1196828426 עד כמה הלוגו והמיתוג שלכם משפיע על ההשקעה שתקבלו [אורח] | גיקטיים

סוכן חכם
אישי ודיסקרטי

לוח משרות ההיי-טק
והטכנולוגיה של ישראל.

רוצים לדעת על משרות חדשות שמתאימות לכם?
תנו לנו לעבוד בשבילכם.
במקום לחפש משרות, קבלו אותן למייל ראשונים.

תודה רבה,
מעכשיו הסוכן האישי שלנו עובד בשבילך. בהצלחה:)
ההרשמה בוצעה בהצלחה
*הרשמה מאשרת לנו את תנאי השימוש
אני מאשר קבלת חומר פרסומי מגיקטיים וידוע לי כי באפשרותי לבקש הסרה מרשימת התפוצה בכל עת

עד כמה הלוגו והמיתוג שלכם משפיע על ההשקעה שתקבלו [אורח]

עד כמה הלוגו והמיתוג שבחרתם משפיעים על המשקיעים שבוחנים השקעה בסטארטאפ שלכם?

Times Square NYC getty images

קרדיט צלם\תמונה: Tony Shi Photography, Getty Images Israel

מאת דניאל חן

בתחילת החודש דווח שהסטארטאפ Tailor Brands מגייס 4 מיליון דולר. הפלטפורמה שפיתחה החברה מאפשרת לכל אחד ליצור לוגו פרסונאלי ומקורי למותג שלו, בעלות של עשרות דולרים בודדות ובכך לחסוך את ההוצאות עבור תהליך מיתוג מקצועי שנעשה ע"י מומחים בתחום.

הגיוס הנוכחי של Tailor Brands מצטרף לשורה של פלטפורמות עיצוב דיגיטליות זולות שהוקמו במהלך השנים האחרונות, כאשר המפורסמת ביותר היא Fiverr אשר גייסה לפני כשנה 60 מיליון דולר וסה"כ 110 מיליון דולר ומאפשרת להזמין לוגואים במחיר התחלתי של 5 דולר. אין ספק שצמיחת שוק העיצוב בזירה הדיגיטלית נועד להגדיר מחדש את עולם הברנדינג ולהוות אלטרנטיבה זולה לחברות-מומחות, ועם זאת, השאלה המתבקשת היא האם שירותים אלה רלוונטיים לכלל הסקטורים ובעיקר, האם הם אפקטיביים לחברות סטארטאפ המעוניינות לגייס הון ממשקיעים?

נקודת המבט של המשקיעים על המיתוג שלכם

בחודש שעבר נפגשתי עם משקיע לונדוני. אחרי הסמול-טוק הוא סיפר לי שמדי יום הוא מקבל עשרות מיילים מחברות סטארטאפ המעוניינות בהשקעה ומצרפות ONE Pager, תכניות עסקיות, לינק לאתר אינטרנט, עמוד פיסבוק, מצגות, סרטונים וכו'. כמומחה לברנדינג, עניין אותי לדעת האם המיתוג והשפה העיצובית של המיזמים להם הוא נחשף לראשונה, מהווים נדבך משמעותי במערך השיקולים שלו להמשך ההתקשרות איתם. "בדיוק כמו בפגישה עסקית ראשונה בה 20 השניות הראשונות מהוות את הרושם הראשוני וכפי שאני לובש חליפה לכל פגישה, אני מצפה שהצד השני לא יגיע בג'ינס ונעלי בית" הוא השיב.

אותו משקיע הוסיף כי מבחינתו העיצוב הוא תעודת הזהות של הסטארטאפים ולמרות שהוא מודע ליכולות הפיננסיות המוגבלות של מרביתם, הוא מצפה שלפחות השפה העיצובית תהיה מדויקת ותשקף בצורה אולטימטיבית את פעילות החברה ואת רצינות היזמים. "כמשקיעים מרביתנו אמנם מתמקדים בראש ובראשונה בפוטנציאל העסקי של המיזם, אבל המעטפת העיצובית עשויה להשפיע עלינו בקבלת ההחלטה להמשך שיתוף הפעולה" ציין אותו משקיע והוסיף "כששולחים אליי חומרים לא ברורים, צבעים מיושנים, טקסטים לא ערוכים, לוגו שלא קשור לכלום וחוסר השקעה בעיצוב, אני לרוב מוחק את המייל ולא טורח לקרוא אותו. אבל מעת לעת גם אני טועה". המשקיע ציין כי לפני מספר שנים הוא קיבל מייל מחברת סטארטאפ מתחום המדיקל. "כשפתחתי את הוואן פייג'ר חשכו עיני כאשר ראיתי שהצבעים השולטים שלו היו שחור עם כיתוב לבן ולוגו סגול, כאשר ידוע כי הצבעים הדומיננטיים בענף המדיקל מתאפיינים בירוק, לבן ותכלת. זה היה נראה חובבני, לא רציני והיה לי ברור שלא הושקעו מאמצים כלשהם בחשיבה. מבחינתי העיצוב וחוסר ההתאמה לתחום ייצגו במידת מה את היזמים, הבנתם בתחום והרצינות שלהם, ולכן מיד השבתי "לא תודה" ומחקתי את המייל. לפני מספר חודשים נודע לי שאותו מיזם עשה אקזיט קטן וכל מה שחשבתי עליו היה האם המייל שנשלח אליי נשלח גם למשקיעים אחרים באותו הפורמט, או אולי נעשתה חשיבה מחודשת והעיצוב שודרג. כנראה שלעולם לא אדע".

אם נחזור לתחילת המאמר, הרי שפלטפורמות העיצוב הדיגיטליות החדשות עושות טוב לתעשייה בכך שהן מספקות אלטרנטיבה זולה ומהירה. Fiverr, Tailor Brands ועוד, עשויות לעשות את השינוי המתבקש ולייצר אפקטיביות מרבית עבור גופים מסקטורים שונים, כאשר הסקטור הרלוונטי ביותר עבור שרותים אלה הוא מגזר ה-SMB. למרות שגם במגזר העסקים הקטנים קיימים המון גופים שהמסר והעיצוב המדויק חשובים להם, והם משקיעים משאבים רבים בשכירת חברות-מומחות לעיצוב ובניית ברנדינג, בד"כ יש לכך חשיבות בתחום המסעדנות והברים. מרבית העסקים הקטנים יכולים לחסוך בעלויות של מעטפת מיתוג מקצועית, ולקבל מוצר מעולה שבהחלט עושה את העבודה באמצעות ה"מעצבים הדיגיטליים החדשים".

לעומת זאת פלטפורמות העיצוב הדיגיטלי פחות רלוונטיות עבור סקטורים הפועלים בשווקים טכנולוגיים ופיננסיים, בעיקר כאלה שהמיתוג עבורם מהווה תעודת זהות ופלטפורמה מרכזית לגיוס הון ממשקיעים. חברת סטארטאפ המעוניינת להציג בפני אנג'לים, קרנות הון סיכון וגופי השקעה נוספים את יתרונותיה, חייבת להרשים אותם כבר מהרגע הראשון. מעטפת ברנדינג הכוללת התאמה מדויקת לפעילות המיזם, שימוש במסרים אחידים וברורים, שפה עיצובית מזמינה, גרפיקה עדכנית, יצירתיות, לוגו התואם לאופי הפעילות ועוד, לא יכולים לצערי להיעשות באמצעות פלטפורמה דיגיטלית חיצונית, אלא רק על ידי מומחים בתחום.

דניאל חן הוא מומחה לעיצוב ממשק משתמש ומיתוג ומנכ״ל סטודיו דניאל חן.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

6 Comments on "עד כמה הלוגו והמיתוג שלכם משפיע על ההשקעה שתקבלו [אורח]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
אריה
Guest

עיצוב וברנדיג זה חשוב אבל לא העיקר… חשוב שזה לא ראה חובבני ומזעזע, מלבד זה ממש לא קריטי… יותר חשוב שיש פוטנציאל לעסק… יותר חשוב עסק רווחי עם פוטנציאל צמיחה, ברנדיג מחדש אפשר לעשות בכל שלב בגרושים, זה יותר חשוב מאשר חברה שרק נראית טוב אבל בתכלס רק שורפת כסף כל היום…

אתי
Guest

כתבה מצוינת!

יאיר
Guest

כמי שמכיר את דניאל מקרוב, ורואה את הערך המוסף שלו בעבודה השותפת, ברור לי עד כמה מערכת אוטומטית היא מוגבלת מיסודה ולא מהווה באמת תחליף בר השוואה.

צודק 100%.
יאיר

רועי
Guest

גייסת פעם כסף?
לא אומר שברדנינג זה לא חשוב, אבל אני לא רוצה לעבוד עם משקיע ששם לי משקל על ברנדינג (בהנחה שחברה בשלבים מוקדמים)
ועד היום לא פגשתי אחד ויחיד ששקל השקעה על בסיס ברנדינג. דבר עם עוד כמה משקיעים חות מהאנגלי

אודי
Guest

כתבה מעולה!! צודק לגמרי וזה נכון לעוד הרבה תחומים בתעשייה ובכלל.

יוסף
Guest

אכן המון יזמים לא חושבים על המעטפת כשהם מציגים למשקיע אלא ובעיקר לתוכן וזו הטעות שלהם. אם הבנתי נכון, הכתבה מדברת על מיתוג כחלק ממודעות ולא כעיקר. אם משקיע צריך לבחור בין שני מיזמים עם רעיון מצויין ותכניות עסקיות מצוינות, יהיה לו יותר קל לבחור בצוות עם מודעות, שמבין יותר טוב גם את הערך של המותג, השיווק, תפיסת המוצר בעיני קהלי היעד, ועוד כל מיני דברים כאלה שמי שלא מבין בהם אולי יתפסו פחות טוב בעיני המשקיע.
כתבה מעולה שפותחת את העיניים.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: