נטפליקס לתכני VR: הסטארטאפ Inception מגייס 15 מיליון דולר

שם למטרה להוביל את מהפכת המציאות המדומה באמצעות פלטפורמת תוכן עם הפקות מקור איכותיות וחווית בידור קצת אחרת

הסטארטאפ הישראלי Inception (אינספשן) מציע פלטפורמה לשידור תכנים מקוריים ויעודיים בעיקר לדור המילניאלז ב-VR ו-360 מעלות. החברה שמה לעצמה מטרה להיות ׳הנטפליקס של עולם ה-VR׳ ולהיות המקור העיקרי לתכנים מבוססי מציאות מדומה בתחום המוסיקה, אומנות ותרבות. כדי להרחיב את קטלוג התוכן שלה, לשפר את הפלטפורמה ולהאיץ את צמיחתה, הודיעה היום (ג׳) החברה על סגירת סבב גיוס ראשון בהיקף של 15 מיליון דולר, בהובלת קבוצת המדיה RTL.

On Demand

למרות שכולם מדברים על מציאות מדומה, בפועל אפשר לומר שהתחום עדיין נמצא יחסית בתחילת דרכו, ועל אף הקידמה יש עוד לא מעט מקום לשיפור, בעיקר מבחינה גרפית. יחד עם זאת, הצפי הוא ששוק ה-VR יצמח באופן משמעותי מ-2.1 מיליון ערכות מציאות מדומה (Head-monunted displays) ב-2016 לכמעט 83 מיליון ערכות בשנת 2021, סה״כ עוד 4 שנים. הוסיפו לנתון זה את כל עשרות מיליוני ערכות הקארדבורד הזמינות ברחבי העולם, והנה לכם שוק פעיל ורווי שיתרחב עוד יותר בשנים הקרובות הודות למוצרים מתוצרתן של HTC, פייסבוק וגוגל. בדיוק אל השוק הזה Inception הישראלית פונה, באמצעות פלטפורמת תוכן ה-On Demand שלה לתכנים ייעודיים להתקני מציאות מדומה.

בספריית התכנים של Inception ניתן לצפות דרך האתר בגרסת הדסקטופ או באפליקציה. נכון לעכשיו קיימים במאגר עשרות תכנים הנעים ממצעד הגאווה בתל אביב שנערך לאחרונה, למסע בתאילנד ועד להצצה לאחוזת פלייבוי ב-360 מעלות (סביר להניח שבשלב זה איבדנו אתכם).

לטענת Inception, האפליקציה שלה כוללת יתרון טכנולוגי משמעותי על פני חברות מתחרות בתעשיית המציאות המדומה; ביכולתה לשדר תכנים באיכות הגבוהה ביותר עם זמן ההשהייה הנמוך ביותר. האפליקציות שפותחו מנתחות את התנהגות המשתמש בזמן אמת ונעזרות ביכולות ניבוי תגובות בזמן שידור התוכן. כמו כן, נעשה שימוש בניתוח חכם של הנתונים כמו מעקב אחר תזוזות העיניים והראש. האפליקציה זמינה באנדרואיד, iOS ,Oculus Rift, Samsung Gear, Google Daydream, HTC Vive ובקרוב גם ב-Microsoft Windows Mixed Reality ו-Sony PSVR.

Inception הוקמה על ידי צוות המגיע ממגוון תחומים ותעשיות שכולל את בני ארבל (מנכ״ל MyThings לשעבר) דנה פורטר, לשעבר, סמנכ״לית השיווק של אמדוקס ומרכז הפיתוח של מיקרוסופט, אפי ויזן, מומחה לאפקטים חזותיים וממקימי בית הפוסט פרודקשיין גרוויטי, ניצן שנער מנכ"ל Satera, והמפיק זוכה האמי של הסדרה ׳הומלנד׳ ו׳חטופים׳ רן תלם. עם מייסדי הסטארטאפ נמנה גם המשקיע גיגי לוי.

הילה חיימוביץ׳

כתיבה הייתה עבורי מאז ומתמיד הרבה מעבר לתחביב, אך את חיבתי העזה לגאדג׳טים וטכנולוגיה גיליתי יחסית באיחור. כנראה שהגיקית שבי הייתה חבויה זמן רב, ורק חיכתה לרגע הנכון לפרוץ. בכל מקרה - היא כאן, ובכל הכוח.

הגב

2 Comments on "נטפליקס לתכני VR: הסטארטאפ Inception מגייס 15 מיליון דולר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
אבי
Guest

יש אנשים שבאמת יושבים ומסתכלים בתכני 360 באותה תדירות שהם רואים יוטיוב או נטפליקס? תמיד הרגיש כגימיק ולא יותר.
(אני לא מדבר על משחקים רק על סרטים)

חזון למועד
Guest
אין אנשים שצופים בתוכן הזה, 80 אחוז מהערכות VR שקיימות חולקו במתנה ומעלות אבק על איזה מדף, זה בעיקר גימיק נחמד לכנסים ומיצגים שונים אבל לא ממש לconsumer. עדיין לא שמעתי על אדם שמשתמש במשקפי vr בבית סתם ככה לאחר הקנייה הראשונית. ולא בגלל שאין תכנים, פשוט כי טכנולוגית אין לזה שימושים לצרכנים כרגע, סרטים – לא נח לצפייה אף אחד לא רוצה לזוז תוך כדי צפייה כדי לקלוט את כל התוכן, משחקי מחשב – אין ולא יהיו בשנים הקרובות מערכות מספיק חזקות.כדי לתת חוויה טובה (רזולוציה, קצב רענון ושיהוי) ויותר נוחה מגיימפאד/מקלדתעכבר על מסך רגיל. עדיף שהתעשייה תתרכז בשימושים… Read more »
wpDiscuz

תגיות לכתבה: