אינטל והכוכבים

עם בשנה חברת אינטל עורכת "סדר" מחודש בסדרות המותגים שלה על-מנת להפוך את העניינים ליותר פשוטים עבור הלקוחות מחד ולתת הרגשה של חידוש וחדשנות מאידך. השינוי המשמעותי ביותר השנה, הוא הכנסת שיטת דירוג הכוכבים החדשה.

intel_cp_familyפעם בשנה חברת אינטל עורכת "סדר" מחודש בסדרות המותגים שלה על-מנת להפוך את העניינים ליותר פשוטים עבור הלקוחות מחד ולתת הרגשה של חידוש וחדשנות מאידך. בשנה שעברה העלימה אינטל את המותגים Viiv ו-vPro, אך השנה הודיעה אינטל על תהליך מיתוג מחדש קצת יותר משמעותי שכחלק ממנו יהפוך מעבד ה-i7 שלה לסדרת מעבדים בשם Intel Core. המשפחה החדשה תכלול שני אחים קטנים ל-i7 בשמות i3 ו-i5 אשר יהיו זולים יותר וחלשים יותר ביחס ל-i7. שינוי נוסף הוא הפיכת המותג Centrino ממותג המשמש את פלטפורמת ה-Mobile למותג שיש את פלטפורמת מוצרי הרשתות האלחוטיות של החברה. את המותג פנטיום שומרת אינטל גם השנה עבור מערכות Low-End והמותג אטום עבור מחשבי Netbook.

השינוי המשמעותי ביותר השנה, הוא הכנסת שיטת דירוג הכוכבים החדשה. מעבדים בעלי דירוג של חמישה כוכבים יהיו בעלי הביצועים והתכונות הטובות והמקיפות ביותר ומעבדים בעלי כוכב אחד יהיו בעלי התכונות והביצועים הכי נמוכים. לא ברור עם המהלך השיווקי האחרון מצד אינטל היה חכם במיוחד כי אני לא מכיר הרבה אנשים שהיו שמחים לקנות מעבדים עם "כוכב אחד" או "שני כוכבים" מכיוון שלא משנה עד כמה המחיר יהיה זול, תמיד תרגישו שנדפקתם, כמו בחדר בבית מלון של "כוכב אחד" או "שני כוכבים". יש סיבה שרמת הדירוג של המלונות מתחילת מ-"3 כוכבים", אבל כנראה שאינטל עדיין לא שמעו עליה.

ג'ון סטוקס מ-Atstechnica מסביר כי בימים בהם השוק נשלט על-ידי "מירוץ הג'יגהרצים", היה לכולנו ברור איזה מעבד מהיר יותר וידענו גם לשלם את מיטב כספינו בהתאם מכיוון שידענו שמה שאנחנו משלמים עליו, מתורגם אחד לאחד לביצועים שיפיק המעבד. בימים האלה, אינטל ידעה לעשות כסף טוב על-ידי הגבלת מהירות השעון של המעבדים על-מנת ליצור היצע מצומצם ולהגדיל את הביקוש למעבדים היקרים והחזקים יותר. כיום, כששוק המעבדים כבר מזמן לא נשלט על-ידי מהירות השעון של המעבדים, המירוץ שהחליף אותו הוא המירוץ לכמות הליבות הגדולה ביותר אך כמות הליבות לא אומרת בהכרח שהמעבד הוא בעל ביצועים טובים יותר. כמו כן, הגידול בטרנד השמירה על הסביבה (Green Computing) הכניס גם את נושא צריכת החשמל וכיום הביצועים של המעבד לא נמדדים רק במהירות נטו, אלא במהירות פר וואט חשמל.

אז השוק כבר לא פשוט כמו שהיה פעם, מה שאומר שאסטרטגיה השיווק והמיתוג של אינטל כבר לא פשוט כבעבר, אבל גם כאן מבצעת אינטל את אותם השטויות שהיא עשתה עד היום. אמנם כאן היא כבר לא עושה Downclock למהירות, אבל כאן היא פשוט מבטלת תכונות ויכולות של המעבדים השונים כדי לספק את אותה התוצאה. לא ברור כמה זמן החברה תחזיק מעבד עם צורת העבודה הזאת, מה שבטוח הוא שהמיתוג החדש שלהם יאפשר למתחרה הגדולה שלהם AMD, להביס אותם במגרש שלהם על-ידי פנייה לאותם שיטת מיתוג וייצור מעבדים עם מיתוג של 3 כוכבים ומעלה (ואולי אפילו לשנות את הרף העליון ל-7 כוכבים), כי מה שאנשים רואים בסופו של דבר, כמו בכל מקום, זה משחק של מספרים. מספר המהירות שעון, מספר הליבות ומספר הכוכבים.

יניב פלדמן

צ'יף-גיק ועורך ראשי. יזם, סטטיסטיקאי חובב, טכנולוג בדם, בעל תואר ראשון במנהל עסקים ו-Microsoft MVP בתחום אבטחת מידע. התחביב האהוב עליו הוא מציאת פתרונות מסובכים לבעיות פשוטות במיוחד.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: