תשכחו משיחות הוועידה בווידאו והכירו את ה-Unified Communication

חברות רבות עושות שימוש נרחב במערכות מסורתיות לשיחות ועידה בווידיאו, אך מדובר בתחום שהולך ודועך לטובת פתרונות Unified Communication חדישים. אלו אתגרים מציבות מערכות ה-UC החדשות וכיצד מתמודדים איתם?

צילום: אלעד שריג

מאת עומר ברוקשטיין, סמנכ"ל טכני ופיתוח עסקי, Crestron ישראל

בארגונים שונים, ובוודאי בחברות גדולות שפועלות במשרדים רבים בארץ ובעולם, נהוג לעשות שימוש נרחב במערכות (VC (Videoconferencing לקיום שיחות ועידה בווידיאו. ההשקעה הנרחבת במערכות VC ושרתי ניהול מרכזיים הצדיקה את עצמה לאורך השנים, שכן היא אפשרה לארגונים לחסוך עלויות גבוהות של טיסות, הלנה וכדומה, ובו בזמן לגדול מעבר למגבלות הפיזיות של בניין משרדים אחד או מדינה אחת.

במשך שנים שלטו בשוק זה ענקיות כמו Polycom ו-Cisco (אשר רכשה את חברת Tandberg), שהצליחו לייצר סטנדרט לביצוע שיחות VC בין חברות שונות המשתמשות במערכות של יצרנים שונים (למשל שיחה ממערכת Polycom למערכת Cisco). איכויות הווידיאו והאודיו הגבוהות הציבו תג מחיר גבוה, שיכול אף להגיע למאות אלפי דולרים לחדר VC, אך גם היוו יתרון משמעותי אל מול פתרונות פשוטים יותר ומבוססי PC, דוגמת Skype.

כל הענקיות כבר נכנסו לתחום ה-UC

לאחרונה ניכרת מגמה משמעותית של זניחת פתרונות ה-VC המסורתיים והיקרים לטובת Unified Communication – פתרונות המאפשרים איחוד של כלל אמצעי התקשורת (מייל, צ'אט ארגוני, טלפוניה ו-VC) לפלטפורמה אחת שנמצאת על כל מחשב. נושא העלויות הגבוהות של ה-VC בהחלט היווה זרז בתהליך, אולם מעבר לכך – פתרונות ה-UC מאפשרים לראשונה סביבת תקשורת אחודה באמת בכל רחבי הארגון, שבה ניתן להתקשר לכל אחד בטלפון השולחני, בחדר הישיבות ובאפליקציה במחשב או בסמארטפון – בשיחת אודיו, וידאו או צ'אט. במילים אחרות, ה-UC הפכו את מערכות ה-VC לזמינות בכל הארגון בתפוצה רחבה, ולא רק בחדרים הייעודיים. בנוסף, מאפשרות המערכות החדישות מגוון רחב יותר של יישומים, כולל שיתוף של תצוגות, תמיכה בעריכת תוכן משותפת, הצטרפות לשיחה מאפליקציות PC, טאבלט או סמארטפון, וכמובן חיסכון משמעותי בעלויות הודות לשימוש בשירותי ענן.

מאחר שמערכות ה-UC הן הרבה יותר "תוכנתיות" מאשר "חומרתיות" – כמו מערכות ה-VC המסורתיות – השחקניות הגדולות והחזקות בתחום הן חברות התוכנה, אשר נעזרות בחברות חומרה לייצור אביזרי הקצה (מצלמות, רמקולים, מיקרופונים וכדומה). בין השחקניות הגדולות בתחום כיום נמצאות מיקרוסופט עם Skype for Business; סיסקו עם Cisco Spark; ו-Google עם Hangouts. גם Amazon עושה את צעדיה הראשונים בתחום, ולאחרונה השיקה את Amazon Chime. מלבד הענקיות הללו, יש בשוק עוד מספר רב של חברות סטארטאפ קטנות ובינוניות אשר זיהו את הפוטנציאל בתחום, כמו Zoom, אשר גייסה לאחרונה כ-100 מיליון דולר לפי שווי שוק של כמיליארד דולר – מה שבהחלט יכול לתת אינדיקציה על גודלו המשוער של תחום ה-UC הארגוני.

מלבד העלויות, לשירותי ה-UC החדשים יש יתרון בולט נוסף – התממשקות מלאה עם שירותי המייל ולוח הזמנים של החברה, באופן שמאפשר לראות בקלות אם משתמש זמין לשיחה או צ'אט או אם חדר הישיבות תפוס או פנוי. מהסיבה הזו ארגונים מבוססי Exchange של מיקרוסופט יעדיפו לרוב להשתמש ב-Skype for Business, וארגונים המשתמשים ב-GSuite של גוגל יעדיפו שימוש ב-Google Hangouts. הכלים הללו מספקים חוויית משתמש אינטגרטיבית ופשוטה יותר, עם מעבר חלק מסביבת המייל לסביבה של צ'אט ושיחת טלפון.

האתגר הגדול שמוכר מעולם ה-VC

אך לצד היתרונות והרוח המרעננת שמגיעה עם פתרונות ה-UC, יש גם אתגרים משמעותיים, ואחד מהם הוא חוסר הסטנדרטיזציה בין הפתרונות השונים. האתגר הזה מוכר מעולם ה-VC, ונראה שגם בעולם ה-UC ייקח שנים לפתור זאת, בעיקר משום שהיצרנים עסוקים כיום בנתח שוק, ולא בהכרח ממהרים לאפשר התממשקות קלה עם פתרונות מתחרים.

אתגר זה הוא משמעותי במיוחד בחדרי הישיבות הפרוסים בארגון, שם לרוב מותקנות מערכות ייעודיות התומכות בשירות אחד – Skype או Cisco למשל – ועל כן כיום הן עומדות חסרות שימוש כאשר מתקבלת בקשה לפגישת וידיאו עם חברה חיצונית שעובדת עם מערכת אחרת. בנושא הזה כבר החלו מספר יצרניות מובילות בפיתוח פתרונות חומרה שיאפשרו תמיכה במגוון שירותי ה-UC בחדרי הישיבות באופן שלא מגביל את השימוש בהם.

עולם ה-UC "רותח" ואין ספק שבעתיד הקרוב נראה פיתוחים ומוצרים חדשים רבים, לצד שחקניות נוספות בתחום. מהצד השני, חברות VC מסורתיות אשר איחרו לזהות את המגמה, מוצאות את עצמן כבר היום בקשיים ועתידן לא ברור.

הכתבה בחסות Crestron

חברת Crestron הינה החברה המובילה בעולם בפיתוח והטמעת פתרונות טכנולוגיים מתקדמים בתחום השליטה והבקרה, מערכות UC, הפצת וניהול וידאו ואודיו ואחרות. החברה מעסיקה אלפי עובדים בפרישה עולמית, ומחזיקה משרד רשמי בישראל. במרוצת השנים, הפך מותג Crestron לשם נרדף לאמינות ללא פשרות, לצד הובלה טכנולוגית ייחודית וחדשנות מתמדת – מה שהפך אותה לבחירה המועדפת ע"י לקוחות רבים בעולם.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: