8699180649 הסטארטאפ Kannita יוודא שהמוצר האהוב עליכם תמיד ישאר במלאי | גיקטיים

סוכן חכם
אישי ודיסקרטי

לוח משרות ההיי-טק
והטכנולוגיה של ישראל.

רוצים לדעת על משרות חדשות שמתאימות לכם?
תנו לנו לעבוד בשבילכם.
במקום לחפש משרות, קבלו אותן למייל ראשונים.

תודה רבה,
מעכשיו הסוכן האישי שלנו עובד בשבילך. בהצלחה:)
ההרשמה בוצעה בהצלחה
*הרשמה מאשרת לנו את תנאי השימוש
אני מאשר קבלת חומר פרסומי מגיקטיים וידוע לי כי באפשרותי לבקש הסרה מרשימת התפוצה בכל עת

הסטארטאפ Kannita יוודא שהמוצר האהוב עליכם תמיד ישאר במלאי

המטרה של Kannita היא למקסם את המכירות והרווחים של ספקים, תוך שמירה על זמינות מוצרים על המדף, כדי שאנחנו - הצרכנים, חלילה לא נתאכזב לגלות שנגמר המעדן בטעם שאנחנו אוהבים

מקור: Pixabay

מקור: Pixabay

כולנו מכירים את התרחיש הבא; הלכנו אחרי יום עבודה לסופרמרקט או לפארם כדי לבצע רכישה, אבל בסוף כשהגענו למדף הרלוונטי התאכזבנו לגלות שהמוצר שרצינו חסר. כל קונה מגיב בצורה אחרת כאשר המוצר שחיפש לא זמין. הנינוח, יקח פשוט מותג אחר, בעוד שזה שלא מוכן להתפשר – ילך לחנות אחרת כדי לחפש את המוצר הספציפי שבו הוא מעוניין ועל הדרך בטח ירכוש לעצמו גם מוצרים נוספים. במצב שכזה כל הצדדים מפסידים – הקמעונאי והספק מפסידים שכן לא רק שהם פספסו מכירה, אלא שגם ההערכה והנאמנות של הלקוח כלפי החנות והמותג החסר פוחתת, בעוד שהקונה חווה תסכול וחוסר שביעות רצון מהחנות שלא הכל זמין בה.

הסטארטאפ הישראלי Kannita (קניטה) שואף לייצר מצב שבו כל הצדדים מנצחים, על ידי מזעור ההפסדים ממכירות פוטנציאליות שלא מתממשות עקב מחסור בזמינות מוצרים על המדף. הפתרון של החברה מאפשר לספקים לדעת מה קורה עם המוצר במדפי חנויות בכל רגע נתון – מה מוכר, מה לא מוכר ולמה, בזמן אמת ומבלי להגיע פיזית לחנות.

׳Shelf Awareness׳

הבעיה אולי נשמעת כמו ״First world problem" או כמו שנהוג להגיד אצלנו – ׳צרות של עשירים׳, אבל לפי נתונים בעולם חנות ממוצעת מפסידה 30% מהמכירות שלה בשל חוסרים במלאי, בנוסף להפסד לקוחות ורכישות חוזרות. הספק, שכבר משקיע כספים בפרסום, מלאי ומידוף (סידור המוצרים במדפים) מאבד מכירות ומפסיד בממוצע כ-46% ממכירותיו בגלל בעיות זמינות מוצרים על המדף.

״בעזרת טכנולוגיות עיבוד תמונה וחיישנים נוספים, Kannita יודעת בכל רגע נתון כמה מוצרים נמצאים על המדף, אלו מוצרים נמצאים על המדף, כמות אנשים שנחשפה למדף ומוצריו, קצב יציאת מוצרים מהמדף ועוד. מעבר לניהול המיידי של המדף, שהופך להיות יעיל ורווחי יותר, Kannita מזהה אירועים מיוחדים ועוזרת לספק ללמוד להתכונן אליהם במדויק – מהם ימי האספקה הנכונים לחנות, האם צריך אספקה פעם או פעמיים בשבוע, האם הצוות בחנות עובד בצורה נכונה, האם הצוות שומר ואוכף את הנחיות הספק וכדומה״, הסבירה לגיקטיים אפרת בריט, מייסדת שותפה של החברה.

שוב נגמרו הביצים האורגניות? מקור: Pixabay

שוב נגמרו הביצים האורגניות? מקור: Pixabay

לא לבד בשוק

בעוד שהפתרון של Kannita מבוסס על IoT ומשלב חומרה ותוכנה, בפועל ללקוח אין נגיעה לחומרה, והוא אינו נדרש להתקין רכיבים, תוכנות מיוחדות או לבצע אינטגרציות מורכבות. מרגע תחילת העבודה הלקוח מקבל גישה לממשק ניהול המידע של החברה וכל המידע מוזרם דרכו. החומרה היא רק כלי לאיסוף המידע ומתופעלת על ידי צוות Kannita בלבד. בדומה לחברות SaaS, הסטארטאפ הישראלי מוכר שירותים המבוססים על שילוב של חומרה ותוכנה ביחד (HaaS).

אם תהיתם, אז Kannita לא ממש לבד בשוק, בטח שלא הישראלי. דוגמא לחברה מתחרה היא Trax הישראלית שמתמחה בפיתוח שירותי עיבוד תמונה לשוק הקמעונאי וליצרנים. הטכנולוגיה של Trax מבוססת על עיבוד תמונה בזמן אמת ומסוגלת לפענח את מצב המוצרים על מדפי החנות השונים. עובד החנות או נציג הספק יכול פשוט לצלם את המוצרים השונים בחנויות באמצעות כל סמארטפון או טאבלט ולהעלות את המידע אל שרתי החברה. מאחורי הקלעים, המערכת מפענחת את התמונות המגיעות אליה ומסוגלת לזהות את המוצרים עד לרמה של מיקומם המדוייק על המדף, וברקוד המוצר. המידע המעודכן נשלח למנהלים הבכירים או אפילו למפיצים עצמם, שיכולים לעקוב בזמן אמת אחר קצב המכירה, מלאי המוצרים וכדומה.

אבל איפה הקייל? מקור: Pixabay

אבל איפה הקייל? מקור: Pixabay

פתרון 24/7

יחד עם זאת, מטרתו של פתרון זה (של Trax) היא לייעל את עבודת הנציג כאשר הוא מגיע לחנות, בניגוד לפתרון של Kannita שפועל 24/7. ״Kannita מתמקדת בזיהוי בעיות מדף בזמן אמת על מנת לקצר את זמני הטיפול ולאפשר לכל הצדדים לעבוד בצורה יעילה ורווחית יותר, ולא כמה ימים אחרי שהבעיה כבר מתרחשת ומכירות רבות התפספסו״, הוסיפה בריט.

מתחרה עקיפה נוספת מהתחום היא חברת ShelfX הישראלית גם כן. החברה מפתחת מדפים חכמים לניהול מדף אוטומטי. היא מתמקדת בהקמת עמדות מכירה אוטומטיות ללא מוכרים והיא פונה לשוק ספציפי – Micro market.

kannit

אפרת בריט ואביב לוין

הסטארטאפ הוקם ב-2015 כחלק מתכנית של קוקה קולה שנקראת The Coca Cola founders network (שגם השקיעה בו מיליון דולר) במטרה להתמודד עם בעיה שכל הספקים והקמעונאים בעולם סובלים מהן – זמינות מוצרים במלאי. החברה השיקה מספר פיילוטים ארוכי טווח עם ספקים בישראל ובעולם וכרגע ניתן למצוא את הפתרון שלה בשתי רשתות שיווק בארץ. מאחורי המיזם עומדים אפרת בריט ואביב לוין, שניהם בעלי ניסיון רב בתחום היזמות. היום, צוות החברה מונה 5 עובדים המועסקים בהרצליה בנוסף לצוות ספקי משנה מתחומים מקצועיים שונים. בימים אלו יוצאת Kannita לסבב גיוס נוסף.

וידאו: Kannita – Shelf Awareness

הילה חיימוביץ׳

כתיבה הייתה עבורי מאז ומתמיד הרבה מעבר לתחביב, אך את חיבתי העזה לגאדג׳טים וטכנולוגיה גיליתי יחסית באיחור. כנראה שהגיקית שבי הייתה חבויה זמן רב, ורק חיכתה לרגע הנכון לפרוץ. בכל מקרה - היא כאן, ובכל הכוח. (צילום: יורם רשף)

הגב

2 Comments on "הסטארטאפ Kannita יוודא שהמוצר האהוב עליכם תמיד ישאר במלאי"

avatar
Sort by:   newest | oldest | most voted
פטריוט
Guest

בהצלחה!!!!

חבורת הזבל
Guest

מה המודל העיסקי ? מי ישלם עבור המידע ? כמה יעלו האנשים שילכו לסופרמרקטים עם מצלמות ?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: