GPS הדור הבא: ניווט בתוך מבנים

על מנת לשפר את יכולות הניווט בתוך מבנים, חברו יחדיו 22 ענקיות ממגוון תחומים במטרה להציג כבר בסוף השנה את השירות שפיתחו, ולהפוך אותו לסטנדרט בתחום

מקור: יח"צ

22 חברות החליטו לחבור יחדיו על מנת ליצור סטנדרט אחד עבור השירותים המעניינים ביותר לאחרונה – ניווט בתוך מבנים. המטרה שלהן היא להציג סטנדרט חדש בתחום, אותו כלל החברות מרחבי העולם יוכלו להטמיע בשירותים השונים.

טריקים וניווטים

לאחר שהצליחו לשפר את חיו של המשתמש באמצעות הענקת עזרה במהלך ניווט בין ערים, עיירות ואף מדינות שונות, מסתמן כי השלב הבא בכל הנוגע לניווט, הוא הבאתו אל תוך 'הבית'. עם זאת, הבעיה הגדולה ביותר שעומדת מול החברות, היא העובדה שאות ה-GPS אינו עובד טוב (או בכלל) בתוך מבנים.

נתון זה לא באמת מהווה מכשול, אלא יותר אתגר וכבר תקופה ארוכה שניתן לראות שלל פתרונות ממגוון חברות, כגון גוגל שהשיקה לפני כשנה את גרסת Google Maps 6.0 המאפשרת למשתמשים לנווט גם בתוך מבנים גדולים באמצעות זיהוי חלקי הנעשה על ידי GPS, יחד עם מיפוי המבנה מראש.

גוגל לא נמצאת לבד במערכה, וחברות נוספות רבות ניסו והשיקו מוצרים אחרים, ואף ביססו את המודל העסקי שלהן על אפשרויות הניווט בתוך מבנים, שהשתמשו במגוון טכנולוגיות קיימות כגון זיהוי המקור ממנו מגיע אות ה-WiFi, חישוב מיקומו היחסי של הסמארטפון בתוך המבנה ועוד.

כעת, מסתמן כי מספר חברות הגיעו למסקנה שעל מנת להציע למשתמשים ואף לחברות את הפתרון הטוב ביותר בתחום הניווט התוך מבני, יהיה עליהן לשתף פעולה, לפתח את הטכנולוגיה המתאימה ולקבוע את הסטנדרט בתחום זה.

להתראות GPS?

במסגרת שיתוף פעולה שנקרא In-Location Alliance, חברו יחדיו 22 חברות גדולות, כמו נוקיה, סמסונג, קוואלקום, סוני ונוספות במטרה לענות על הצורך של ניווט בתוך מבנה, גם עבור המשתמשים וגם עבור החברות עצמן. החברות מעוניינות לשפר את הדיוק והתזוזה, לצד הצגת שירות חדש בעל צריכת אנרגיה נמוכה, קל ליישום וכמובן – קל לתפעול.

לצד שיפור הניווט עבור המשתמש, מעוניינות החברות להציע מספר פתרונות נוספים כגון מודל פרסום חדש, שיזהה כאשר המשתמש נכנס לחנות מסויימת וידע להציע לו באותו הרגע את ההנחות והמבצעים הרלוונטים ביותר עבורו, מעקב אחר העובדים והאם נמצאים בחנות או לא ועוד – לצד פתרונות אבטחה שימנעו מאחרים לפרוץ ולגנוב את המידע של המשתמש.

החברות מתכננות ליצור שירות פיילוט שישתמש בעיקר בטכנולוגיית Bluetooth 4.0 ו-WiFi על מנת לזהות את מיקומו של המשתמש וכבר החלו לעבוד על המוצר הראשון שלה. לטענתן, בדיקות האלפא של המוצר ינוהלו במהלך 2012 וכבר ב-2013 יוצג לציבור מכשיר סלולרי המותאם לטכנולוגיה זו.

המטרה של שיתוף הפעולה הוא להציג ולקבוע סטנדרט חדש בכל הנוגע לניווט תוך מבני, שיהפוך את התהליך לקל יותר עבור חברות נוספות – שאינן לוקחות חלק במאמץ, כגון גוגל, אפל ונוספות – ויאפשר להן להציע את השירותים הללו גם במוצריהן, או לשפר אותם במידה וכבר פיתחו מודל משלהן.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

1 תגובה on "GPS הדור הבא: ניווט בתוך מבנים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
שירי
Guest

הי חן,
עבור מוצר חדש שאני מפתחת אני זקוקה לאפליקציה הנ"ל (זיהוי מיקום אדם בתוך מבנה – ברמת אזורים). האם ידוע לך מה הסטטוס? באינטרנט נראה כאילו המוצר כבר קיים.. האם מסתמך על הסמארטפונים הקיימים בעזרת אותות WIFI?
איך לדעתך אוכל לקבל הערכת עלות לקניית מודול כזה?
בברכה, שירי וארם

wpDiscuz

תגיות לכתבה: