3 מיזמים ישראלים שיהפכו את הטיול הבא שלכם למוצלח יותר

נדמה כי סטארטאפים ישראלים בתחום התיירות לא ממש מצליחים להמריא ובודדים מהם מצליחים לגייס כספים או להפוך לרווחיים. כדי להבין קצת יותר, שוחננו עם השותפים בקרן השקעות ייעודית לתחום ועם סטארטפים שפיתחו מוצרים שבהחלט עשויים לשדרג את החופשה הבאה שלכם

מקור: Pixabay

כשחושבים על טכנולוגיה וסטארטאפים בתחום התיירות הדבר הראשון (ואולי היחידי) שעולה לרבים לראש הוא כל מיני מנועי חיפוש והשוואת מחירים לטיסות ומלונות בהם Hidden Flights ו-Route Perfect הישראלים. בפועל, מדובר לדעתנו בתחום כל כך רחב שבו – ותסלחו לנו על הקלישאה אבל – השמיים הם הגבול. כנראה שאנחנו לא היחידים שחושבים ככה, מאחר שלפני כשבועיים הגענו לבקר במיטאפ אחד מתוך רבים שמארגנת קהילת ITTS – Israel Travel Tech Startups, קהילה שמונה כיום למעלה מ-100 מיזמים שחלק ניכר מהתקשורת שלה מתבצע באמצעות קבוצת וואטסאפ פעילה במיוחד (כך אומרים לנו לפחות, כי הכניסה לעיתונאים אסורה). בראש אותה קהילה עומד איתי גרין שהקים את הקבוצה במטרה לקדם שיתופי פעולה עסקיים וכדי לעדכן את המשתתפים באירועים ופעילויות עם חברות בינלאומיות, משקיעים וגופים רלוונטים.

במסגרת אותו אירוע הציגו 19 סטארטאפים ישראלים, חלקם מוכרים יותר וחלקם פחות, שרוצים לחדש ולהכניס פן טכנולוגי לעולם התיירות. מתוך כל המיזמים שהוצגו, 3 בלטו במיוחד וחשבנו שכדאי שתקראו עליהם קצת.

1. WAY2VAT – עושה את העבודה השחורה

המוצר של WAY2VAT רוצה לשלב בין עולמות התיירות ועולם הפינטק באמצעות מערכת לניהול הוצאות נסיעה לחו"ל לעובדי חברות, כאשר העובד מצלם בזמן הנסיעה באמצעות הסמארטפון את החשבוניות השונות שהוא צובר במהלך הנסיעה. זה יכול להיות ממונית מהשדה התעופה למלון ועד למסעדה.

״באמצעות טכנולוגיה המבוססת על Computer Vision ו-Machine Learning הנמצאת בענן, החשבוניות שמצלם העובד מפוענחות בזמן אמת. בסיום הנסיעה ובלחיצת כפתור בנייד העובד מפיק דוח נסיעה המאפשר החזר הוצאות מהמעביד. במקביל WAY2VAT עושה שימוש בכל הדאטה שהופק מהחשבוניות ומייצרת דוח תביעת מע"מ זר אוטומטי המוגש לרשויות ה-VAT ומאפשרת ניטור ומעקב ע"י אנשי הכספים בארגון באמצעות גישה לפטפורמה שלנו עד להחזר כספי לחשבון הבנק של הלקוח״, הסביר לגיקטיים אביב ברשף, מייסד שותף.

מקור: צילום מסך, WAY2VAT

מבחינה טכנית המוצר מתבסס על למידת מכונה ועיבוד תמונה חכם, המאפשר לזהות את כל שדות החשבונית עד אחרון הפרטים, תוך שילוב מידע ממקורות נוספים כגון GPS או מערכת מידע ארגוניות ומידע שהצטבר מניתוח חשבוניות קודמות. המודל העסקי של החברה מתבסס על חלוקת רווחים מתוך החזרי המע״מ המתקבלים בפועל על ידי הלקוח, ולא נגבה תשלום בגין השימוש במערכת ניהול הנסיעות.

WAY2VAT הוקמה ב-2015 על ידי עמוס סימנטוב, ארנון יער ואביב ברשף ובמשרדיה ברמת החייל מועסקים כמה עשרות עובדים. עד היום היא גייסה 2 מיליון דולר במסגרת סבב סיד מבנק הפועלים (Poalim Ventures), סטנדרט בנק דרום אפריקה ו-Moneta Seeds.

2. Gamitee – להגיע להחלטות ביחד

Gamitee פיתחה פלאגין קניות חברתיות המאפשר לגולשים באתרי מסחר אלקטרוניים ״להיפגש״ עם חבריהם באותם אתרים, כדי לבצע ביחד איתם רכישה משותפת ואינטראקטיבית בזמן אמת. כלומר, במקום לבזבז זמן בשליחת אינספור לינקים ולוודא שהחברה או בן הזוג הבינו בדיוק לאיזו טיסה אתם מתכוונים ועל איזה מלון אתם מדברים, תוכלו לשוטט יחד באתרים ולדעת שכולכם נמצאים ״באותו העמוד״. כדי שזה יקרה, אתרי קניות נדרשים להטמיע שורת קוד המאפשרת לקונים הפוטנציאלים להזמין את חבריהם לסשן פרטי של קניה משותפת, ללא צורך בהתקנה או רישום לשירות. עם יצירת הסשן, הקונים יוכלו לשוחח בצ׳אט פרטי, להוסיף מוצרים נבחרים ללוח מוצרים משותף ולהגיע יחד להחלטה.

מקור: Gamitee

״בדרך זו ייצר המוצר טראפיק מן הרשת החברתית (פייסבוק, וואטסאפ) אל אתר הקניות בדמות אותם חברים המוזמנים אל הסשן. תמיכתם של החברים המוזמנים בקונה צפויה להגדיל את יחס ההמרה שלו, והתובנות אשר יופקו מן השיחה על גבי מוצרים בדפי האתר, ישמשו למחקר והבנת משתמשים״, הסביר לנו יונתן אברהם, מייסד שותף של החברה.

נכון לעכשיו המוצר נמצא בשלב הפיילוט עם מספר אתרי מכירות, יש להם כבר MVP עובד וההתמקדות שלהם כרגע היא לבצע מחקר בקרב המשתמשים והאינטראקציות שלהם כדי לשפר את המוצר הבסיסי ולפתח את גרסת הבטא. בינתיים Gamitee עובדים במתכונת של בוטסטראפ והם נפגשים מידי כמה זמן עם משקיעים כדי ״להכין את השטח״ להשקעות עתידיות.

החברה הוקמה על ידי יונתן אברהם, מיכאל לוינסון ותום זלזני ב- 2015 שפועלים מגבעת רם לצד שני עובדים נוספים בניו יורק.

3. bitemojo – סיורי אוכל ברחבי העולם

חלק מרכזי בטיולים בחו״ל של רבים מאיתנו הוא האוכל. אפליקצית bitemojo הישראלית רוצה לעזור לכולנו לגלות מקומות שווים ואותנטיים לאכול בהם, קצת יותר בקלות. מדובר באפליקצית טעימות קולינריות שמאפשרת למטיילים להכיר מקומות חדשים דרך המטבח המקומי במדינה שבה הם מטיילים, ללא תלות במדריך או בקבוצה.

״האפליקציה מאפשרת למבקרים ביעד לקיים סיור קולינרי עצמאי בזמן ובקצב שלהם הכולל 5-6 טעימות מובחרות בשכונה או אזור מעניינים, יחד עם מסלול מוגדר, נקודות עניין מיוחדות ותוכן עשיר. במהלך הסיור המטיילים זוכים לטעום מנות שהורכבו במיוחד על ידי המסעדות ובתי העסק השונים לטובת הסיור באפליקציה, המייצגים את הסיפור הקולינרי המקומי וביחד משלימים ארוחה מלאה. תוך כדי הסיור ניתן לצבור נקודות קרדיט בגין דירוג סיורים והצעת טעימות ולזכות בטעימות חינמיות בכל בית עסק עימו עובדת האפליקציה״, סיפר לנו מיכאל וייס, אחד היזמים.

לטעום את העולם. מקור: Bitemojo

נכון לעכשיו האפליקציה פועלת בברלין ובירושלים ומציעה כ-6 מסלולי אוכל וטעימות שונים בכל מקום. ניתן לבחור מבין המסלולים המוצעים טעימות צמחוניות וטבעוניות, ולאלו עם המצפון, שרוצים לשרוף קלוריות על הדרך – ניתן לשלב גם אופניים במסלול. בימים אלה החברה מרחיבה את היעדים שבהם היא פועלת וצפויה להשיק מסלולי אוכל וטעימות גם ברומא, לונדון, ברצלונה ותל אביב עד אפריל 2017.

bitemojo הוקמה ב-2016 על ידי בני הזוג יעל ומיכאל וייס וגייסה השקעה ראשונית של חצי מיליון דולר מאנג׳לים בהם פיני לזוביק ובן ווינר. מאז שהושקה האפליקציה נמכרו דרכה למעלה מ-1,500 סיורים ונצרכו באמצעותה יותר מ-10,000 טעימות שונות. בנוסף החברה משתפת פעולה עם חברות תיירות בהן אל על, ישראייר ובתי מלון בארץ ובברלין.

יש פוטנציאל?

לתכנן טיול ולטוס זה תמיד כיף, אבל נדמה כי הצד השני של המשוואה – אותם אתרים, טכנולוגיות ושירותים עם נגיעה תיירותית, קצת פחות קורצים ליזמים הישראלים. אולי הסיבה לכך נובעת בין היתר מהעובדה שאנחנו פחות שומעים על סטארטאפים תיירותיים שגייסו, בטח לא באופן תדיר כמו חברות סייבר לצורך העניין.

מסתבר אבל שכל אותם מיזמים תירותיים שהציגו באותו הערב לא סתם התכנסו במאורע החגיגי; נכחו בו גם השותפים רום הנדלר ואריאל שפירא מקרן Innovel, קרן ישראלית שהוקמה בשנה שעברה כדי לקדם את פעילותם של סטארטאפים בתחום ה-Travel Tech בישראל ובעולם. הנדלר מגיע עם ניסיון של 20 שנה ברשת המלונות Sands של שלדון אדלסון בעוד ששפירא בעל חברה לפיתוח עסקי של סטארטאפים. תכליתה של הקרן היא לעזור ולחבר בין סטארטאפים לחברות תיירות גדולות ולוודא שמדובר בחיבור המושלם עבורן. בנוסף, הנדלר הסביר כי הם מחפשים חברות שיהיה קל יחסית להטמיע את המוצרים שלהן ולראות את הערך המוסף שלהן כבר בתחילת הדרך.

רום הנדלר, מנהל הקרן אמר לנו כי מטרתם היא לעודד את האקו-סיסטם המקומי. ״אנחנו רוצים שיזמים יחשבו על תיירות במקום על סייבר או על פינטק. זה הרבה יותר כיף ומעניין כי זה החופש של אנשים. הבעיה היא שקשה מאוד לגייס כסף בתחום הזה וחסר פה ידע שקיים בתעשייה העולמית. הפוטנציאל הוא מאוד גדול כי החברות הגדולות צמאות לחידושים והחידושים פשוט לא מגיעים לתעשייה. אנשים הקימו מיזמים ובגלל מחסור בתקציבים וידע הם לא מצליחים לצאת החוצה מישראל ולהגיע לחברות הגדולות ולהטמיע״, הסביר.

בהמשך צפויה Innovel לפתוח תוכנית מסחרית (לא אקסלרטור או אינקובסטור) אשר תעבוד בשיתוף פעולה עם חברות תיירות גדולות ובינלאומיות. במסגרת התוכנית יבחרו בין 10 ל-15 סטארטאפים בשלבים שונים עם פתרון טכנולוגי רלוונטי שיקבלו סיוע בקידום ה-POC בתוך חברות התיירות השונות לצד שיתופי פעולה עימן. בנוסף, Innovel משתפת פעולה עם SOSA במטרה להקים מתחם Travel Tech שבו יוכלו לשבת החברות ושם גם ייערכו פעילויות ואירועים בתחום.

הילה חיימוביץ׳

כתיבה הייתה עבורי מאז ומתמיד הרבה מעבר לתחביב, אך את חיבתי העזה לגאדג׳טים וטכנולוגיה גיליתי יחסית באיחור. כנראה שהגיקית שבי הייתה חבויה זמן רב, ורק חיכתה לרגע הנכון לפרוץ. בכל מקרה - היא כאן, ובכל הכוח. (צילום: יורם רשף)

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: