אינדני הישראלית רוצה למנוע תקלות במערכות המיחשוב עוד לפני שהן קורות

במקום להציף את איש ה-IT בהתראות על תקלות שקרו, המערכת שפיתחה indeni הישראלית מתריעה מראש על תקלות עוד לפני שהן קורות ואף מציעה דרכים לפתרון הבעיה

מקור: indeni

בכל שנה נזרקים לפח עשרות מיליארדי דולרים בגלל תקלות והשבתות של מערכות ה-IT הארגוניות. אבל אנשי ה-IT, שאמורים למנוע את המצבים האלו, ניצבים חסרי אונים מול ההתראות ההולכות והמתרבות, המשימות הרבות והמחסור בכח אדם – כשלא פעם – הם עצמם אחראיים לתקלות הללו. כאן נכנסת לתמונה indeni (אינדני) חברת סטארטאפ ישראלית שפיתחה מוצר תוכנה, שיודע לאתר טעויות אנוש לפני שהן קורות, להתריע עליהן בפני אנשי ה-IT ולמנוע כך תקלות עוד לפני שהן קורות.

לצפות תקלות ולהציע דרכי פיתרון

ארגונים גדולים כיום מחזיקים בתשתיות מיחשוב מקומיות (on-premise) ובענן דוגמת AWS – אבל המשותף להן הוא שהן נדרשות לזמינות (לuptime) גבוהה. מה שמקשה על התחזוקה שלהן הוא שהן כוללות בין היתר routers, firewalls, load balancers, שרתים ורכיבי וירטואליזציה רבים. בייחוד בסביבה של ענן היברידי, נתקלים שוב ושוב אנשי ה-IT בארגון בבעיות, כשהפתרון הוא אוטומציה. המוצר שפיתחה indeni מבצע אוטומציה של תהליך איתור התקלות, במחשוב on-premise וכן בענן, וזאת באמצעות בניה של knowledge base גדול של תקלות פוטנציאליות. את מאגר הידע הזה בנתה indeni תוך שילוב של ידע ממיקור המונים ולמידת מכונה מתקדמת, כשהתוצאה הסופית היא מערכת שיודעת לצפות תקלות, ולהתריע עליהן מבעוד מועד וכוללת צעדים מדוייקים לפתרון התקלה.

מקור: Indeni

הצוות הישראלי של החברה. מקור: indeni

בשיחה עם גיקטיים מספר יוני לייטרסדורף, מייסד ומנכ”ל indeni, שהרעיון עלה כאשר במסגרת עבודתו בצ’קפוינט הוא נפגש עם לקוחות שפשוט לא ידעו מה קורה בתוך מערכות המחשוב שלהם. לאחר שעזב את צ’קפוינט, החל לחשוב על הפתרון ואחרי כשנתיים הציג את הגרסה הראשונית של המערכת וב-2014 הושקה המערכת באופן רשמי. כיום נמנים על לקוחות החברה בעיקר ארגונים גדולים, שאחראיים על כ-80 אחוזים מהכנסות החברה, וביניהם חברות אשראי, בנקים, חברות תקשורת וקמעונאים. בין לקוחות החברה בישראל ניתן למנות את בנק הפועלים, לאומי קארד ופלאפון.

המודל של החברה מתבסס על מכירת רישיונות שנתיים לארגונים גדולים, שמתומחרים לפי כמות הרכיבים בתשתיות המחשוב. בדומה לחברות כמו Cisco וצ’קפוינט, החברה מבצעת את כל המכירות שלה דרך channel partners, כלומר, ספקים המוכרים מוצרי מחשוב למשתמשים הסופיים.

משרדים בתל אביב ובסן פרנסיסקו

החברה גייסה עד עכשיו כ-10 מיליון דולר, מתוכם 7 מיליון דולר בנובמבר 2016 בסבב גיוס שהובל על ידי קרן Sequoia ונעשה בהשתתפות הקרנות Iangels, CIRtech ואנג’לים נוספים. כיום מועסקים בחברה כ-30 עובדים, כשחלקם במרכז הפיתוח של החברה בתל-אביב, תחת ניהולו של סמנכ״ל הפיתוח, ירין בנאדו וחלקם במשרד בסן פרנסיסקו.

מה הופך את הפתרון שלכם לטוב יותר מפתרונות כמו אלו של LogicMonitor או ScienceLogic למשל?

לייטרסדורף: “אנו נתקלים בשני “דורות” של מתחרים. דור אחד הינו מערכות שפותחו בשנות ה-90 בעיקר, שהיו מצויינות לזמנן. הן טובות בהצפה של מידע בכדי לתת לאיש ה-IT נראות לתוך התשתיות. הבעיה העיקרית בהן היא שהן מציפות יותר מדי מידע, ומייצרות מצב שבו איש ה-IT מתעלם מהן בסופו של דבר. הדור השני הוא של מערכות חדשות יותר, כמו אלו של LogicMonitor וScienceLogic – שפתחו כלים אשר מבינים טוב יותר את ציוד המחשוב ומסוגלות לאתר תקלות עמוקות יותר אך לא מספקת צעדים לפתרון. המוצר שלנו יודע למשוך מידע מעומק הרכיבים, להבין אותו להציג אך ורק את המידע הרלוונטי למשתמש. כאשר מערכת indeni מייצרת התרעה, היא כוללת צעדים מפורטים לפתרון”.

כך פועלת הטכנולוגיה של indeni

יניב אביטל

גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

3 Comments on "אינדני הישראלית רוצה למנוע תקלות במערכות המיחשוב עוד לפני שהן קורות"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
קוקו
Guest

“אינדני הישראלית רוצה למנוע תקלות במערכות המיחשוב עוד לפני שהן קורות”.

כי זה הגיוני גם למנוע תקלות אחרי שהן קורות.

7979
Guest

גם אני קראתי את זה ותהיתי…

dan
Guest

חברה כושלת, על סף פשיטת רגל. טכנולוגיה שפשוט לא עובדת.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: