אייפון 5, הפרסומות: משנים את חוקי הפיזיקה

אפל חיכתה ממש עד ליום ההשקה על מנת לשחרר ארבע פרסומות חדשות מהארסנל, שרומזות שהאייפון החדש הוא פלא שנוגד חוקי הטבע

מקור: יח"צ

אפל יצאה עם ההשקה בסדרת תשדירים לכבוד האייפון 5 שבהם שמה כהרגלה את האייפון במרכז הפרסומת והמסך בצורה הברורה ביותר, והקלאסית עבורה, להבדיל מהקמפיין האחרון למק שזכה לביקורות קשות והציג את המק כמסובך ומשתמשיו כקלולסים.

הקמפיין החדש חוזר לגוון הידוע, המוכר והמנימליסטי, בעל הקלוז-אפים הארוכים והמרהיבים לצד הקול הנעים וחסר הפנים ומציג את את התכונות הפיזיות החדשות של המכשיר, העיצוב, הממשק וכמובן את האוזניות המוזרות והחדשניות.

I. "כיצד משהו יכול להפוך לגדול יותר ו… קטן יותר?"

"יש יותר ממנו… ופחות ממנו?" ממשיך הקריין לשאול תוך כדי חשיפתו של המכשיר הדק, עם המסך הגדול היותר. ואכן, הרבה מהביקורות והתגובות של האנשים שכבר הניחו ידם על האייפון החמישי אמרו שהם ציפו שיהיה הרבה יותר כבד ממה שהוא באמת, והעובדה שהמכשיר גדול יותר אך קל יותר מייצרת אפקט יוצא דופן.

II. גודל המסך? זה כלל אצבע

כלל האצבע שהיה ידוע בפורומים הסגורים של מעריצי אפל יוצא סוף סוף בפרסומת הדגל של האייפון. כנראה שלמישהו שם באפל נמאס מהמשוואה המספרית שמסך גדול יותר חייב להיות טוב יותר. אפל מסבירה כי כלל האצבע, או האגודל, הוא שאתם חייבים להגיע לכל נקודה במסך בהזזת האגודל בלבד.

כלומר, אם רוצים להשתמש בשתי הידיים, סימן שהמסך גדול מדי, ואלו הגבולות הנכונים של המסך לפי אפל. סמארטפון מחזיקים ביד אחת ומשתמשים בו עם אצבע אחת. נקודה מעניינת בפרסומת אגב, שהמציג הוא שמאלי.

III. הפיצ'ר: פנורמה

אחד הפיצ'רים שזכו ללא מעט לעג היא צילום הפנורמי (שזמין אגב גם באייפון 4s), מדובר בפונקציה שקיימת באפלקציות שונות ומשונות וכמובן באנדרואיד. אולם, אפל תמיד הייתה גאה בפיצ'רים הפשוטים והמינמליסטים ש'פשוט עובדים' – והפרסומת הזו, משאירה בהחלט טעם של 'ואוו' וגורמת לכם לרצות למלא את הבית בתמונות מלבניות וארוכות למדי (שלפי אפל כוללות עד 28 מיליון פיקסלים).

IX. "אוזניים, הן מוזרות"

אחד המוצרים יוצאי הדופן שהוצגו עם האייפון 5 הן האוזניות החדשות, ה-Ear-Pods, שיגיעו עימו (ועם כל דגמי האייפוד החדשים מהאירוע) שלטענת אפל עברו כשלוש שנים בפיתוח לפני ההשקה. שאלת המפתח של אפל וג'ון איב בפרסומת היא שאם אוזניים אינן עגולות, מדוע האוזניות הן עגולות? זו שאלה מצויינת, אגב. ואכן אפל מציגה מוצר חדשני שזוכה עד כה לביקורות מעורבות. חדשני עד כדי כך שאם סמסונג מתכננת לצאת בקרוב עם משהו דומה, אנחנו ממליצים כבר מעכשיו להכין את המזומנים לתביעה.

בועז כץ

חובב מינימליזם, פשטות ותפוחים. מאוהב בממשקים קסומים ואינטואיטיבים ובז לסרבול וכיעור. למד היסטוריה ומדע המדינה ונותר מרקסיסט בבסיסו. כיום בעיקר אוהב לראות לאן הכסף צועד.

הגב

5 Comments on "אייפון 5, הפרסומות: משנים את חוקי הפיזיקה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
קורא
Guest

מעריצי אפל לא מבינים את הקונספט של מימדים?
האייפון גדל במימד אחד וקטן במימד נפרד, הכל בסדר עם חוקי הפיזיקה.

אנונימי
Guest

כתבה יפה, אך שימו לב כי באותיות רומיות 4 נכתב כ – IV ולא IX.
X = 10, V = 5

ארז
Guest
בקיצור, אפל שוב פונה לקהל שלה כאילו מדובר בעדר של טיפשים שלא מודעים למה קיים בשוק. "איך משהו יכול להיות גדול יותר וקטן יותר האותו הזמן?" באמת? זה ממש טיפשי. "צילום פנורמי", קיים כבר באנדרואיד מזמן. חבל שגוגל לא רושמת פטנט על כל פיפס. "מסך גדול שהאגודל מגיע מ'כאן' ל'כאן' זה היגיון פשוט", כלומר באייפונים עד עכשיו לא היה היגיון בעיצוב, ומה עם אנשים עם ידיים קטנות? נשים? זה לא כל כך הגיוני עכשיו.. הא? על האוזניות אין לי מה לומר כי לא ראיתי ולא ניסיתי. אז אני לא אומר דבר חוץ מזה שהאוזניות שבאות עם המכשירים של סמסונג באות… Read more »
יובל
Guest

ממש לא מקצועי עבור אתר טכנולוגי לציין את הפרסומות ולא לציין את התגובה ההגיונית עבור הפרסומת.

לפרסומות אין שום היגיון, ונראה שהכתב נכלא לשיווק (שאת האמת הוא דיי טוב.. תוצאות מדברות) הלא הגיוני של אפל.

"מצב פנורמה"- בחיי תודה אפל, לקחתם פיצ'ר שהיה קיים במשך דורות, שיפרתם אותו קצת (במידה והשמועות שיש התאמה של הקצוות באופן אוטומטי נכונה), והגשתם את זה כאחד השינויים בין הדור החדש של האייפון. מבחינתי, הפיצ'ר הזה (שכמעת ולא יצא לי להשתמש בו) שנוסף באייפון 5 אומר לי, "זה עוד אחד הדברים האלה שלא היו באייפון עד עכשיו… אם תחשוב טוב יש עוד כמה כאלה"…

א.א
Guest

זה רק אני או שחוץ מהפרסומת שמדברת על כך שאפשר לעשות הכל באייפון עם יד אחת, המציג משתמש ב2 ידיים כדי לתפעל אותו?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: