מהי השיטה הטובה ביותר למציאת עבודה?

עולם התעסוקה משתנה ואיתו תהליך חיפוש העבודה: פייסבוק – אאוט, לינקדאין וחבר מביא חבר – אין. אך לצד אלה יש גם אפשרות של פנייה לחברות השמה. מה היתרונות והחסרונות של כל אחת מהשיטות האלה ומה אפשר לעשות כדי לבלוט מבין כל שאר המועמדים?

Westend61/ Getty Images Israel

קרדיט צלם/תמונה: Westend61/ Getty Images Israel

מאת שרית מלכה ליברמן

עולם העבודה המודרני משתנה, ואיתו גם תהליך חיפוש העבודה. מחפשי עבודה ניגשים לרוב ללוחות באתרי אינטרנט, לפייסבוק ולינקדאין או שואלים חברים כדי להגיע בקלות יחסית למשרות הפתוחות בחברות הטכנולוגיה בארץ. האם אלה השיטות הטובות ביותר למצוא עבודה, ומה היתרונות של "השיטה הישנה" של פנייה לחברת השמה בעת חיפוש עבודה וקידום הקריירה שלכם? החלטנו לבדוק ולעשות סדר.

שוק העבודה של היום הוא חם וערני ולחברות יש הרבה משרות לאייש. אולי לא ידעתם שהרבה מהן מוצפות בפניות ולכן ממילא מעבירות את המיון הראשוני לחברות השמה, כדי לקבל מספר מצומצם וממוקד של קורות חיים העונים לקריטריונים שהוגדרו. כן, חברת השמה למעשה מועסקת על ידי המעסיק הפוטנציאלי שלכם, אך הן לא מחפשות עבודה למועמדים אלא מועמדים לחברות המגייסות. החברות משלמות על השמה מוצלחת, מה שאומר שהאינטרס של חברות ההשמה הוא לשמור על מקצועיות ולמצוא עובדים מתאימים על מנת לשמור על לקוחותיהן.

איך החברות מגייסות?

העולם של היום הוא קטן במיוחד ואף פעם אין לדעת מה יוביל למה. חברות מגייסות מחפשות מועמדים למשרות שלהן במספר ערוצים: פרסום ברשתות החברתיות המובילות, חיפוש אקטיבי אחר פרופילים מתאימים של מועמדים בלינקדאין ופנייה אליהם, פרסום משרה באתר החברה ובלוחות השונים באינטרנט ופנייה לחברות השמה. כמו כן, הרבה חברות מפעילות תכניות "חבר מביא חבר", שבהן העובדים מעבירים קורות חיים של חברים שלהם ומקבלים בונוס או מתנה אם הם מתקבלים לעבודה.

מה היתרונות והחסרונות של כל אחת מהשיטות האלה? משרות בפייסבוק הן מאוד נגישות ולפעמים יכולות להגיע אליכם מבלי שכלל חיפשתם. עם זאת, שליחת קורות חיים למשרה שפורסמה בפייסבוק לרוב רק מוסיפה אתכם לערימה של קורות חיים המגיעים לחברה המגייסת. פנייה כזו מחייבת את המועמדים לוודא כי בקורות החיים יש מילות מפתח שנמצאות בהלימה עם דרישות התפקיד, כדי שבסריקה ראשונית תעברו את הסינון. בנוסף, פנייה כזו גם מאפשרת למגייסת להציץ בפרופיל האישי שלכם שם אתם חושפים את חייכם הפרטיים. אם לא הגדרתם כמו שצריך הרשאות צפייה אתם עלולים להביא לחשיפה לא רצויה, ולפעמים אף לפסילה על בסיס דברים שלא ימצאו חן בעיני המתבונן.

פנייה ממוקדת דרך הלינקדאין היא בדרך כלל טובה, כי הרי פנו אליכם וזה אומר שנמצאתם מתאימים. כדי להשיג כזו פנייה עליכם לשמור על פרופיל מעודכן וממוקד, עם מילות מפתח רלוונטיות, גם כאשר אתם כבר מועסקים ועובדים.

חברות אוהבות מאוד את המדיום של "חבר מביא חבר", מתוך אמונה כי החברים שלכם דומים לכם ואם אתם התקבלתם אז כנראה שגם הם עונים על הקריטריונים שהחברה מגדירה כחשובים עבורה מבחינה מקצועית ומבחינה ערכית. העובדה שיש לכם חבר בחברה המגייסת מאפשרת לכם לקבל מידע פנימי על מצב החברה, האווירה ושיטות העבודה שם. החיסרון הוא שאם נמצאתם לא מתאימים, קורות החיים שלכם כבר הוכנסו למערכת החברה ובזה נגמר הסיפור – אין מי שיעשה עבורכם מעקב וינסה לשכנע שאתם כן יכולים להתאים. בעיה נוספת בשיטה זו היא שהיא לא מעודדת גיוון, ולא פעם ארגונים מוצאים עצמם עם מצבת עובדים הומוגנית מדי שלא תמיד יכולה להצמיח רעיונות ופתרונות מעניינים וחדשים.

לדעת מה הדחיפות של החברה המגייסת

כל האופציות הן מצוינות למציאת עבודה, אך חשוב לשים לב גם לחולשות שבהן. ברוב המקרים תיתקלו במודעה שבה תיאור המשרה נשמע בול בשבילכם ורק בראיון יתגלו החסרונות, ולא חסרות מודעות שמנוסחות בצורה גרועה או נראות לא מתאימות לכם, אבל מאחוריהן יש תפקיד מצוין. כדי להתגבר על הקשיים האלה חברות השמה סורקות את הפרופיל של כל מועמד לא רק עבור המשרה הספציפית שאליה נשלחו קורות החיים, אלא גם מול כל המשרות הפתוחות בתחום ההתמחות שלו, כך שהאפשרויות גדלות ולפעמים ניתן למצוא משרה שכלל לא הייתם חושבים לחפש. עם זאת, חברות ההשמה יחזרו אליכם רק אם יש להן משרה רלוונטית להציע לכם או אם הן חושבות שיש דרישה גבוהה לפרופיל שלכם, וזה יכול להיות מאוד מתסכל לשלוח קורות חיים ולא לקבל תגובה.

אבל נראה שהיתרון הגדול באמת של חברות ההשמה הוא העובדה שהן רואות ומכירות את הקלפים של שני הצדדים. כלומר, כשם שהן יכולות להעריך את היכולות של המועמדים שלהן, יודעות מה חשוב להם ועל מה לא יתפשרו, הן גם מכירות גם את מצבו של הצד השני – מידת הדחיפות שבה החברה זקוקה לעובד והיכולת שלה לשדרג את השכר או תנאים אחרים.

מציאת עבודה היא תהליך לא פשוט, ובימינו עוברים אותו לא מעט פעמים במהלך החיים. האפשרויות בעידן האינטרנט הן רבות ומגוונות, וחשוב שכל אחד יידע מהם החסרונות בכל שיטה ומהי הדרך הטובה ביותר עבורו למצוא משרה שבה יוכל להתפתח ולהתקדם.

הכתבה בחסות JobInfo

חברת ההשמה להייטק Jobinfo מלווה למעלה מ 15 שנים מועמדים טכנולוגיים ואקדמאים לכל אורך הקריירה שלהם. הבנה של תכנון קריירה, עבודה לפי תחומי התמחות (חומרה, תוכנה, תקשורת, ביומד, מערכות מידע, כספים, שיווק ומכירות, רכש ותפעול) בשילוב מידע אודות דרישות החברות המגייסות, מאפשרת לנו לקדם אתכם לשלב הבא ולגרום לכם להתבלט מבין כל המועמדים. לקוחותינו: חברות הייטק מובילות, חברות הזנק, חברות בינלאומיות ומרכזי פיתוח בארץ. לצפייה במשרות החדשות – היכנסו לאתר

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

8 Comments on "מהי השיטה הטובה ביותר למציאת עבודה?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
רועי
Guest

כתבה לא משכנעת. צר לי.

Baruch Rothkoff
Guest

הכותבת הינה מנהלת באתר השמה-
https://www.jobinfo.co.il/אודותנו/ההנהלה.aspx

ADAM
Guest

מאוד מתומצת ^^
מעניין אותי לדעת גם על היבטים של סינון מבוסס על מוצא מין סטטוס כיצד זה עובד בחברות השמה למשל? האם לאישה חרדית או עובד מעל גיל 50 יותר קל למצוא עבודה דרך חברת השמה? האם יש סטטיסטיקות בנושא?

מעבר לזה חסר לפי דעתי גם מילה או 2 על כל הסטארטאפים החדשים שמנסים לשנות את המשחק:
https://www.workey.co
http://www.Firstmatch.net
https://woo.io
https://www.icvapp.co.il

(כל החברות הנ"ל ישראליות או מובלות ע"י ישראלים)

רויטל
Guest

מעניין תודה

אסף
Guest

הסקר בסוף מופיע פעמיים באחד 175 הצבעות ובשני 110

רונן
Guest

עוד אתר שהונגש ע"י עמית מורנו – זבל של פתרון…ואז האתר הזה כותב על הנגשה. בדיחה!!!

מורש
Guest

ובסופו של יום, בסקר שלכם בתחתית הכתבה- 40% מוצאים דרך חברים ומשפחה…. כנראה שזו התמונה האמיתית….

עומר
Guest

אני בהתחלה ניסיתי להתבסס על חברים אבל זה לא נתן לי הרבה. בסוף מי שעזר לי להתברג למקום טוב זה SEEV

wpDiscuz

תגיות לכתבה: