הכנס השנתי של הפרסום לסלולרי – IMA 2009

אחרי ההצלחה הגדולה של כנס הפרסום לסלולאר של IMA בשנה הקודמת, נערך אתמול הכנס בפעם השניה. הכנס כלל אורחים בעלי שם בתחום הפרסום והתוכן לסלולאר מחו"ל ואף כלל נציג מאחת ממפעילות הסלולאר הגדולות בעולם, O2 .

ima01אחרי ההצלחה הגדולה של כנס הפרסום לסלולאר של IMA בשנה הקודמת, נערך אתמול הכנס בפעם השניה. הכנס כלל אורחים בעלי שם בתחום  הפרסום והתוכן לסלולאר מחו"ל ואף כלל נציג מאחת ממפעילות הסלולאר הגדולות בעולם, O2 .

את הכנס פתח מארק וכטר (Mark Wachter) מ-WMC. Mobile , אשר אחראי בגרמניה על ה- Mobile Monday. וכטר הציג סקירה של העבר, ההווה והעתיד בתחום הסלולאר והפרסום בסלולאר בפרט והכיר בקיומו של השיווק בסלולאר כתחום נוסף.  הוא הזכיר והדגים שיטות שונות לפרסום בסלולאר כמו פרסום בעזרת הודעות SMS, פרסום ממוקד (אחד היתרונות הגדולים בפרסום בסלולאר, היות ויש מידע רב על המשתמש הספציפי במכשיר הסלולאר),  פרסום אינטרקטיבי ופרסום מבוסס מקום. וכטר הסביר שהעולם מתקדם לעידן האינטרנט, וטויוטר שינה את המשחק ב-Mobile, היות והרבה אנשים מעדכנים את הסטאטוסים שלהם בטוויטר דרך המכשירים הניידים. לדברי וכטר, העקרונות החשובים בפרסום בסלולאר הוא  שמירה על פרטיות הצרכן, שהפרסום יעניק לצרכן הטבות ויהיה בעל ערך ויצירת אינטראקציה עם הצרכן. וכטר טוען כי עדין לא קיים מודל עסקי ברור היות ועולם הסלולאר עדיין בשלבי שינוי והתהוות. על מנת לספר על העתיד של עולם הסלולאר הציג וכטר את הסרטון הבא, שלקוח מתוך Mocom2020.com מציג סקירה של נקודות ציון חשבות בעלם הסלולאר ואת העתיד לבוא.

מקור: Mocom2020.com

ima02השנה, בשונה מהשנה הקודמת, הדגש העקרי בפרסום בסלולאר הפך להיות הקונספט לפיו מכשיר הסלולאר נמצא תמיד עם הצרכן והוא בעצם כלי אישי של הצרכן. בעזרתו ניתן ליצור פרופיל של המשתמש ולאפשר פרסום ושיווק ממוקד שהצרכן יקבל ממנו ערך מוסף, כגון הזמנת מונית למקום המצאותו, פרסום של חברות שבתמורה לפרסום  הצרכן יקבל דקות שיחה או סמסמים חינם, פרסום אינטרקטיבי כגון צילום תמונה בעזרת מכשיר הסלולאר ואז שליחה של התמונה לאתר של ניקי להזמנת נעלים בעיצוב אישי וכו.

לסיכום, הפרסום בסלולאר הופך את הפרסום לממוקד ולקהל יעד ספציפי, דבר שמעלה את רמת היעילות בפרסום, להבדיל מפרסום במדיות כגון טלויזה, רדיו ואפילו באנרים באינטרנט אשר קהל היעד שלהם לא תמיד מוגדר היטב.  בשל יעילות זו, הנהירה לפרסום בסלולאר רק הולכת וגדלה וסוחפת בדרכה גם את החברות ה"לא טכנולוגיות" כגון קוקה קולה ונייקי.

יסמין אהרון

יסמין אהרון היא מפתחת בחברת Jajah וממייסדי פורום ה-Mobile Monday בישראל.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: