מסלול ניווט מרשימת הקניות שלכם: IntraPosition מגייסת 700,000 דולר

החברה הישראלית רוצה להביא את אותם הסטנדרטים שהתרגלנו אליהם בקניות אונליין לחנויות פיזיות, בין אם בכל הקשור להתאמה אישית ובין אם באמצעות חיפוש מוצרים נוח יותר

מקור: Pixabay

הסטארטאפ הישראלי IntraPosition מפתח מערכת איכון וניווט בתוך מבנים המאפשרת דיוק גבוה (שגיאה ממוצעת של 30 סנטימטרים) ובעלות יחסית נמוכה. השימושים הראשונים של המערכת מותאמים בעיקר לתעשיות הקמעונאות והלוגיסטיקה במטרה להפוך את חווית הקניות הפיזית ליעילה יותר ומותאמת אישית עבור כל קונה. כך לדוגמא, רשימת הקניות של הלקוח יכולה להיות מתורגמת למסלול ניווט בסופר שבמהלכו יוצגו בפניו מבצעים מותאמים אישית.

כדי להמשיך לפתח את המוצר מודיע כעת הסטארטאפ על השלמת סבב גיוס בהיקף של 700,000 דולר מחממת Terralab (של Terra Venture Partners). המימון האחרון ישמש להשלמת בניית המוצר ולמאמצי שיווק ראשוניים.

כך זה יראה. מקור: IntraPosition

להפוך את חווית הקנייה למשחקית

בין המוצרים של IntraPosition הפונים לשוק הקמעונאות ולסופרים בפרט ניתן למצוא כלי לעדכון מיקום המוצרים בחנות; מסתבר שלא רק ללקוחות קשה לפעמים למצוא מוצרים מסוימים, אלא גם לעובדים. כשרשת מזון מציעה שירותי רכישה אונליין, זמן איסוף המוצרים הופך לסופר קריטי. ״כאשר סופרמרקט גדול טיפוסי מחזיק כ-20,000 מוצרים שונים, תחזוקה של "רשימת כתובות" של כל המוצרים יכולה להיות משימה תפעולית לא פשוטה. IntraPosition מציעה ללקוחותיה כלי פשוט ליצירה ועדכון רשימת כתובות כזו ביעילות ועם אפס טעויות״, הסביר לגיקטיים המייסד ירון שביט.

מוצר נוסף של החברה היא מערכת לניהול יעיל של מלקטים; ״רשימת כתובות מעודכנת היא תנאי הכרחי אך לא מספיק לאיסוף אופטימאלי ויעיל של סלי הקניות. באופן לא מפתיע, שעות השיא של קניות מזון ברשת מתואמת עם שעות העומס בחנויות. כדי לייעל את איסוף המוצרים, אנחנו מעמידים לרשות עובדי החנות, המלקטים, את סלי הקניות שהוזמנו ברשת, כלי לאופיטמיזציה של האיסוף. ה-Waze של המלקטים, מכוון אותם צעד-אחר-צעד בהתחשב ב"עומסי התנועה" בחנות בזמן אמת, הוסיף שביט.

IntraPosition לוקחת בחשבון גם את לקוחות הקצה – קונים בחנות. ״אנחנו רואים את המוצר שלנו כ-"עוזר אישי" בשילוב עם Waze בחנות. עם הכניסה לחנות, רשימת הקניות מתורגמת למסלול ניווט, תוך התחשבות בעומסים בזמן אמת. מצרכי מעדניה המופיעים ברשימה נשלחים באופן אוטומטי וברגע שהם מוכנים המערכת תוביל את הקונה לאיסוף המוצרים מעמדת האיסוף. המערכת תציע מספר מצומצם של הצעות ערך המותאמות באופן אישי לקונה ולהרגלי הקניה שלו ובהתחשבות במיקום הקונה בחנות, כך שהמוצר שבמבצע נמצא במרחק נגיעה מהקונה. בסוף הקניה המערכת תכוון את הקונה לקופה הפנויה״.

לצד כל אלו החברה מציעה גם כלי אנליטי מאחר והמערכת מאכנת באופן קבוע ורצוף את כל עגלות הקנייה בחנות בכל רגע נתון. מידע זה מנותח ומוצג בלוח בקרה ניהולי הזמין למנהלי החנות והרשת, מידע אשר מתרגם לכדי תובנות בעלות ערך מסחרי.

מקור: IntraPosition

כל המוצרים הללו בעצם מתבססים על רכיב פיזי המתחבר לעגלה. כדי ליהנות מתהליך הקנייה המשודרג על הקונה לסרוק באמצעות הסמארטפון קוד QR המופיע על הרכיב המוצמד לעגלה. כלומר טכנית לא מתבצע סנכרון עם הסמארטפון, אין ביניהם תקשורת, אלא צימוד כדי שעל צג הסמארטפון יופיע מסלול הניווט המותאם אישית.

IntraPosition הוקמה בתחילת 2015 על ידי ירון שביט וכיום עובדים על המוצר סה״כ כ-10 מהנדסים ומעצבים, כאשר 3 מהם נחשבים לעובדי החברה. התכנון הוא לגייס אנשי תוכנה נוספים למשרדים הממוקמים בחממה של Tera ביקנעם. מבחינת סטטוס, נכון לעכשיו החברה מפעילה פיילוט בסניף טיב טעם ברמת החייל שם צוותו 20 עגלות ברכיב הניווט על מנת לאסוף דאטה.

הילה חיימוביץ׳

כתיבה הייתה עבורי מאז ומתמיד הרבה מעבר לתחביב, אך את חיבתי העזה לגאדג׳טים וטכנולוגיה גיליתי יחסית באיחור. כנראה שהגיקית שבי הייתה חבויה זמן רב, ורק חיכתה לרגע הנכון לפרוץ. בכל מקרה - היא כאן, ובכל הכוח. (צילום: יורם רשף)

הגב

9 Comments on "מסלול ניווט מרשימת הקניות שלכם: IntraPosition מגייסת 700,000 דולר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
אחד
Guest

נחמד אבל נראה לי שהאינטרס של הסופרים הוא לא שנכיע בדרך הקצרה ביותר למוצר, אלא שנעבור בדרך דרך מוצרים שמסודרים בצורה מסויימת כדי לגרום לנו לקנות אותם.
נראה שהסופרים (בארץ בכל אופן) די אוהבים לגרום ללקוח לחפש את המוצר במטרה שירכוש מוצרים נוספים בדרך.בהצלחה!

Yitchak Cohen
Guest

ב"ה

רעיון חזק.
לדעתי צריך גם לתת לסופרים טיפים על סידור נכון ע"פ קהל היעד, וגם אם לפעמים אותו מוצר יהיה בכמה מקומות שונים

אני
Guest

ב"ה
בס"ד
חפל"פ

גם אני
Guest

ב"ה

זה לא צריך לכאוב לך כ"כ

תומר
Guest

ב"נ

(בעזרת נסראללה)

ASIP
Guest
האפליקציה יוצרת ניגוד אינטרסים ברור בין הסופר לקונים. סופרים באופן כללי מסודרים באופן שיגרום לקונים לשהות כמה שיותר זמן בסופר ולהתפתות לקנות דברים "על הדרך". חלק מהאסטרטגיה היא לשנות מיקום למוצרים מסוימים כל כמה ימים/חודשים. אז השאלה החשובה לגבי האפליקציה הזו היא באיזה צד היא, של הסופר או של הקונים? אם מדובר בשיתוף פעולה מלא עם הסופר, די ברור שבתור קונים לא נקבל ממנה את מסלול הקניות הקצר והמהיר ביותר, אלא את מסלול הקניות שהסופר רוצה שנעשה… אם שיתוף הפעולה יהיה מינימלי, קשה לי לראות כיצד יתבצע מעקב רציף אחרי תזוזת המוצרים, אבל יכול להיות שאני מפספס משהו, כי בכתבה… Read more »
ערן
Guest

אפיינתי את המוצר הזה לפני כ-5 שנים. נפגשתי עם מנהלי סופרים שאמרו לי מה שכתבו כאן לפני – האינטרס של הסופר הוא שאנשים ישוטטו כמה שיותר.
ואז ירדתי מהרעיון לפתח את זה.

חנניה
Guest

אין ספק שהמוצר יביא למהפכה בתחום חווית הקניה

ירון
Guest
הקמעונאי לא רוצה שאנשים יבלו יותר זמן בחנות, אלא שאנשים ירכשו יותר בחנות. נשמע דומה אבל זה לא אותו הדבר. נתחיל מהסוף. רוב האנשים לא ישתמשו באופציית הניווט וכך עבורם, חוויית הקניות לא תשתנה והם ימשיכו ללכת לאיבוד בין המדפים כרגיל. אלו שכן ישתמשו במערכת, יחשפו דרך האפליקציה להצעות מותאמות ומבוססות מיקום. כך לדוגמה, קונה שברשימת הקניות שלו מופיע צ'יפס קפוא, יקבל הצעה לרכוש קטשופ בהנחה בדיוק כשיעבור ליד הקטשופ וכו'. האפליקציה מאפשרת לקמעונאי יכולת חדשנית להשפעה על סל הקניות של הקונים בזמן אמת. בנוסף, מכיוון שכל העגלות מנוטרות, בלי קשר לשימוש באפליקציה, כל הקונים בחנות, אלו שמשתמשים באפליקציה ואלו… Read more »
wpDiscuz

תגיות לכתבה: