4336031215 כך הקדימו בעשור תסריטאים מישראל את סוני, מיקרוסופט ופייסבוק | גיקטיים

סוכן חכם
אישי ודיסקרטי

לוח משרות ההיי-טק
והטכנולוגיה של ישראל.

רוצים לדעת על משרות חדשות שמתאימות לכם?
תנו לנו לעבוד בשבילכם.
במקום לחפש משרות, קבלו אותן למייל ראשונים.

תודה רבה,
מעכשיו הסוכן האישי שלנו עובד בשבילך. בהצלחה:)
ההרשמה בוצעה בהצלחה
*הרשמה מאשרת לנו את תנאי השימוש
אני מאשר קבלת חומר פרסומי מגיקטיים וידוע לי כי באפשרותי לבקש הסרה מרשימת התפוצה בכל עת

כך הקדימו בעשור תסריטאים מישראל את סוני, מיקרוסופט ופייסבוק

כולנו התלהבנו השבוע מהדגמות 'המציאות המעורבת' המרשימות של Hololens או ה-Playstation VR של סוני; אבל בסדרה המיתולוגית 'מסודרים' - שנמכרה השבוע לערוץ שאחראי של 'המתים המהלכים' ו'שובר שורות' - הציגו את הטכנולוגיות האלו כבר בעשור הקודם. דיברנו עם אסף הראל, אחד מתסריטאי הסדרה

צילום מסך

צילום מסך

השבוע נודע כי 'מסודרים', הסדרה הראשונה שהביאה את ההייטק הישראלי לפריים-טיים נמכרה לערוץ 4 הבריטי ולרשת AMC האמריקאית, שאחראית בין היתר על סדרות כמו "המתים המהלכים", "שובר שורות" ו"מד מן". כמו אחותה הישראלית, גם "Loaded" האמריקאית-בריטית תביא את סיפורם של 4 חברים-יזמים שעשו אקזיט והפכו בין לילה למולטי-מיליונרים.

אבל עם כל הכבוד לרעיון, הדיאלוגים, הטוויסטים בעלילה ולפורמט המוצלח, הרי שלנו, בתור אתר טכנולוגי, יש הרבה ריספקט לתסריטאי 'מסודרים' בגלל נושא אחר לגמרי.

ה-CG כבר בפנים

אם לא צפיתם בסדרה אי שם בעשור הקודם, הנה תזכורת קצרה.

'מסודרים' מ-2007 תיארה את קורותיה של חבורת יזמים ישראלים צעירים אחרי האקזיט, שהחליטה להקים עוד סטארטאפ, שמפתח קונסולת גיימינג ומשקפי מציאות מעורבת. אולם למרות שאת ההשראה הראשונית שלה שאבה הסדרה מהמקרה של מיראביליס ותוכנת ה-ICQ שפיתחה, הרי שתסריטאי הסדרה, אסף הראל ומולי שגב, גם הציגו כבר לפני כעשור, כלומר נצח בעולם הטכנולוגיה, טכנולוגיות שרק היום מבשילות ומגיעות לשלבים מעשיים.

באחד הקטעים המוכרים שלה מציג מעצב החברה, שגיא ברלד (מאור כהן) את קסדת המציאות המעורבת שלה. בקטע ניתן לראות כיצד מסתובב ברלד באולם הכנסים, כשמפלצות, שמרונדרות בזמן אמת, מופיעות בין האנשים. ברלד, חמוש בבקר שליטה דמוי רובה יורה במפלצות ומחסל אותן לקול השתאות האנשים. הטכנולוגיה שהוצגה בסדרה התבססה על סריקה ומדידה ידנית של החדר, בו התרחש הדמו – קצת שונה מבקרי התנועה החיצוניים של ה-Vive או המובנים של ה-HoloLens, אבל עדיין, הדמו הזה היה כל-כך משכנע, עד שלפני מספר שנים העלה אתר הטכנולוגיה המוערך Gizmodo כתבה שמתלהבת מהטכנולוגיה – הפיקטיבית לחלוטין כאמור – שהוצגה ב'מסודרים'…

צילום מסך

ממפים את איזור הדמו. אר יו ווטשינג, סאטיה נאדלה? צילום מסך

כמובן שההדגמה הזו – שהופקה וצולמה ב-2008 – מזכירה לנו את היכולות המרשימות של ה-HoloLens, משקפי המציאות המעורבת של מיקרוסופט, כמו שראינו רק השבוע באירוע ההכרזה שערכה החברה או שטף ה-Shooters שמגיעים ל-Vive ול-Playstation VR, אבל כדי לשים דברים בפרופורציות – בזמן שהפרקים הללו נכתבו וצולמו, הטלפון הפופולארי ביותר היה נוקיה N95; הקונסולה הנמכרת ביותר היתה הפלייסטיישן 3 וטלוויזית CRT שמנמנה היתה עדיין מראה נפוץ בלא מעט בתים.

'מסודרים' חזתה כבר ב-2008 מה שמיקרוסופט תציג עשור אחר-כך

אסף הראל. מקור: גנאדי אוקריין

אסף הראל. מקור: גנאדי אוקריין

בשיחה עם גיקטיים, סיפר לנו אסף הראל, שכתב את הסדרה ביחד עם מולי שגב, כיצד השניים הגיעו לרעיונות הטכנולוגיים המתקדמים. הראל, שהספיק בדרך גם להפוך ליזם בעצמו עם אפליקציית Jovie, מספר שהרעיונות הגיעו אחרי לא מעט עבודת תחקיר: "נפגשנו עם אנשים וניסינו להבין את המגמות אליהן פונה תחום הגיימינג. אחרי שהבנו את הכיוון היינו חושבים על פיצוח יצירתי".

ומה אתה חושב על ההתקדמות שעשה תחום ה-AR מאז שצילמתם את הסדרה?

הראל: "אני חושב שה-AR זה בהחלט העתיד. אבל לוקח לו יותר זמן ממה שחשבתי. הייתי בטוח שעשר שנים אחרי הקסדה כבר תדע לעשות את כל מה שדמיינו". הראל הוסיף של-VR, בניגוד ל-AR יש חיסרון נוסף: "הבידוד המוחלט של ה-VR הוא גם חסרון, שלא חשבתי עליו".

חוץ מהקונסולה של Innovate… איזו קונסולה עושה לך את זה?

הראל: "אני ממש עוצר את עצמי מלהכניס הביתה קונסולה חדשה מפחד שהיא תשתלט על הזמן הפנוי ולכן נמנע מכולן באופן גורף".

ונגיד שהיתה עכשיו עונה שלישית ל'מסודרים'… על איזה פיתוח היו עובדים החברים?

הראל: "אין לי מושג מה היה המוצר שלנו בעונה השלישית, אם היה לי רעיון, אולי הפעם אני הייתי הולך על זה. בכל מקרה, זה מגיע רק אחרי תחקיר רציני, לא בשלוף".

הראל הוסיף בפוסט פייסבוק "לו היה לי שקל על כל פעם שמישהו היה אומר לי 'חבל שלא פיתחת את הקסדה במקום לכתוב סדרה', אז היה לי עשירית האחוז ממה שהיה לי אם באמת היינו מפתחים את הקסדה".

יניב אביטל

חי ונושם טכנולוגיה עוד מימי ה-ZX Spectrum היפים. חולה על כל סוגי הגאדג'טים - אלו שמתחברים ל-USB, ואלו שקוראים לו "אבא".

הגב

10 Comments on "כך הקדימו בעשור תסריטאים מישראל את סוני, מיקרוסופט ופייסבוק"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
ישי
Guest

יש כמה טעויות בכתבה, בכללי היא מעולה, אבל בסוף אני משער שהוא אמר אם היינו מפתחים בסוף את הקסדה, ולא את הסדרה, ואני גם מניח שהקונסולה בזמנו לא הייתה פלייסטיישן 3.

ז\'ול ורן
Guest

להזכירכם VR היה קיים עם קסדה הרבה לפני 2008 ( דיזינגוף סנטר ) והדמיות של איך זה יראה בעתיד אפשר לראות בכמה וכמה סרטי מדע בידיוני מפורסמים יותר( EXZISTANZ ) ופחות

יהושפט
Guest

זה ar לא vr

יוסי
Guest

כשאתה אומר ״הקדימו״ למה אתה בדיוק מתכוון? הם הרי לא פיתחו שום דבר והרעיון של AR קיים כבר מעל מאה שנה.

דוד
Guest

100? למה לא 1000?
למה לא מתקופת בית שני

יוסי
Guest

למה לא 1000? לא יודע. אולי. לפחות לפי ויקיפדיה יש התייחסות ל-ar בתחילת המאה הקודמת. מחישוב שלי יוצא קצת יותר ממאה שנה אבל יכול להיות שטעיתי בחישוב.

דוד
Guest

אה… למה לא אמרת. כתוב בויקיפדיה. אז ברור שזה נכון.
לפי ההגיון הזה, מקורות ה-LCD הם בפפירוסים של הפרעונים.

אדווה
Guest

גדול, הזכרתם לי את הסדרה המעולה הזו
למה אין עונה שלישית?

WAZZA
Guest

נו באמת…
"מסודרים" לא חזתה שום דבר, מייקרוסופט לא המציאה את הקונספט והיא ממש לא הראשונה שמציגה יכולות AR (למרות שהיא כרגע זו שמציגה את היכולות הכי מרשימות)
AR הוא קונספט שנמצא בפיתוח כבר שנים רבות בחברות שונות, גם בתקופה שבה הסדרה צולמה, התסריטאים בחרו בחכמה בתחום שנמצא בחיתוליו, שזה מעולה, אבל ממש לא "תחזית".

רון
Guest

מכסח הדשא – מישהו שכח ????

wpDiscuz

תגיות לכתבה: