מה אתם צריכים לדעת על תעשיית הביטוח של העתיד?

ביום רביעי 24 במאי יתקיים המיטאפ הראשון של גיקטיים ו-TLV Partners בתחום ה-Insurtech. לקראת האירוע החלטנו לעשות סדר בכל האפשרויות שיש בתחום הצומח של כניסת חברות הביטוח לעידן הדיגיטלי

תחום הביטוח נשאר ללא שינוי במשך שנים רבות. סקרים מעידים על כך ששירותי ביטוח הם התחום הפיננסי שבו יש הכי הרבה חוסר שביעות רצון צרכנית, לעומת תחומים כמו בנקאות. לאחרונה, בשל הצורך ליצור קו תקשורת ישיר ונגיש עם הצרכנים, להעריך באופן מדויק יותר את הסיכון הטמון בהם ולדעת להציע פרמיות בהתאם – נוצר בתחום הביטוח הצורך בחדשנות. על מנת להתמודד עם התחרות העזה בתחום ועם אחוזי הרווח המצטמצמים, חברות הביטוח יצטרכו לאמץ חדשנות ופתרונות טכנולוגיים, כגון שירותים דיגיטליים של ביטוח, IoT, ביג דאטה, בינה מלאכותית, ביטוח סייבר ופתרונות בתחום הבריאות.

גיקטיים, בשיתוף TLV Partners, עורך מיטאפ בנושא The Insurtech revolution ביום רביעי, 24 במאי, בשעה 18:30, במתחם Spaces שבהרצליה פיתוח. האירוע ללא תשלום אך מותנה בהרשמה. באירוע ישתתפו וידברו מומחים מתעשיות הביטוח וההייטק, מנהלי סטארטאפים ישראלים מובילים כגון רוני זהבי, מייסד ומנכ"ל hibob; שי וינינגר, מייסד ונשיא Lemonade; אלון חורי, מייסד וסמנכ"ל הטכנולוגיות של Next Insurance; ואורי שעשוע, מייסד וסמנכ"ל מוצר Neura. בנוסף, יושק דו"ח מקיף על התחום, שערכה מחלקת המודיעין העסקי של גיקטיים ובו נתונים עדכניים מהארץ והעולם, המגמות השולטות, ניתוחים מעמיקים ותחזיות לשנים הבאות.

על מנת שתוכלו להכיר יותר את התחום לפני המיטאפ, הכנו לכם מורה נבוכים לעולם ה-Insurtech.

כיצד סטארטאפים משנים את עולם הביטוח?

סטארטאפים בתחום ה-Insurtech פונים לשני סוגי לקוחות: הם יכולים להציע שירותי ביטוח דיגיטליים לצרכנים או להציע פתרונות טכנולוגיים לשיפור תהליכים פנימיים וחיצוניים של חברות ביטוח. השוק הזה אמנם צומח ומכיל הזדמנויות רבות, אך יזמים המבקשים להיכנס אליו נתקלים במכשולים משמעותיים, הכוללים מגבלות רגולטוריות, חוסר אמון מצד צרכנים וחברות ביטוח וחשש של משקיעים להיכנס לתחום פחות מוכר. ולמרות זאת, בשנים האחרונות נרשמו יותר ויותר השקעות ומיזוגים ורכישות בתחום וכן שיתופי פעולה בין חברות ענק, קרנות הון סיכון וחברות ביטוח לסטארטאפים. 

הפתרונות בתחום ה-Insurtech מתחלקים למספר סגמנטים עיקריים:

ביטוח דיגיטלי – סטארטאפים המציעים ביטוח באמצעות פלטפורמות דיגיטליות, כגון רשתות חברתיות, אתרים ואפליקציות. חברות ביטוח וצרכנים התרגלו לקשר אישי המבוסס על אמון הדדי, אבל מצב הדברים מתחיל להשתנות – האינטרנט הפך להיות הכלי שבאמצעותו אנחנו מבצעים כמות הולכת וגדלה של הרכישות שלנו ואת ההחלטות המקדימות להן, לכן אך הגיוני שגם בענייני ביטוח נוכל לבצע רכישות אונליין. סטארטאפי Insurtech בתחום צריכים לשכנע את הצרכנים שהמידע שהם מוסרים ברשת מוגן ולא ישמש לרעה, ועל כתפיהם מוטלת המלאכה הלא קלה של יצירת ביטחון דיגיטלי לאורך זמן וקשרים של אמון ובטחון הדדי מול הצרכנים.

האינטרנט של הדברים (IoT) – סטארטאפים בתחום ה-IoT משתמשים במידע המצוי בסנסורים, במכשירים לבישים ובמכשירים חכמים אחרים למטרות ביטוחיות. איסוף המידע בצורה מדויקת יותר ובזמן אמת מאפשר שיפור של הערכות סיכון והפחתת כמות הזמן הנדרשת להגשת תביעה. כמו כן, אם צרכנים מסכימים לשתף נתונים אישיים, כגון נתונים בריאותיים או נתונים הקשורים לנהיגה או לרכב, הם יכולים לקבל הנחה בפרמיות בהתאם לאורח חייהם והתנהגותם, מה שמשמש גם תמריץ ליצירת התנהגויות חיוביות שימנעו ריבוי תביעות עתידיות.

ביטוח סייבר – ביטוח זה מכסה נזקים כתוצאה מהתקפות סייבר, הכוללות אובדן, הרס וגניבת מידע. לפני עשור היה מדובר בסוג ביטוח זניח ולא מוכר, אך הוא הולך ונהיה חלק מהדרישה הצרכנית, במיוחד בקרב ארגונים ועסקים קטנים-בינוניים. חברות ביטוח כיום עומדות בפני אתגר להערכת התקפות סייבר לפני שאירעו, וגם הערכה של מלוא הנזק שנעשה (משימה מאתגרת כי היקף הנזק לרוב מתגלה רק כעבור תקופה). לחברות הביטוח יש יחסית מעט ניסיון עם סיכונים מסוג זה, ולכן הן נאבקות להעריך אותו כראוי. כאן נכנסים הפתרונות והידע של חברות Insurtech בתחום ביטוח הסייבר, שמספקים ניטור וניהול, כלי זיהוי אימונים וסיכונים, פלטפורמות דירוג אבטחת מידע וכלי benchmarking וניתוח.

ביטוח בריאות – סגמנט זה כולל אמצעים טכנולוגיים מתקדמים – מכשירים לבישים, מידע גנטי, mHealth – שעוזרים לשנות את הערכות הסיכון והפוליסות בתחום ביטוח הבריאות. יזמי Insurtech זיהו את ההזדמנויות בתחום ויצרו סוגים חדשים של מוצרים ופלטפורמות בתחום. סטארטאפי ה-Insurtech בתחום ביטוח הבריאות מציעים פתרונות דיגיטליים, מבוססי דאטה, שמטרתם הוזלת עלויות ביטוח הבריאות והנגשתו עוד יותר.

ביג דאטה, בינה מלאכותית ואנליטיקס – כמויות אדירות של מידע נאגר היום בארכיונים, בקבצים אישיים ובמאגרי מידע שונים. באמצעות אלגוריתמים חכמים וכלי ניתוח וחיזוי ניתן להשתמש במידע זה כדי לספק שירותי ביטוח מדויקים וזולים יותר, תוך כדי הערכת סיכון נכונה. משלב המכירות ועד החיתום, מידע זה יכול לסייע למבטחים לשפר את הנאמנות של הלקוחות שלהם ולייעל הזדמנויות מכירה. המבטחים השונים מתחילים גם להיעזר בכלים כמו צ'אטבוטים כתחליף לסוכנים אנושיים על מנת לתקשר עם לקוחות.

סגמנטים בולטים נוספים הם כלי SaaS וענן, תוכנות ביטוח, שימוש בביטקוין ובלוקצ'יין וביטוח לעסקים קטנים-בינוניים.

מה תוכלו ללמוד באירוע?

המשתתפים יוכלו לשמוע את כל המידע על הנעשה בתחום בארץ ובעולם מבחינת השקעות וסטארטאפים; על המגמות המרכזיות והסקטורים החמים בתחום; על מוצרים חדשים כמו ביטוח מותאם אישית וביטוח מפני התקפות סייבר; ועל השינויים שתעבור תעשיית הביטוח עם המעבר לעבודה על בסיס מערכות מחשוב. כל המשתתפים יקבלו עותק של דו"ח ה-Insurtech Market Report 2017, שהוא חלק מסדרת דו"חות שתפרסם מחלקת המודיעין העסקי של גיקטיים.

לפרטים נוספים ולהרשמה

רינת קורבט

אנליסטית ביחידת המודיעין העסקי של גיקטיים. עבדה בעבר כמידענית ומומחית מודיעין תחרותי בחברות אלאופ, מידאטה ו-IVC. בוגרת תואר שני מהמחלקה ללימודי מידע של אוניברסיטת בר-אילן. בזמנה החופשי היא גיימרית, בלוגרית וחובבת תרבות ומדיה.

הגב

1 תגובה on "מה אתם צריכים לדעת על תעשיית הביטוח של העתיד?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
אריה
Guest

ביטוח/פנסיה בעעעע.. הונאת פונזי בחסות החוק…

wpDiscuz

תגיות לכתבה: