IBM מכריזה על Smart Camp 2012

אם יש לכם סטארטאפ מבריק ומסקרן IBM מעוניינת לשמוע עליו, להעניק לו חשיפה ולהרעיף עליו פרסים. כל הפרטים בפוסט

אם יזם מפתח רעיון טוב באמצע היער, ואין מי שישמע אותו, איך הוא יצליח? מה מפריד בין סטארטאפ קטן עם רעיון גדול להצלחה עולמית? התשובה ברורה – כסף (והרבה), קשרים, ליווי מקצועי, שותפויות עסקיות וכמובן, לקוחות.

אם נעשה זום אאוט לעולם היזמות בארץ ובעולם, נראה שכדי לגייס כסף, קישורים עסקיים ולקוחות ענקיים צריך הסטארטאפ לקבל חשיפה. וכשמדברים על סטארטאפ ישראלי – כדאי שהשמועה תגיע גם אל מעבר לים.

ב-IBM החליטו לפני מספר שנים שכדאי לבדוק מה מסתתר בגארג'ים ברחבי העולם, שהרי מי יודע מאיזה מרתף תצמח הגוגל הבאה. ב-IBM גם הבינו שהחברה יכולה להציע ליזמים משהו שמעט חברות בעולם יכולות להציע – חשיפה לשותפים, למשקיעים וללקוחות עצומים ברחבי העולם. לשם כך הם יצרו את תחרות הסמארט-קמפ הבינלאומית שבמסגרתה מתחרים סטארטאפים מוצלחים מכל העולם, על מסלול מקוצר לאימפקט גלובאלי.

למי מיועדת התחרות

אם נשאל אתכם מה עושה IBM, יש סיכוי לא קטן שלא תקלעו. מחברה של מחשבים ו'ברזלים', הפכה IBM למובילה בתחומים רבים דוגמת מחשוב ענן, ביג דאטה, אנליטיקס, רשתות חברתיות ארגוניות ועוד שלל מוצרים ושירותים. אם תתקעו עם מנכ"ל IBM במעלית, ותבקשו שיסביר מה עושה החברה במשפט אחד, סביר שהוא יאמר – "אנחנו הופכים את העולם לחכם יותר". זהו גם המסר של ה-סמארט-קמפ, ואל הכפפה הזו צריכים להתאים הסטארטאפים בתחרות.

החברות המשתתפות בסמארט-קמפ צריכות לפעול בעולמות של אינטגרציה בין עולם המחשוב לעולם האמיתי, להציע פתרונות שהופכים את העולם לחכם יותר, ניתוח ועיבוד של נתונים, ועוד ועוד. לתחרות מתקבלות חברות צעירות בנות פחות מחמש שנים, וכאלה עם מחזור של פחות מ-10 מיליון דולרים בשנה.

הסטארטאפים הזוכים בשלבים השונים מקבלים שימוש חינם במוצרי IBM, ליווי מקצועי של מומחים וחשיפה עולמית רחבה. בשנה שעברה העפילה לגמר העולמי חברת CB4 מהרצליה, אשר מפתחת תוכנה לזיהוי ולניתוח דפוסי נתונים נסתרים במחסני נתונים בנפחים גדולים. בגמר הגדול בסן פרנסיסקו התמודדה CB4 מול חברות מסין, הודו, ברזיל וארה"ב.

ההרשמה

כל החברות הפונות מציגות את הרעיון והגשמתו בפני צוות מקצועי הכולל אנג'לים, מנהלים בקרנות ומובילי תעשיה. הזוכה בגמר הישראלי תתמודד מול תריסר חברות ממדינות שונות, על הזכות להשתתף בגמר האזורי, אשר יתקיים בנובמר הקרוב בברלין. במקביל, נערכות שלוש תחרויות אזוריות נוספות – בברזיל, סין וארה"ב. שני הסטארטאפים הזוכים מכל גמר אזורי יתמודדו בגמר בניו יורק בתחילת 2013. בכל שלב פוגשות החברות המתמודדות בכירי תעשיה, ראשית בארץ, ולאחר מכן, מהעולם כולו.

השנה הצטרפו מדינות נוספות לסמארט-קמפ: אוסטרליה, רוסיה, מקסיקו, דרום אפריקה ועוד. המשמעות – התחרות עזה יותר מבעבר, אבל גם ההזדמנות גדולה יותר מתמיד. לסטארטאפים שמשתתפים יש הזדמנות להיחשף למשקיעים, חברות ולקוחות בשווקים המתפתחים והמפותחים, וביותר מדינות מבעבר.

ההרשמה לתחרות נפתחה שבוע שעבר, ב-1 לאוגוסט, ומספר הסטארטאפים שישתתפו מוגבל. תוכלו להרשם כאן, או לברר פרטים כאן.

מערכת גיקטיים

גיקטיים, שהוקם בגלגולו הקודם כניוזגיק במרץ 2009, פונה לאנשי טכנולוגיה ואינטרנט בארץ הרוצים לקבל חדשות, עדכונים וכתבות בתחומים אלה בעברית. בנוסף לסיקור טכנולוגי לקח על עצמו גיקטיים לקדם את תעשיית ההיי טק בארץ.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: