרה מול חברות גדולות בשוק, ביניהן גם פייסבוק עצמה המאפשרת בניית פרופיל בחינם לצד אתרים המציעים הקמת אתרי הנצחה, ואתרים המאפשרים פרסום מודעות אבל מקוונות. עם זאת, החברה הישראלית מציעה מספר יתרונות משמעותיים הכוללים ממשק נקי באתר האינטרנט, הצגת ביוגרפיה מלאה אודות הנפטר ואפשרות אינטרקציה גם בזמן אמת. אתר החברה מותאם למובייל, כך שמאפשר גישה מכל מקום שהוא, ומאפשרת גם לחברים שאינם משתתפים בטקס הקבורה באופן פעיל לשלוח את תנחומיהם ישירות לאבלים.

לצערה של החברה, חסרים לה כמה מודולים חשובים כגון התאמות לבעלי חיים, ותיקי צבא וכדומה. בנוסף, נכון להיום ניתן להרשם רק באמצעות חשבון פייסבוק קיים, כך שמדובר על אלמנט שעלול להוות מכשול עבור משתמשים רבים, שאינם משתמשים בשירותיה של הרשת החברתית.

בתחילת 2013 קיבלה החברה השקעה ראשונית לבניית גרסת הבטא של המערכת מצורי בן-דהן, כאשר הפיתוח החל בפברואר השנה. המודל העסקי של החברה בנוי, לעת עתה, ממכירת מתנות וירטואליות שיוצגו על גבי דפי הפרופיל של המשתמשים. בעתיד מתכננת החברה להתרחב ולהגדיל את הכנסותיה, אך זאת לאחר שתבסס את מעמדה בשוק ותשיג בסיס משתמשים רחב.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

1 תגובה on "Life.Vu: רשת הנצחה ליקירים שהלכו לעולמם [סטארטאפ]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
אלכס
Guest

ישנו אתר ישראלי שכבר קיים
http://www.zihronotqr.com

wpDiscuz

תגיות לכתבה: