האם מסכי הטלויזיה של LG מרגלים אחריכם?

הטלוויזיות החכמות של LG מגיעות עם פיצ'ר מעניין, הממשיך לעקוב אחר הרגלי הצפייה של המשתמשים, גם אם אלה אינם מעוניינים בכך. מנציגות החברה בישראל נמסר: ׳׳מדובר בפיצ׳ר שאינו קיים במוצרי החברה הנמכרים בישראל׳׳.

מקור: יח"צ

מקור: יח"צ

מסתבר שהטלוויזיות החכמות מבית LG החליטו "להגדיל ראש" ולהמשיך לעקוב, לאגור ולשלוח מידע אודות המשתמשים, גם כאשר אלה בחרו לסגור את אפשרות המעקב.

רואים מה שהמשתמשים רואים

במידה ויש לכם בבית טלוויזיה חכמה מבית LG, קחו בחשבון שהיא עוקבת אחר הרגלי השימוש והצפייה שלכם, ושולחת את המידע בחזרה אל החברה למטרות ניתוח ולמידה. עניין זה התגלה לפני מספר ימים על ידי הבלוגר Doctor Beet, שגילה כי הטלוויזיה החכמה של LG שברשותו אוגרת מידע אודותיו עבור המפרסמים העובדים עם החברה, במטרה להתאים את הפרסומות והמודעות הטובות ביותר עבור המשתמשים, בהתבסס על הרגלי הצפייה שלהם.

כך למעשה, LG יודעת מה הן התוכניות האהובות על המשתמשים, מהי ההתנהגות המקוונת שלהם, איזה מילים הם מחפשים ועוקבת אחר כל מידע נוסף שעלול להיות רלוונטי עבור אותם מפרסמים. הבעיה הגדולה ביותר היא שבעוד שקיימת אפשרות לכבות את אפשרות המעקב על ידי הטלוויזיה, בפועל היא ממשיכה לאגור ולאסוף את המידע גם ללא ידיעתם של המשתמשים.

מחקירותיו של אותו בלוגר התברר כי המידע נשלח בצורה לא מוצפנת ובכל פעם שהמשתמשים מעבירים ערוץ. מידע זה כולל את הרגלי הצפייה של המשתמשים, התוכניות המועדפות עליהם ואפילו את שמות הקבצים הממוקמים על התקן ה-USB החיצוני והאישי המחובר לטלוויזיה.

בעוד שהבלוגר פנה אל LG במטרה לקבל הסבר לתופעה זאת, הוא קיבל תגובה המסבירה לו כי לצערו הסכים לתנאי השימוש של החברה בעת רכישת הטלוויזיה, וככל הנראה היה צורך להדגיש את הנקודות הללו במעמד המכירה. כך למעשה, מגלגלת LG את האחריות והאשמה על המשווק ממנו נרכשה הטלוויזיה המדוברת, וכמובן שלא על החברה עצמה.

מגלים ומתחרטים

כיאה לסיפור בסדר גודל כזה שפורסם בבלוג פומבי, לא לקח הרבה זמן עד שאתרים ברחבי ארצות הברית והעולם פרסמו את החדשות המרעישות. ככל הנראה הפרסום השלילי הפחיד את LG, שמיהרה לפרסם תגובה רשמית והרבה יותר הגיונית מזאת שקיבל הבלוגר.

החברה קודם כל הבהירה כי המידע נאגר במטרה להציע למשתמשים פרסומות המתאימות יותר עבורם, אך גם במטרה להציע להם תכנים רלוונטים המבוססים על הרגלי הצפייה שלהם. עוד הוסיפה LG כי איננה אוספת מידע פרטי אודות המשתמשים, ומתמקדת במידע הקשור להרגלי הצפייה שלהם.

עוד הוסיפה החברה כי לאחר שווידאה שגם כאשר פונקציית שידור המידע מכובה היא ממשיכה לעבוד ברקע ולשלוח נתונים לשרתי החברה, החלה לעבוד במהירות האפשרית במטרה לשחרר עדכון חומרה שיתקן זאת.

האם החברה לא הייתה מודעת למעשיה או לעובדה שהמידע ממשיך להישלח לשרתיה גם אם המשתמשים אינם מעוניינים בכך? אנחנו לא כל כך בטוחים ש-LG תמימה כמו שהיא מציגה את עצמה. מצד שני, כל עוד החברה אכן תשחרר עדכון שיאפשר למשתמשים לבטל את המעקב, נראה כי מאמציו של הבלוגר השתלמו, לפחות עד שהחברה תמצא "פרצה" נוספת למעקב ואגירת מידע אודות המשתמשים.

תגובת החברה: מ-LG ישראל נמסר כי הפיצ'ר המדובר כלל לא קיים באף אחד מהדגמים שנמכרים בישראל.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

1 תגובה on "האם מסכי הטלויזיה של LG מרגלים אחריכם?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
JamesCrow
Guest

אפשר לחשוב, המעקב לצורך פרסום נמצא כמעט בכל מוצר של חברה מובילה בין אם זה גוגל,אפל,מייקרוסופט או LG.

מה שכן צריכה להיות אופציה לביטול לפי דעתי וזה אמין שזה לא פעיל בארץ כי אין לחברה כמו LG על מה להמליץ במערכות לא מוכרות כמו YES וHOT – בעולם.

לי אישית לא היה אכפת לקבל פתאום הודעה על המלצה על קומדיה חדשה לאחר שזיהו שרוב הסדרות שלי מג'אנר זה (סתם דוגמה)

wpDiscuz

תגיות לכתבה: