7301360266 תודה שטסתם קונינגסג: הכירו את רכבי היוקרה המלהיבים בעולם | גיקטיים

סוכן חכם
אישי ודיסקרטי

לוח משרות ההיי-טק
והטכנולוגיה של ישראל.

רוצים לדעת על משרות חדשות שמתאימות לכם?
תנו לנו לעבוד בשבילכם.
במקום לחפש משרות, קבלו אותן למייל ראשונים.

תודה רבה,
מעכשיו הסוכן האישי שלנו עובד בשבילך. בהצלחה:)
ההרשמה בוצעה בהצלחה
*הרשמה מאשרת לנו את תנאי השימוש
אני מאשר קבלת חומר פרסומי מגיקטיים וידוע לי כי באפשרותי לבקש הסרה מרשימת התפוצה בכל עת

תודה שטסתם קונינגסג: הכירו את רכבי היוקרה המלהיבים בעולם

כריסטיאן ואן קוניגסג ייצר פחות מ־150 רכבים ב־22 שנה, אך כשכל אחד מהם מאיץ למהירויות מטורפות ונמכר תמורת כ־2 מיליון דולר, הוא יכול להכתיר את הפרויקט המטורף כהצלחה כבירה

Koenigsegg Regera. קרדיט תמונה: אתר החברה

Koenigsegg Regera. קרדיט תמונה: אתר החברה

נכתב על-ידי גאי מרטין.

לפי חוקי העולם העסקי, יצרנית רכבי היוקרה קוניגסג (Koenigsegg) לא אמורה להתקיים. למעשה, החברה שמוציאה מוצר אחד כל כמה שנים, בכלל לא היתה צריכה לקום מלכתחילה.

קחו למשל את המוצר האחרון שלה, רכב הרג'רה (Regera) ההיברידי בעל 1,500 כוחות הסוס. תמורת מחיר התחלתי של 2 מיליון דולר (מעט פחות מחוץ לארה"ב), קוניגסג תספק מכונית מירוץ בהתאמה אישית עבור קהל לקוחות מובחר. זה קשה מספיק עבור חברה כמו פרארי, בעלת מסורת של כמעט מאה שנות ייצור, ניצחונות במירוצים וחדשנות, וזה קשה הרבה יותר עבור החברה הצעירה ומייסדה הכריזמטי, כריסטיאן ואן קוניגסג בן ה־43.

ראשית, רכבי קוניגסג אינם מתחרים במירוצים. המכוניות שלה מעוצבות עבור מספר מצומצם מאוד של מיליונרים, שפשוט רוצים לקרוע את הכביש. מעבר לכך, ישנו עניין המיקום. המפעל ממוקם בהאנגר ששימש בעבר את חיל האוויר השבדי, בסמוך לכפר הדייגים הנידח אנגלהולם, לא בדיוק איזור הידוע כמרכז תעשיית רכב. לבסוף, יש לקחת בחשבון את הטירוף שבייצור מוצר אחד, יקר להפליא, בעבודת יד.

במהלך 22 שנות פעילותה, ייצרה החברה פחות מ־135 רכבים, כשמחלק מהדגמים יוצרו 20 פרטים בלבד. קוניגסג מייצרת בעצמה את המושבים, את כל חלקי פנים הרכב ואת המנועים – וכל אלה מותאמים במדויק לשלדה הנמוכה במיוחד של הרכבים.

על ייצור המנועים מופקד רק אדם אחד, מאטס פטרסון הפרפקציוניסט והנרגן. ואולם עם כ־40 הזמנות עבור הרג'רה החדשה שנכנסו מאז הושקה המכונית בתערוכת הרכב בז'נבה ב־2015, ועם הצעידה לעבר סף ייצור של 80 רכבים, פטרסון קיבל לראשונה עוזר בודד. בשנה שעברה מנתה החברה 65 עובדים, ומאז נוספו אליהם עוד 35 חדשים.

כך נראית ה-Koenigsegg Regera מבפנים. קרדיט תמונה: אתר החברה

כך נראית ה-Koenigsegg Regera מבפנים. קרדיט תמונה: אתר החברה

חבר עם מוסך

"האם היתה לי הכשרה הנדסית?", שואל כריסטיאן ואן קוניגסג ברטוריות כאשר הוא מונה את רשימת החסרונות שלו. "לא. האם היה לי רקע בייצור? לא. האם היתה לי גישה למשאבים אינסופיים או למפעל שיכול היה להוציא אל הפועל את העיצובים שלי? לא. מה שהיה לי הוא חבר עם מוסך ותשוקה למכוניות. למעשה, לא היתה לי שום ברירה אלא לבנות את מה שחשבתי שהיא המכונית הטובה ביותר שניתן לבנות בידיים".

בשביל חברה שמייצרת רכבים שמגיעים למהירות של 430 קמ"ש, ההתקדמות בשנים הראשונות היתה איטית באופן מייסר. ב-1994 השקיע ואן קוניגסג בחברה הון ראשוני של 200 אלף דולר מכספו הפרטי. שנה לאחר מכן, אביו הלווה לו 300 אלף דולר נוספים. "אבי לא ידע זאת אז, אבל הוא עמד להשקיע בשנים הבאות את כל חסכונותיו בפרויקט הזה, כ־2 מיליון דולר", מספר ואן קוניגסג. "אמא שלי כמובן יצאה מדעתה".

ואז, ב־1999, אחרי שהגל הראשון של היזמים הטכנולוגיים בשבדיה החל לגרוף מיליונים, ואן קוניגסג הצליח לקבץ חבורה של 20 משקיעים, שהזרימו 2 מיליון דולר נוספים לקופת החברה. בנוסף, ואן קוניגסג העניק אחוזים בחברה לכמה מהספקים, וב־2003 סוף סוף יצאה מפס הייצור הקוניגסג הראשונה, ה־CC8S. מאז ועד היום ערכה החברה מספר סבבי גיוס, במסגרתם הצליחה לגייס עוד כ־25 מיליון דולר. "לא יצרתי משהו דמיוני, כמו שעשו יזמי הדיגיטל", אומר ואן קוניגסג. "אני יצרתי משהו שנע ממש מהר ועושה הרבה מאוד רעש. הם אהבו את זה".

מעודד מההצלחה ניסה ואן גוניגסג ביחד עם שותפים שקיבץ לרכוש מג'נרל מוטורס את סאאב, יצרנית הרכבים השבדית הוותיקה. העסקה, שהוערכה בכ־1.5 מיליארד דולר, נפלה לבסוף לאחר שממשלת שבדיה נסוגה מכוונתה להלוות 600 מיליון דולר לואן קוניגסג. לאורך הדרך הוא וצוותו הכניסו לזירה כמות משמעותית של טכנולוגיות חדשניות שנצפו בסקרנות מצד תעשיית הרכב. ברג'רה, למשל, יש מה שמכונה "מערכת העברת תמסורת מתמשכת לגלגלים", דבר המייתר את תיבת ההילוכים. כיום שוקד צוות המחקר והפיתוח של החברה על טריקים נוספים, כמו שיפורים שונים במנוע, כאשר החברה כבר מחזיקה בכ־30 פטנטים על הטכנולוגיות שפיתחה.

השיפורים ההנדסיים הללו, כמו למשל דלתות רובוטיות, עשויים להקפיץ את מכירה של הרג'רה הבסיסית בעוד כ־400 אלף דולר. מצד שני, מי שמוכן להשקיע מיליוני דולרים ברכב, לא יוותר על הגרסה המשופרת ביותר בשביל עוד כמה מאות אלפים.

ה-Koenigsegg Regera בתערוכת רכב. קרדיט תמונה: אתר החברה

ה-Koenigsegg Regera בתערוכת רכב. קרדיט תמונה: אתר החברה

הכתבה פורסמה במקור באתר פורבס ישראל.

כתבות נוספות מאתר פורבס ישראל:

פורבס ישראל

הגב

5 תגובות על "תודה שטסתם קונינגסג: הכירו את רכבי היוקרה המלהיבים בעולם"

הודע לי על
avatar

מיין לפי:   החדש ביותר | הישן ביותר | המדורג ביותר
Oz Bar
אורח
Oz Bar
2 חודשים 8 ימים לפני

ממליץ למי שמתעניין לראות בנטפליקס את הסרט apex – the story of hyper cars.
גם קוניגסג והחברה שלו שם
מומלץ עוד יותר ב 4K:)

פישקדו
אורח
פישקדו
2 חודשים 8 ימים לפני

מחירה של… לא מכירה של…

don jwan
אורח
don jwan
2 חודשים 8 ימים לפני

עלולים להקפיץ את מחירה של הרג'רה
ולא
עשויים להקפיץ את מכירה של הרג'רה

יוני
אורח
יוני
2 חודשים 7 ימים לפני

נא לתקן את שם החברה בכותרת הכתבה.

נתי
אורח
נתי
2 חודשים 7 ימים לפני

למה זה טוב?
הרי לנהוג ב 400 קמ"ש זו דרך מאוד לא נעימה למות

wpDiscuz

תגיות לכתבה: