מנכ"ל אדבלוק פלוס: לפייסבוק יש מאות מהנדסים? לנו יש צבא של מפתחים בקוד פתוח

בפייסבוק, גוגל וכמעט כל אתר תוכן בעצם הוא כנראה האדם הכי פחות אהוד בכל הזמנים. אבל עם יותר מ-100 מיליון משתמשים, ואחרי שניקה את הרשת מפרסומות מציקות, לטיל פאידה, מייסד אדבלוק פלוס, יש תוכניות גדולות לנקות לנו גם את הסמארטפון מפרסומות. בראיון מיוחד לגיקטיים מסביר פאידה לאילו פרסומות הוא מרשה לחמוק מהסינון, מה הוא חושב על האתרים הישראליים, שחוסמים משתמשים בחוסם פרסומות והאם הוא מפחד מפייסבוק

טיל פאידה, מייסד ומנכ"ל EYEO ו-AdBlock Plus. מקור: EYEO

טיל פאידה, מייסד ומנכ"ל EYEO ו-AdBlock Plus. מקור: EYEO

חוסמי פרסומות אינם דבר חדש. אבל מה שהחל כתופעה שולית לפני כעשור, והיה מוכר בעיקר לגיקים ולמתכנתים, פרץ בשנים האחרונות למיינסטרים והפך לתופעה כלל עולמית נרחבת. על פי דו״ח של חברת PageFair, שוק חוסמי הפרסומות רותח, כשבכל רגע נתון, עושים שימוש בחוסמי פרסומות כ-200 מיליון מיליון גולשים. התוצאה: אתרי התוכן השונים איבדו הכנסות של יותר מ-22 מיליארד דולר בשנת 2015.

בין כל חוסמי הפרסומות בולט כמובן תוסף ה-AdBlock Plus, שמפתחת חברת EYEO הגרמניה, ונמצא בשימוש קבוע של כ-100 מיליון משתמשים. אולם במקביל לחסימה של פרסומות, מפעילה החברה גם תוכנית מעניינת בשם Acceptable Ads ("הפרסומות ההוגנות") שמאפשרת להציג פרסומות מסויימות, בתנאי שאלו לא מציקות למשתמשים ועונות על מספר פרמטרים. לאחרונה, אף הכריזה החברה על שיתוף פעולה עם חברת Combotag הישראלית, שמפתחת עבורה את הטכנולוגיה שמאפשרת להציג את הפרסומות הראויות.

פגשנו לראיון את טיל פאידה, מייסד ומנכ"ל EYEO, כדי לשמוע קצת על המגמות בתחום; האם למרבה האירוניה, באמת החלה החברה עצמה למכור פרסומות; מי ינצח בקרב בין חוסמי הפרסומות לפייסבוק ומה דעתו על האתרים הישראליים שחוסמים משתמשים עם חוסמי פרסומות.

רוב המשתמשים בחוסם פרסומות מוכנים לראות פרסומות לא מציקות

לפני מספר ימים זכיתם במשפט, שבו נתבעתם על ידי העיתון הגרמני הפופולארי 'דר שפיגל'. זו לא התביעה הראשונה שהוגשה נגדכם…

"אני חושב שכבר ראינו יותר מדי תביעות. אני חושב שהגיע הזמן שכולם יבינו שחוסמי הפרסומות הם חלק מהרשת, ובמקום להלחם בהם, יש הזדמנות עצומה להקשיב לפידבק שנותנים המשתמשים בכך שהם מתקינים את חוסמי הפרסומות. במקום לנסות לכפות עליהם לראות משהו שהם לא רוצים לראות, בואו ניתן להם משהו שהוא הרבה יותר טוב. במקום להילחם במובן מאליו, יש פה הזדמנות מצוינת לחדש".

מה שמוביל אותנו להשקה של תוכנית 'הפרסומות ההוגנות' שלכם. אתה חושב שנראה עכשיו נהירה של גופי תוכן ומפרסמים להשתמש בשירותים שלכם?

"התחלנו בתוכנית ה-Acceptable Ads לפני כ-5 שנים וכבר אז, חסימת פרסומות היתה תופעה בצמיחה. שמנו לב שמי שמתקין חוסם פרסומות הוא לא נגד כל הפרסומות. המשתמשים, מסיבות מוצדקות לגמרי, מתעצבנים מפרסומות אגרסיביות וחודרניות, אבל כמעט כולם מסכימים שלא כל הפרסומות רעות, והן הכרחיות, כדי שיהיה תוכן בחינם. זה גרם לנו להתחיל בתוכנית הזו, כי זה איפשר לנו להציג למשתמשים חווית פרסום טובה הרבה יותר. כך, אנחנו יכולים להרוויח את המשתמשים האלו חזרה, ולאפשר למפרסמים לפנות אליהם שוב ולהחזיר אותם למעגל הזה".

ואתם מרוצים מקצב ההתקדמות והצמיחה של התוכנית?

"מאז, אנחנו רואים הצלחה עצומה לתוכנית וכמה מהאתרים הגדולים ביותר בעולם לוקחים בה חלק. אבל מה שיותר חשוב הוא שהמשתמשים לוקחים בה חלק. בסיס המשתמשים שלנו הולך וגדל בקצב מהיר יותר מתמיד… ולמרות שהמשתמשים יכולים לעוזב את התוכנית בכל רגע, קצב הנטישה נמוך מאוד. הנתון הזה מאוד משמח אותנו משום שהוא מוכיח שהמשתמשים רוצים לקחת חלק בפשרה הזו, מה שעכשיו אנחנו עושים יחד עם השותפים שלנו ב-ComboTag הוא להגדיל את הפתרון הזה. אנחנו חושבים שהקונספט של Acceptable Ads עבר ולידציה גם של אתרי התוכן שאנחנו עובדים איתם וגם של המשתמשים, וזה הזמן להגדיל את הפתרון, ככה שהוא יהיה זמין לכל אתר בעולם".

לפני ואחרי AdBlock Plus. מקור: EYEO

לפני ואחרי AdBlock Plus. מקור: EYEO

כמה משתמשים שלכם חוסמים פרסומות לגמרי?

"פחות מ-10 אחוזים, וזה מעודד אותנו מאוד, כי זה מראה שהם מוכנים לראות פרסומות לא פוגעניות. בנוסף, רמת המעורבות של המשתמשים שלנו היא גבוהה יותר מהממוצע, כך שמשתמשים בחוסמי פרסומות הם קהל יעד אטרקטיבי, שאתם רוצים להגיע אליו. ולכן, כמפרסמים, אם אתם רוצים להגיע לקהל הצעיר והמתוחכם הזה, אתם צריכים להתנהג לפי הכללים שלהם".

אתה חושב שהמשתמשים שמים לב בכלל שהם מאשרים את ההשתתפות בתוכנית? יש לא מעט משתמשים שבזמן התקנות פשוט לוחצים כל הזמן על NEXT ולא ממש שמים לב למה הם מאשרים…

"חשוב לנו מאוד שמשתמשים יהיו מודעים היטב לתוכנית שלנו. אנחנו רוצים שמשתמשים יתקינו ADBLOCK PLUS בזכות התוכנית ולא למרות התוכנית. אנחנו רוצים להיתפס כחוסם הפרסומות 'האחראי', כי אנחנו מבינים מצד אחד את הסיבות לשימוש בחוסמי פרסומות ומצד שני, אנחנו מבינים שאתרי התוכן צריכים להרוויח כסף. בסופו של דבר, זה גם אינטרס של המשתמשים, כדי שהם ימשיכו ליהנות מתוכן מצוין".

אבל במשך שנים האתרים השונים חיו בשלום עם חוסמי הפרסומות. הם לא נהנו מהמצב, אבל היתה מעין "הסכמה שבשתיקה". האם אתה חושב שברגע שהשקתם את תוכנית ה-Acceptable Ads דרכתם על כמה בהונות של אתרים שונים וגרמתם להם להחריף את היחס אליכם?

"לא. שום דבר לא באמת השתנה. פשוט יש לנו כלי חדש שהופך את כל התהליך של התאמת הפרסומות לכללי ה-Acceptable Ads לתהליך פשוט יותר עבור האתרים ומתאים לעבודה גם בקנה מידה גדול. פעם, זה היה דורש המון עבודה ידנית.".

הנקודה הישראלית: ComboTag מפתחת את הטכנולוגיה של אדבלוק פלוס

כאמור, שיטת אישור 'הפרסומות ההוגנות' בתוכנית ה-Acceptable Ads, עברה מהפך, ובמקום אישור ידני ואיטי, הטמיעה קואליציית האדבלוקינג בהובלת EYEO, מערכת שפיתחה ComboTag מתל אביב. המערכת מאפשרת לבצע את התהליך ולשבץ פרסומות בצורה פשוטה ובקנה מידה גדול.

לא חושפים מי משלם, כדי לא להחסם

"כנגד החברה הופנו לא מעט חיצי ביקורת בשנים האחרונות, מכיוון שנהגה לגבות מאתרים גדולים ומחברות מבוססות "דמי השתתפות" בתוכנית. על פי דיווח ב-Financial Times הבריטי, בין החברות ששילמו ל-EYEO אפשר למצוא חברות כמו גוגל, מיקרוסופט, אמזון וחברת המלצות התוכן הישראלית Taboola. על פי הדיווח, החברות אולצו לשלם כ-30 אחוזים מכלל הכנסותיהן מאותן הפרסומות, שהוצגו למשתמשים, בעקבות הכללתן ב"רשימה הלבנה", רשימת החברות שהפרסומות שלהן מוצגות גם למשתמשי AdBlockPlus".

הזכרת מקודם חברות גדולות שהן שותפות שלכם. נדמה שאחד הסודות הכי גדולים בתעשייה הוא זהות החברות שמשלמות לכם ונמצאות ב'רשימה הלבנה'.

"אני לא מסכים שזה סוד. בכל פעם ששותף כלשהו עובר את תהליכי הבדיקה שלנו ונכנס ל"רשימה הלבנה", אנחנו מודיעים את זה בשקיפות מלאה באתר שלנו. יש לנו רשימה מלאה של שותפים שנמצאים ב"רשימה הלבנה" ואנחנו לא רוצים להסתיר או להחביא אף חברה. כל משתמש יכול לראות את הרשימה בכל רגע, וזה חשוב, כי אנחנו רוצים שהחוקים יהיו שווים לכולם. ככה גם המשתמשים שלנו יכולים לבקר את התהליך ולראות שאין העדפה לחברות גדולות יותר. כולם חייבים למלא אחר אותם תנאים. אם משתמש כלשהו מוצא שאחד השותפים עבר על אחד הכללים, הוא יכול לדווח לנו על כך, וזו עוד סיבה מדוע השקיפות כל-כך חשובה לנו".

נכון, אבל הרשימה לא מראה מי גם משלם לכם…

"אני חושב שיש 2 דברים שמעניינים את המשתמשים שלנו. הראשון, הוא מה הם הכללים שמאפשרים לפרסומת להיחשב כפרסומת מאושרת; והשני הוא מי מציית לכללים האלו. ואלו 2 הדברים שאנחנו חושפים בשקיפות מלאה באתר שלנו".

ואתם לא מפחדים שמשתמשים יזנחו את AdBlockPlus לטובת חוסמי פרסומות שלא מאפשרים הצגת פרסומות?

"משתמשים יכולים לחסום את כל הפרסומות גם ב-AdBlockPlus. זה עניין של שני קליקים. אני פשוט חושב שהתפקיד שלנו הוא להסביר למשתמשים למה תוכנית ה-Acceptable Ads טובה גם להם, כי כולנו רוצים ליהנות מתוכן איכותי וחינמי. יש לנו משתמשים שהם מעודכנים טכנולוגית ומתוחכמים יותר משאר המשתמשים ברשת והם מבינים שלא כל דבר יכול להיות נטול פרסומות וחינמי. למשתמשים שלנו יש שליטה מלאה והם יכולים לבחור בכל רגע את דרך הצגת הפרסומות.

אנחנו בוחנים כרגע שיתוף פעולה עם אתרים בפלטפורמת Flattr שתאפשר לכל משתמש AdBlock Plus לשלם סכום כלשהו לאתר ובתמורה לא לראות בו פרסומות".

בעבר ניהלתם מגעים עם רשתות פרסום, חברות Ad Tech ובעלי אתרים, כדי לגבש דרך פעולה מוסכמת על כל הצדדים. האם עדיין קיים קשר כזה?

"עד עכשיו הקפדנו לאזן בין חוויית המשתמש שלנו מצד אחד, וההכנסות של הלקוחות שלנו מצד שני. בעבר ביצענו מחקרים רבים שכללו הרבה סקרים, אבל גם מעקב אחרי תנועות עיניים, כדי למצוא את הפרמטרים לאיזון הזה. עכשיו אנחנו רוצים לפתוח את התהליך ולשלב את כל הגורמים שקשורים לתחום. הפורום המורחב הזה יוכל להתאים את הפרמטרים לעולם המשתנה. אגב, מרגע שהכרזנו על הכוונה שלנו לשתף גורמים נוספים, היו לנו מגעים עם יותר מ-100 גופים שונים בתחום, ויהיו לנו כמה חדשות לבשר בזמן הקרוב".

בקרב מול חוסמי הפרסומות – פייסבוק היא הקטנה

מארק צוקרברג. צילום: גיקטיים

משחק של 'חתול ועכבר' עם פייסבוק. צילום: גיקטיים

אחד המאבקים המתוקשרים ביותר בחודשים האחרונים היה בין פייסבוק לחברות שמפתחות חוסמי פרסומות ובראשן EYEO. לענקית המדיה החברתית נמאס שעשרות מיליוני משתמשים שלה לא נחשפים לפרסומות שהיא מציגה, מה שמאיים בצורה ישירה על המודל העסקי שלה. באוגוסט השנה הודיעה הרשת החברתית כי החלה לעקוף את חוסמי הפרסומות על ידי הסוואת הפרסומות כתוכן אורגני. ב-AdBlock Plus אמרו אז שהחברה 'דוחפת את המותגים לגרון של המשתמשים' והציגו עדכון תוכנה שיצליח לחסום את הפרסומות בפייסבוק; אולם הפתרון של EYEO החזיק מעמד שעות ספורות, ומאז נחשפים עשרות מיליוני המשתמשים שלה לפרסומות בפייסבוק.

בפיייסבוק לא ממש מתלהבים מחוסמי פרסומות…

"פייסבוק מנסה להגניב פרסומות דרך חוסמי הפרסומות וזה לא משהו חדש. מרגע שפותחו מסנני ספאם, ספאמרים ניסו לחמוק דרכם. זה משחק של חתול ועכבר, בעיקר כי AdBlock Plus עובד עם רשימה פתוחה וגלויה של פילטרים. קיים כאן מאבק בין קהילת הקוד הפתוח, שמגבשת את הכללים והפילטרים האלו והמהנדסים של פייסבוק שמנסים לעזור לה לחמוק מהחסימות.

אני חושב שזה בזבוז זמן לכל הצדדים. כי אי פתרון לטווח רחוק לא יכול להתבסס על כפייה על המשתמשים לצפות בדברים שהם לא רוצים לראות. במקום זה חשוב להבין שיש פה הזדמנות נפלאה לשינוי. כי אם מיליוני משתמשים מתקינים חוסמי פרסומות, בגלל פרסומות שהם לא אוהבים, בואו נציג להם פרסומות שאין להם בעיה לראות. כל תהליך המוניטיזציה של הרשת יהיה אמין יותר".

בן וויליאמס, מנהל התפעול והתקשורת שלכם אמר – "אוקיי, נראה שפייסבוק הפכה להיות אנטי-המשתמשים שלה" וגם "אנחנו מוכנים לקלוז-אפ שלנו". גם אתה אמרת קודם שזה משחק של חתול ועכבר. אבל האם באמת זה המצב? האם באמת יש לכם סיכוי מול מאות המהנדסים של פייסבוק?

"ובכן, לנו יש צבא של מפתחים בקוד פתוח. אני חושב שבמקרה הספציפי הזה, פייסבוק היא הקטנה יותר. אני רוצה להסביר, ותסלח לי אם אני נכנס לקטעים הטכניים… חוסמי הפרסומות מתבססים על סט של כללים ופילטרים, שנקבעים על ידי קהילת הקוד הפתוח, וקובעים אילו אלמנטים ופרסומות יוצגו ואילו ייחסמו. מה שחלק מהגופים עושים הוא להסוות את הפרסומות שלהם כחלק אינטרגלי מהתוכן. לכן, תהיה אבולוציה בפילטרים, כך שהם יהיו חכמים יותר מאלו שקיימים כיום ומתבססים בעיקר על Class Names, שניתן בקלות לעקוף. יהיה הרבה יותר קשה לעקוף פילטרים שמבוססים על CSS ועל התוכן שכולל האלמנט בדף. ולאלמנטים כמו תוכן או עיצוב כבר לא ניתן לעשות רנדומיזציה".

בסופו של דבר אתה מאמין שתנצחו בקרב הזה?

"אני חושב שזה יהיה משחק מתמשך של חתול ועכבר, כל עוד שאנשים חושבים שזה הגיוני לשחק במשחק הזה. כל עוד שחברות חושבות שזה שווה את זה זה יימשך. אבל אני יודע שבתוך שבועות – לא חודשים – נשיק את הפילטרים החדשים, שיהיו הרבה יותר חזקים וקשים יותר לעקיפה.

אבל, אני אישית חושב שזה בזבוז זמן עצום לכולם, והמשחק הזה קצת מזכיר לי את מערכות היחסים בין מפתחי וירוסים לחברות האנטי-וירוס… ברגע שאנשים יתחילו להתגבר על המכשלות הרגשיות שלהם, יש פה הזדמנות עצומה להרוויח מהמשתמשים שבחרו בחווית הפרסומות והפחות מטרידה שלנו במקום מה שהם הכירו עד עכשיו. במקום לכפות עוד פרסומות על המשתמשים, בואו ניצור אקוסיסטם של פרסומות שיוכל להצליח גם בטווח הארוך".

האתרים הישראליים צריכים להציג פרסומות לא מציקות

צילום מסך: גיקטיים

צילום מסך: גיקטיים

בשנה האחרונה אנחנו רואים עשרות אתרים ישראליים, כולל השחקנים הגדולים ביותר, שמזהים את חוסמי הפרסומות, ואז, במקרה הטוב, הם מציגים הודעה שמבקשת בנימוס להכניס אותם לרשימת האתרים המורשים; ובמקרה הרע, האתרים אפילו חוסמים לגמרי את הגישה למשתמש. מה דעתך על התופעה הזו?

"בגדול, אני חושב שהדיאלוג הזה הוא טוב. לא במקרה אחד הפיצ'רים הבולטים ביותר ב-AdBlock Plus הוא האפשרות להחריג אתר מסויים מחסימה ואנחנו קוראים למשתמשים שלנו להשתמש בתוסף בצורה אחראית. AdBlock Plus הוא כלי שנועד להעצים את המשתמשים ולעזור להם לקבוע אילו פרסומות הם רוצים לראות ואילו לא. ואם יש אתר שמספק לכם ערך ואין לו פרסומות מציקות, אז למה שתחסמו את הפרסומות שבו?

אבל כבעל אתר, אם אתה מבקש ממשתמשים לנטרל את חוסם הפרסומות, ואחר-כך מציג להם בדיוק את אותן הפרסומות, שגרמו להם מלכתחילה להתקין חוסם פרסומות, לא הרווחת כלום. אז הדיאלוג הוא התחלה טובה, אבל אתה חייב להציג פרסומות שמתאימות יותר למשתמשים – שבפירוש הבהירו שהם לא מעוניינים בפרסומות מציקות".

שדה הקרב הבא: חסימת פרסומות במובייל

adult-1847044_640

חסימת פרסומות עדיין נתפסת כעניין של מחשבים אישיים ואנחנו עוד לא רואים את התחום הזה צומח במובייל. למה לדעתך?

"חוסמי פרסומות קיימים כבר כעשור במחשבים האישיים. במובייל זו תופעה חדשה שקיימת בערך כשנה. באופן טבעי, ייקח קצת זמן עד שמשתמשים יכירו בקיום של החוסמים השונים. השקנו את AdBlock Plus לאנדרואיד ולאייפון לפני כשנה והנתונים יפים. ככל שהפרסומות במובייל ווב יותר יציקו, כך יגדל השימוש. אני מקווה שבמובייל יילמד הלקח, כי למשתמשים כבר יש כלים להגן על עצמם. במובייל קיימים גם נושאים של פרטיות, צריכת נתונים ומהירות גלישה ואם תעשיית הפרסום תפגע בהם, היא תדחוק את המשתמשים להשתמש בחוסמי פרסומות".

במובייל, אתם חוסמים כרגע בעיקר אתרים. האם יש לכם תוכניות להתחיל לחסום פרסומות גם בתוך אפליקציות ומשחקים למשל?

"כרגע, אנחנו מתמקדים בחסימת פרסומות באתרים. לצורך זה פיתחנו את דפדפן ה-AdBlock Plus, שכולל מערכת חסימת פרסומות מובנית; יש לנו אפליקציה לחסימת פרסומות בספארי ולדפדפן של סמסונג, ובזה אנחנו מתרכזים כרגע".

בניגוד לדסקטופ, במובייל אתם פועלים במערכת של גוגל, שמתקיימת בזכות הפרסומות. אתם לא מפחדים שהיא תנקוט בצעדים שונים נגדכם, כפי שהיא כבר נהגה בעבר?

"ב-2013 השקנו את חוסם הפרסומות הראשון לאנדרואיד, וגוגל הסירה אותו מחנות האפליקציות שלה (בטענה ש'פגע בתפקוד של אפליקציות אחרות', י.א.) . זו הסיבה שאנחנו מתרכזים בפיתוח של דפדפן משלנו".

דפדפן AdBlock Plus: הושק אחרי שגוגל פסלה את התוסף. צילום מסך

דפדפן AdBlock Plus: הושק אחרי שגוגל פסלה את התוסף. צילום מסך

 

"אם אתה רוצה לייצר Disruption, תתכונן לדרוך על כמה בהונות"

בואו נדבר קצת על על EYEO. האם חברות כמו גוגל, פייסבוק או טוויטר פנו אליכם בשלב כלשהו בהצעות רכישה?

"עכשיו, זה לא הזמן לדבר על הצעות רכישה. יש לנו יותר מדי מטרות להשיג. יש פה הזדמנות אדירה לשנות מהיסוד את הדרך שבה הרשת מרוויחה כסף ובזה אנחנו רוצים להתמקד. כל דבר מעבר לזה – הוא מוקדם מדי".

מה לגבי הנפקה?

"לא. כרגע אנחנו ממוקדים במשימה הזו וכיצד אנחנו יכולים להציע מוצר טוב, גם בפלטפורמות חדשות כמו המובייל. הצעות רכישה או הנפקות לא נמצאות על הרדאר שלנו כרגע".

לסיום, בנימה אישית, אתה לא מרגיש שאתה האדם השנוא ביותר בחברות כמו פייסבוק, גוגל והרבה מאוד אתרי תוכן?

"אני חושב שאתרים רבים רואים מה שאנחנו עושים כהזדמנות ולא כאיום. אבל אם אתה רוצה לייצר הפרעה (Disruption) תתכונן לדרוך על כמה בהונות".

 

 

יניב אביטל

חי ונושם טכנולוגיה עוד מימי ה-ZX Spectrum היפים. חולה על כל סוגי הגאדג'טים - אלו שמתחברים ל-USB, ואלו שקוראים לו "אבא".

הגב

15 Comments on "מנכ"ל אדבלוק פלוס: לפייסבוק יש מאות מהנדסים? לנו יש צבא של מפתחים בקוד פתוח"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
פבלישר
Guest

קיצר, חברה שמזכירה מאפיה. חברה סופר אגרסיבית שהורסת אתרים ואת תעשיית התוכן בתירוץ של שמירה על המשתמשים.
עצם העובדה שהחוסם עובד כברירת מחדל אפילו לא מאפשר לאתרים את ההזדמנות להוכיח שהם מכבדים את החוזרים שלהם.
אגב, פניתי אליהם, הם "לא מוכרים פרסומות" רק לוקחים 30-50% עמלה מגובה ההכנסה.

יוני
Guest

הבעיה שהצד השני אותו דבר, אף אתר לא מנהל את הפרסומות שלו וכולם הולכים לגוף צד ג' שלא אכפת לו מהמשתמשים. זה שמנהל האתר בחר באיזה פאנל ניהול משהו לא מכריח אף אחד מהמפרסמים (וזה לפעמים הזו ומגיע עד לפרסומות malware "לא מזיקות"). אז מבין שתי האפשרויות הגרועות הייתי הולך עם החוסם פרסומות.

רונן
Guest

אותה חברה שאחראית לפאנל ניהול… אחראית לדפדפן עצמו, למערכת ההפעלה בטלפון שלך, לכל המידע שאתה מחפש ברשת ויש מצב חזק שעוד כמה שנים תיסע באוטו האוטונטמי שלה.
אז תעשה לי טובה – אתה לא באמת מפחד מ- malware.
או שאתה יותר סומך על "צבא של מהנדסים בקוד פתוח".

יהב
Guest

חפשו Adblocker Project.
על כל פרסומת שאתם רואים, האתרים מתחייבים לשלם 25% לתרומה לארגון שתבחרו.
באתרים שלא משתתפים בתכנית לא תראו פרסומות כלל (אותם פילטרים)

משהאושה
Guest

אהבתי
מתקין את זה עכשיו

אריה
Guest

הם פוגעים במקור ההכנסה העיקרי של האינטרנט, ובעקיפין הם פוגעים התפתחות האינטרנט, למה שמישהו יפתח שירות חדש אם המודל הכלכלי היחידי שלו זה רק לדרוש תשלום מהמשתמשים כי פרסומות כבר לא רווחיות בגלל חוסמי הפרסומות… בפועל הם גורמים לאינטרנט לעשות מעבר ממודל של חינם למודל של פרימיום… ואני לא יודע מה איתכם אבל אני מעדיף שרוב האתרים ישארו בחינם…

בולי
Guest

תנסה לגלוש בווינט בלי חוסם פרסומות, זאת משימה בלתי אפשרית. הפרסומות משתלטות על כל פיסה טובה במסך, הן זזות ומרקדות וקופצות בחלונות חדשים.. אז יש ויש..

אורי
Guest

באופן עקרוני אין לי בעיה עם פרסומות, אבל ברגע שהם גומרים לי את הדפדפן – פה יש בעיה רצינית והאתרים עם החמדנות שלהם יורים לעצמם ברגל.

רונן
Guest

לידעתך, האד בלוק גומר את הדפדפן יותר מכל פרסומות!

איציק
Guest

חייב להיות איזון מסויים ובאתרים של היום אין! אני לגמרי מוכן לשלם לאתר תוכן מסויים בכדי לצפות בתכנים שלו נטולי פרסומות!

MrBlocker
Guest

הרעיון של ניהול 'רשימה לבנה' הוא בהחלט רעיון מצויין -אבל- רשימה שכזאת צריכה להיות מנוהלת ע"י הקהילה או Foundation/אירגון ללא מטרות רווח כלשהו! ולא ע"י חברה פרטית עסקית כמו זו (רוצה חברות ברשימה? תשלם!).

משהאושה
Guest

אכן זה קצת חורה לי שהחברה הזו התחילה מכוונה פרטית ללא מטרת כסף ועכשיו היא חברה עסקית בע"מ…

Almog
Guest

החבר הנחמד פה רק "שכח" להגיד שהפרסומות של פייסבוק הם בידיוק הפרסומות שהיו עוברות את הקריטריונים של ה "Acceptable Ads" שלהם, ההבדל היחידי הוא שפייסבוק לא רוצה לשלם את הכופר למאפיה.

דני
Guest

יש לפיירפוקס חוסמי פרסומות אחרים שאתרים ישראלים לא יודעים עדיין לזהות.

מפתחי AdBlock Plus מתנהלים כאילו הם היחידים בשטח בנושא חסימת פרסומות.

ברגע שהם לא ענו לבעיה שאתרים מזהים אותם והאתר נחסם, עברתי לחוסם פרסומות אחר.
אני ממליץ לכולם.

Moshe
Guest

גם אני ממליץ על The AdBlocker Project
איזון נכון קצת תרומה לקהילה וכולם מרויחים – יוזמה יפה

wpDiscuz

תגיות לכתבה: