כך תמנעו מגוגל להשתמש בכם לצורך פרסום

גוגל תתחיל להשתמש בתמונות הפרופיל שלכם ברשת החברתית גוגל פלוס ובביקורות ששיתפתם ברשת על מנת לקדם פרסום במנוע החיפוש. למרבה המזל, היא גם מאפשרת לכם להגיד לה "לא".

מקור: צילום מסך

מקור: צילום מסך

אם טרם הספקתם להתעדכן, במהלך סוף השבוע האחרון גוגל הודיעה למשתמשים על שינויים בתנאי השימוש שלה שיאפשרו לחברה להשתמש בפרטים שלכם לטובת פרסומות ב-Google Ads, בין היתר. השינויים צפויים להיכנס לתוקפם ביום שני, ה-11 בנובמבר, אך למזלנו ענקית החיפוש סיפקה למשתמשים דרך להסיר את עצמם מהשתתפות בפרסומות הללו.

הפרצוף שלכם הופך לסוכן מכירות

"אנחנו רוצים לתת לכם, לחברים ולקשרים שלכם את המידע השימושי ביותר. המלצות מאנשים שאתם מכירים באמת יכולות לעזור לכם ולכן החברים, בני המשפחה ואנשים אחרים עשויים לראות את השם שלכם, תמונת הפרופיל שלכם ותוכן ששיתפתם כגון ביקורות, או מודעות שעשיתם להם +1, הגבתם להן או עקבתן אחריהן. האנשים היחידים שיהיו מסוגלים לראות את המידע הזה הם האנשים שבחרתם לשתף איתם את התוכן."

מה שזה אומר, במילים אחרות, היא שהחל מה-11 בנובמבר גוגל תתחיל להשתמש בתמונת הפרופיל שלכם ובפרטים ששיתפתם ברשת על מנת לקדם מודעות מסויימות ב-Google Ads. אמנם גוגל מסבירה כי ה"סכמות המשותפות" הללו עוזרות לאנשים לחסוך זמן, לשפר תוצאות חיפוש ולקחת החלטות נכונות, אך המהלכים האחרונים של ענקית החיפוש הגבירו את הסברה בקרב גורמים שונים ברשת שלמעשה לגוגל לא אכפת מהפרטיות של המשתמשים שלה ברשת.

יש לציין, כי מהלכים דומים נעשים כבר תקופה ארוכה על ידי פייסבוק. רק בחודש אוגוסט, הרשת החברתית הודיעה על כוונתה לאסוף שמות של משתמשים, תמונות ומידע אישי לשימוש בפרסומות ותוכן ממומן, ללא הסכמה מצד המשתמשים. בניגוד למדיניות האגרסיבית והפולשנית של פייסבוק, בגוגל פלוס יש את האפשרות, לפחות לבחור לא להשתתף בפרוייקט השיתופי. "המטרה שלנו היא להיות כמה שיותר ברורים אודות המידע שאנחנו אוספים, כך שתוכלו לקבל החלטות משמעותיות לגבי אופן השימוש בו", כך נכתב במדיניות הפרטיות של גוגל.

מקור: צילום מסך

מקור: צילום מסך

כך תוכלו לבטל את רוע הגזירה

  • היכנסו ללינק הבא (במידת הצורך, היכנסו עם פרטי החשבון שלכם בגוגל), מדובר למעשה בדף ההגדרות של ה-Endorsements של גוגל.
  • בתחתית הדף, תוכלו למצוא תיבת סימון שאמורה להיות לא מסומנת, אלא אם כן סימנתם אותה לפני כן. הקליקו עליה בכדי להפוך אותה לריקה.
  • ליחצו על לחצן ה-Save.
  • זיכרו לעשות את אותו הדבר גם ב-11 בנובמבר – אז תיבת הסימון הזו תסומן באופן אוטומטי על ידי גוגל.

אבישי בר

מנהל מוצר. מפתח Web ו-React Native, חולה גאדג'טים, הולך נגד הזרם ואוהב את כל מה שקשור לגוגל, לאנדרואיד ולקוד פתוח. עיסוקו העיקרי הוא לפרק לחלקים כל צעצוע חדש שמגיע למשרד ואז לכתוב עליו מדריך.

הגב

3 Comments on "כך תמנעו מגוגל להשתמש בכם לצורך פרסום"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
עומר
Guest

עוד סיבה למה כ"כ צדקו אלה שלא ניכנעו לגוגל ונשארו עם חשבון ג'ימייל בלי פרופיל גוגל+

אייל
Guest

וואו, מתחיל להיות ממש מלחיץ (מפחיד)… not like!

רחל
Guest

נו, באמת… אז התמונה שלי תופיע בפרסומות – אבל היות ואני בעיקר מחפשת אתרים, אפליקציות ושאר מוצרי גיקים, די ישעמם את הגוגלים לראות שאני אוהבת את המוצרים שלהם. או כמו שכתוב במדריך הטרמפיסט לגלקסיה – בלי פאניקה.
ודרך אגב, גוגל פלוס היא רשת חברתית טובה מאוד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: