רשמי: אינטל תרכוש את מובילאיי בעסקה הגדולה בהיסטוריה של ההייטק בישראל

אינטל תשלם עבור מובילאיי הישראלית 15.3 מיליארד דולר במזומן; הרכישה תציב את אינטל בראש החברות המתקדמות בפיתוחים לרכב האוטונומי

פרופסור אמנון שעשוע, מנכ"ל ומייסד מובילאיי. מקור: מובילאיי

העסקה הגדולה בכל הזמנים בהייטק הישראלי: ענקית השבבים האמריקאית אינטל הודיעה היום (ב') כי תרכוש את חברת מובילאיי, המפתחת של מערכות מיחשוב לרכב אוטונומי תמורת כ-15.3 מיליארד דולר. כיום נסחרת החברה בנאסד"ק על פי שווי של 10.5 מיליארד דולר, כך שמדובר בפרמיה גבוהה שתשלם אינטל על החברה הישראלית.

כרטיס הכניסה של אינטל לעולם הרכב האוטונומי

עכשיו זה רשמי: אינטל הודיעה כי תרכוש את חברת מובילאיי תמורת 63.54 דולר למניה, כלומר, 15.3 מיליארד דולר. אינטל משקיעה בשנים האחרונות משאבים ומאמצים רבים כדי להיכנס לעולם הרכב האוטונומי והרכישה צפויה בהחלט למצב אותה בחזית החברות המובילות בתחום.

בשיחה עם עיתונאים ואנליסטים מסר בריאן קרזניץ', מנכ"ל אינטל שהעסקה נעשתה לא רק בזכות המוצרים של מובילאיי כיום, אלא בזכות החזון ומפת הדרכים שהציג פרופסור אמנון שעשוע, מייסד מובילאיי. העסקה תלויה באישורים רגולטוריים ולכן במשך תשעת החודשים הקרובים החברות ימשיכו להתנהל כמו חברות עצמאיות ולאחריהם יתחילו במיזוג.

לפני מספר חודשים הודיעו אינטל, מובילאיי ויצרנית הרכב הגרמנית BMW על שיתוף פעולה במסגרתו תפותח מערכת לנהיגה אוטונומית בדרגות שונות של שליטה והתערבות אנושית עם יכולות גבוהה של למידת מכונה. השותפות בין 3 החברות הביאה לידי ביטוי את המומחיות של BMW בייצור כלי רכב, יכולות פיתוח הצ'יפים והמצלמות של אינטל ואלגוריתמי הראייה הממוחשבת, למידת המכונה והנהיגה האוטונומית של מובילאיי. החברות הצהירו כי רכב אוטונומי מתוצרתן יגיע לכבישים ב-2021.

מובילאיי מחזיקה מרכז פיתוח, שהינו מרכז פיתוח הראיה המלאכותית הגדול בעולם, וממוקם בהר חוצבים בירושלים. החברה מעסיקה יותר מ-300 אנשי מחקר ופיתוח, שצפויים להצטרף ליותר מעשרת אלפים עובדים של אינטל במרכזי הפיתוח השונים שלה בישראל. עם זאת, אינטל הדגישה בהודעתה כי כל פעילות הפיתוח של הרכב האוטונומי תיעשה בירושלים.

פרשנות: בדרך לרכב אוטונומי intel inside

עדיין לא ברור אם כלי רכב אוטונומיים יגיעו עם דוושות גז או בלמים, אחרי הכל, הנהיגה תתבצע על ידי מערכת הנהיגה האוטונומית של המכונית. אבל בהשאלה לעולמות המוכרים לנו כיום, וצפויים להפוך להיסטוריה תוך כעשור, אינטל לוחצת על דוושת הגז במאמציה להשתלט על תחום הרכב האוטונומי.

עם יכולות הפיתוח של מובילאיי באמתחתה, יכולה אינטל להציע ליצרני הרכב עסקת חבילה שכוללת גם את המעבדים החזקים בהם היא מתמחה וגם את מערכות הנהיגה האוטונומיות. כך יוכלו יצרניות רכב לרכוש 'ישר מהמדף' טכנולוגיות שיהפכו את רכביהן לאוטונומיים, מבלי להשקיע סכומי עתק בפיתוח כמו שעשתה למשל גוגל.

מאז מינויו למנכ"ל אינטל ב-2013, מוביל בריאן קרזניץ' מהלך מתבקש אך אמיץ של יציאה מ'איזור הנוחות' של יצרנית מעבדים למחשבים ולשרתים וכניסה לעולמות ה-IoT והרכב האוטונומי, תחום שיגיע ל-70 מיליארד דולר עד 2030. בין היתר קיבל קרזניץ' כמה החלטות קשות כמו גל פיטורים נרחב בכל העולם ויציאה למעשה משוק המובייל, שם לא יכלה אינטל להתחרות ביצרניות מעבדים דוגמת קוואלקום. הרכישה האחרונה מהווה הצבעת אמון נוספת של הדירקטוריון של אינטל במנכ"ל החברה, שלמרות הטלטלות והתקופה הקשה בתחום, הצליח להעלות את ערכה של אינטל ב-48 אחוזים מאז שמונה לתפקיד.

בהתייחסו לרכישה אמר קרזניץ': "דאטה היא הנפט החדש… בקרוב, כשנשאל מה יש מתחת למכסה המנוע, נתכוון למיחשוב ולא לכוחות סוס". לתובנה הזו שותפות עוד לא מעט חברות, כך שהרכישה האחרונה בהחלט לא תהיה עסקת הענק האחרונה בתחום. עם ענקיות כמו גוגל, אובר, אפל וכמעט כל יצרניות הרכב הגדולות בעולם, הרכישה הגדולה הבאה אינה שאלה של 'האם' אלא 'מתי' ו'מי'.

צפו: המכונית האוטונומית של מובילאיי לקחה אותנו לנסיעת מבחן

יניב אביטל

הגב

5 Comments on "רשמי: אינטל תרכוש את מובילאיי בעסקה הגדולה בהיסטוריה של ההייטק בישראל"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
נדב
Guest

וואו! הזדמנות לפרגן לתעשייה הישראלית! כל הכבוד לחבר'ה של Mobileye!

אנונימי
Guest

בעידן של LiDAR יש עדיין מקום למערכת שעושה איבוד תמונה?

אנונימי
Guest

אנונימי קודם תבדוק שהשכל שלך לא הלך לעיבוד

יהושפט
Guest

הבעיה שהמערכת הזו כל הזמן מצפצפת בהתראות שווא עד שפשוט נמאס וסוגרים

NFS
Guest

אכן יש מקום לשיפורים, אך זה מלמד גם איך אולי לנהוג נכון ובטוח (לאותת גם!)

-ואותי מעניין הכ"ס יותר ;)

wpDiscuz

תגיות לכתבה: