כך תהפכו לשיחת היום בכנסי ענק בחו׳׳ל [מבוסס על סיפור אמיתי]

איך יוצרים רעש בכנס ענק עם אלפי משתתפים? זה הסיפור שלנו

מאת איציק ירקוני מנכ"ל BOMAH.co

לאחר ששלחתי אין ספור מיילים "קרים" למייסד וסמנכ"ל השיווק של בריזומיטר (BreezoMeter),זיו לאוטמן, הוא סוף סוף הסכים לשבת איתי לשיחה (רק אם יש שקשוקה ואני מביא את הסחוג). נתתי לו את ה״פיץ'״ הקבוע על "בומה" (העסק הראשון שהקמתי כשחזרתי מהשליחות – מיתוג ותוכן אותנטי בדיגיטל עם טאץ׳ מעולם ההסברה הישראלי).

"איציק", הוא אמר לי, "אנחנו תכף יוצאים ל-Web Summit באירלנד, ואני בוחן הצעות על שירותים בדיגיטל ותוכן שיעשה קצת רעש במדיה וימשוך אלינו תשומת לב."

אני די בטוח שהוא ראה את ההתלהבות בעיניים שלי.

"אבל אני רואה פה שני אתגרים מרכזיים״, הוא המשיך, ״הראשון הוא שלא נוכל לשלם לך יותר מידי כי תקציב הפרסום שלנו נמוך, והשני הוא שהכנס יתקיים בדבלין וצריך לנהל הכל מתל אביב".

אני: [בלי לחשוב פעמיים] אין בעיה! בטח שאנחנו יכולים לסייע. רק מה זה Web Summit?

כשהבנתי שאנחנו צריכים לקדם מוצר שמספק מידע מדוייק אודות איכות האוויר בחוץ באחד מכנסי הסטארטאפים הגדולים בעולם, ידעתי שזו הזדמנות פז לחשוף את שני העסקים שלנו בפני קהל ענק, בריזומיטר תקבל יח"צ ואנחנו נקבל אחלה case study. האתגר הוא שבכנס יסתובבו מאות עיתונאים ומשקיעים רציניים שיתעניינו באלפי הסטארטפים, כל אחד מהם יסתנוור ממאות חברות שונות, כל אחד מהן טוענת שהיא הולכת לשנות את העולם, וכל אחד מהן מתחרה על פרסום וכסף.

המטרה שלנו הייתה לסנן את הרעש מסביב, להתבלט בין מאות אחרים ולוודא שכולם ישמעו על בריזומיטר. רצינו להדהים את הקהל עם היכולות של בריזומיטר, ולגרום להם להתחבר לסיפור ולאנשים שעומדים מאחורי המיזם, צריך מלחמת גרילה ולהיות סופר מקצועניים. היו רק ימים ספורים להכנות והמון לחץ. ואנחנו, עם איש צוות וחצי, ניסינו להבין מאיפה להתחיל בכלל.

אם גם אתם בדרך לאירוע תעשייתי ענק שכזה, אל תחשבו לרגע שיהיה מספיק רק לשבת בדוכן שלכם ולחכות שאנשים יבואו להגיד שלום. אל תסמכו גם על החבר, היח"צ שלכם (אם יש לכם בכלל) , ולא על הטובה של החבר שיעשה לכם איזה אינטרו או שניים. תנו דחיפה רצינית בבניית אסטרטגיה ומטרות, מיפוי קהלים, עבודת מחקר, בניית תוכן, ניהול זמן אפקטיבי וייצור תוכן בזמן אמת לקהל חדש ונרחב .באירועים כאלו יש הרבה רעש והזמן רץ ואם לא נגיע מוכנים אז נחזור רק עם אחלה "שווגס"- Swags.

אז תכלס, איך מבליטים את הסיפור של החברה שלכם בין מאות מתחרים, איך גורמים לאנשים לדבר אתכם, לזכור אתכם ולרצות ללמוד עוד עליכם? האתגרים הם רבים: הזמן, כוח האדם המצומצם, כתיבה באנגלית, ושימוש אפקטיבי בדיגיטל.

הנה המדריך המקוצר לנסיעות לחו"ל שיעזור לכם לחשוף את הסטארטאפ לקהל חדש ונרחב בזמן קצר וגם ימקד אתכם במה ניתן להשיג מהאירוע

1. הגיעו מוכנים למלחמה

היעד הראשון בהכנות לאירוע מסיבי שכזה הוא הגדרת התוצאה האולטימטיבית בעיניכם. חשבו מה אתם מנסים להשיג אונליין ו"במציאות". מיהו קהל היעד שלכם? מה צריך לקרות בפלטפורמות החברתיות כדי שהחברה שלכם תהיה שיחת היום? מיהם אנשי התקשורת הרלוונטיים, המשקיעים ומובילי הדעה בכנס? כשתחליטו מהן התוצאות שיגרמו לכם להרגיש בעננים תוכלו להגדיר את מטרותיכם גם במספרים ולבנות אסטרטגיה שתוביל אתכם להצלחה. זכרו שחבל סתם לירות לכל הכיוונים, עדיף מטרה אחת שתקדם אתכם מ-10 שלא יתממשו בכלל.

במקרה של ה-Web Summit בדבלין, הצבנו לעצמנו את היעדים הבאים:

  • שניים עד שלושה גורמי תקשורת גדולים שיזכירו את החברה שלנו
  • שיח מתמשך עם שלושה משקיעים או יותר המתאימים לבריזומיטר, שאותם נאתר מראש
  • פיתוח קשר עם לפחות שלוש חברות אמריקאיות בינוניות בגודלן שיהיו מעוניינות בשיתוף פעולה
  • התעניינות של 40 מובילי דעה בתחום ורשימת פרטי קשר של לפחות 5,000 לקוחות פוטנציאלים

2. אספו מידע מודיעיני

מהו סוג הקהל שיגיע לאירוע? באילו רשתות חברתיות אנשים אלו נוטים להשתמש? מהו סוג התוכן שמעניין אותם (ולא רק אותנו)? וכן, חייבים טוויטר. ודאו שאתם יודעים את התשובות לכל השאלות לפני שהאירוע מתחיל. בנו לעצמכם רשימה של אנשי קשר ומובילי דעה רלוונטיים הכוללת אימיילים, חשבונות טוויטר, אינסטגרם והאשטגים של הכנס ( כך תוכלו לדעת מי מגיע , מי כתב תוכן על הכנס – בנו רשימה סודית בטוויטר של הקהל הרלוונטי).

צ׳ק ליסט מודיעיני לפני האירוע:

1) Connect with other attendees/reporters
2) Follow on Twitter:
Use reporter list – http://blog.websummit.net/250-journalists-coming-web-summit/
Use attendee list – http://websummit.net/attendees/attendees-2014
Identify other influencers who would be interested in your company
Use the event Hashtag# to know who you should speak with
Connect now using Linkedin and send message
Interact with users at conference to gain awareness, followers, installs

מיפוי קהלים:

בימים לפני תחילת האירוע, איתרנו במהירות חברות ואנשים בהם בחרנו להתמקד. אספנו מידע על חברות שיראו ערך בהכרות עם בריזומיטר. לאחר מכן, יצרנו רשימה מפורטת עם חשבונות LinkedIn וטוויטר. הוספנו גם חשבונות פייסבוק אישיים של האנשים הרלוונטיים (Friend List). בנינו לו"ז שיווק מלא בפוסטים, ציוצים, הודעות פרטיות וזמנים ספציפיים לביצוע כל משימה (4-6 פעולות "אינגייג'מנט" עם קהל היעד בכל שעה).

ערכנו רשימה של האשטגים ואספנו כל פיסת מידע שמצאנו על האנשים שיהיו בכנס. כל פרט היה חשוב: מי החברים המשותפים, על מה הם כותבים בטוויטר ואיפה הם מבלים בכנס – הכל היה רלוונטי. איתרנו גם מיילים לתיוג בפייסבוק ובאירועים בפייסבוק או בקהילות על הכנס התחלנו להתכתב כבר עם אנשים רלוונטיים שידעו שאנו קיימים).

3. הציגו סיפור ממוקד וייחודי לכל קהל יעד

חשוב לפרסם בכל רשת חברתית את התוכן המותאם לקהל היעד של אותה פלטפורמה. צרו תכנים המותאמים לכל קהל יעד בנפרד ושתפו ברשת החברתית המתאימה לקהל הספציפי הזה. הסיפור של בריזומיטר והערך הנלווה אליה היה שונה בעיני כל לקוח. כשהפוסטים שלנו פנו למשקיעים, התמקדנו בצורך לדעת מהי רמת זיהום האוויר לפני רכישת נכס. כשפנינו לאנשים שעוסקים בטכנולוגיות טיהור אוויר, הסברנו איך המידע אודות זיהום האוויר יקל על עבודתם. חקרנו וחשבנו על כל סיבה שתהיה למישהו להיות מודאג מזיהום האוויר והבהרנו לו למה הוא צריך להוריד ולהשתמש במוצר של בריזומיטר.

פרגון גורר פרגון. התמקדנו ב"לייקים" למובילי דעה, כתבים ומשקיעים בכנס. לפני שהתחלנו שיחה עם אנשים גרמנו להם לראות שאנחנו אוהבים את התוכן שלהם, משכנו את תשומת לבם ורק אז יצרו שיחה. יש המון אנשים בכנס ולכן ההתמקדות בתוכן רלוונטי לכל מוביל דעה או איש תקשורת חשובה.

יצירת תוכן אותנטי ואפקטיבי בזמן אירועים בחו"ל:

1. Posting real-time updates on social media channels – Twitter/Instagram (Also depends on
channels the Summit uses for promotion)
2. Creating fun ways to interact with attendees
3. Get people thinking about air quality and why it’s important -יצירת צורך במוצר שלכם ומכנה משותף בכנס
4. Creating an emotional connection with attendees/investors/partners/general audience
5. Attend lectures with speakers who discuss green/health-related issues. Focus on connecting with

those in the audience who would be most interested in your business

A. Whatsapp group to send info content from the event
B. Publishing on Twitter, Linkedin, FB, blog (make sure to have the right pixel of the photo)
C. Tags: @websummithq (twitter, FB), Relevant Hashtags . (Tag people
on the photos , get photos with influencer at the event )
D. Press release – something interesting for the press. סיכום יומי הודעה בתקשורת , בלוג ולמשקיעים .חשוב

4. היו שונים (אפילו מעט חוצפנים) וספרו סיפור אחר

תמיד משתלם להיות במקום הנכון בזמן הנכון. לכו להרצאות הנכונות עם האנשים הנכונים כדי למשוך את תשומת לבם (למשל, תעלו תמונה, תייגו אותם ובקשו להיפגש). השתמשו בהאשטגים הרלוונטים בכנס, אבל התמקדו בלהגיב לציוצים של מובילי דעה ותקשורת. המטרה היא שהטוויטר של הכנס ייתן לייק אחד או תגובה ואז יצרתם באזז לקהלים אחרים , רגשות ועדכונים חיים מהשטח כדי להיות יוצאי דופן. בנוסף בנינו יחד עם זיו, "צוות כוננות" דיגיטל (חברה מהבית שיכתבו עליכם, יסייעו לקדם את התוכן שלכם, יתייגו אתכם בפוסטים עם האשטג של הכנס ואפילו ימליצו לאנשים להגיע לפגוש או לשמוע אתכם – כי שווה).

שימוש יעיל ב"צוות כוננות" בדיגיטל ושגרירים יסייע לכם רבות בקבלת נקודות חשובות למותג שלכם, שאנשים אחרים מדברים עליכם זה יוצר באזז ועניין. במקרה פה עיתונאי שעבד איתנו סייע ליצור עניין בכנס אודות בריזומיט

רשימה ל"צוות כוננות\גיבוי" לייצור תוכן:

1. Share fast real time contact information (open whatsapp group for your events)
2. Hashtag list to use for social media outlets
3. Behind the scenes photos/happenings – arrival/setup/firsts/food/air status/
4. Name/Company/Handle of each person you come in contact with-

חשוב לא לשמור את הכרטיסי ביקור לשליחת מייל שבוע אחרי הכנס, צלמו את הכרטיס ותעבירו ל”צוות הכוננות” הם ישלחו במיידי טוויטר שהיה כיף לפגוש את אותו אדם, שעה אחרי הם ישלחו מייל לבקשה לפגישה כבר בכנס

5. Quotes, photos, videos
6. Speakers – Name/Topic/Handle/How it relates to you/1 or 2 interesting quotes or comments
7. Photos of: arrival, setup, conference firsts, complimentary booths to shout out, air quality
updates, speakers, friends, funny moments, attendee interaction
8. Short Videos 9 1min max and create stories on Instagram ) :setup, funny moments, attendee interviews, meetings

לפני הכנס בקשנו מנציגי בריזומיטר ליזום שיחות במהלך האירוע עם המשפט "למה אתה אוהב לנשום?" ידענו שמשפט כזה יגרום לאנשים לעצור ולחשוב לרגע. המצאנו גם משחק בו משתתפי הכנס נשפו על עיגולי סלוטייפ וניחשו באיזה איזור יש איכות אוויר טובה יותר (אך בסוף בגלל ההצלחה, בכלל לא היה זמן לצוות לעשות זאת). פוסטים עם עדכונים חיים של משתתפי הכנס משחקים במשחק גרמו לסקרנים רבים לעבור בביתן שלהם כדי להבין על מה המהומה וגם ליצור הרבה רעש בדיגיטל.

דוגמאות ליצירת תוכן מעניין ואותנטי בכנס:

1. QUESTION BOARD
Have white board, ask 1 question, have people write their answer on the board. Take photos to tag.
2. VIDEO INTERVIEW
Take journalistic approach and ask people same question on video. Tag.
3. CONFERENCE CHECK IN
Place circle of duct tape within your booth. Promote having the “freshest air here.” Have attendees check in at your booth with your hashtag and Websummit hashtag to incentivize people to visit your booth and create buzz about your spot of fresh air.
4. AIR SHARE
Note the air quality at the conference. Have health recommendations/solutions on hand to offer to attendees to elevate their air quality and overall experience.
5. HOMETOWN CHECK
Have a computer station for attendees to check their hometown air and/or encourage them to download app on the spot to check
6. PLAY A GAME
Create 2 duct tape circles – interact with attendees by having them take deep breathes and guessing which spot has the best air quality for some fun interaction
Breeze Freeze –Call FREEZE at any given time at the booth. Whoever standing closest to the “Breathe of Fresh Air” gets a prize (can be a pen, keychain, etc)
7. PRINTOUTS
Choose a hashtag that makes a statement & photograph attendees #icareaboutair

5. הפיקו לקחים בימים שאחרי

ביום לאחר האירוע, קחו נשימה עמוקה ו… חזרו לעבודה. הסתכלו שוב על התכנית שבניתם בתחילת התהליך. האם ממשתם את המטרות שלכם? מה לא בדיוק הצליח? שלחו הודעות ופרסמו פוסטים כדי להודות לשותפים ולעוקבים שלכם. תייצרו רשימות מיילים ל-re marketing במודעות בפייסבוק, שלחו מיילים אישים ושתפו רגעים שקרו מאחורי הקלעים, ביקורות, תמונות וסרטונים. גרמו לקהל החדש שלכם לרצות להמשיך לעקוב אחריכם ולאלו שלא פגשו אתכם לרצות לחזור בזמן ולעבור בביתן שלכם.

נו אז תכלס מה השגנו אחרי כל העבודה, אתם שואלים?

המוצר של בריזומיטר סוקר על ידי עיתונים מהגדולים בתחום הסטארטפים כגון טקראנצ׳. בריזומטר אספו אלפי תגובות, שיתופים ועוקבים חדשים ברשתות החברתיות, הרוויחו אלפי הורדות לאפליקציה שלהם, קבעו פגישות עם משקיעים ושותפים פוטנציאליים וזכו בעליה משמעותית במודעות הקהל למותג שלהם. למעשה, את המשקיעים האמריקאים של החברה הם פגשו בכנס!

וכל זה קרה בשבוע אחד של עבודה. בום!

הטקסט לקוח מתוך פרק 4 במדריך לסטארטפים ישראלים בחו"ל

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

14 Comments on "כך תהפכו לשיחת היום בכנסי ענק בחו׳׳ל [מבוסס על סיפור אמיתי]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
אלון
Guest

מעולה !!! טיפים מאוד טובים בדיוק לפני הwebsummit !

חיים
Guest

גאון! אחלה של רעיונות

אלון
Guest

אכן יש טיפים טובים אבל ישראלים לא יודעים לכתוב תוכן באנגלית..עדיף להם לגייס ואז להביא מישהו שיעשה להם

עדי
Guest

שילמדו שיש כלכך הרבה תחרות חייבים להתבלט

אלי
Guest

כתוב יפה. אני האמץ את ההצעות

עדי
Guest

מעניין אבל קשה לביצוע. בכנס אנשים לחוצים רק לפגוש משקיעים או אולי תקשורת אין להם זמן או עדיפות לעשות את כל זה. יכול להיות שבאמת אם יעשו אולי חלק מהרשימה הם ישיגו יותר

יזם
Guest

יש פה כלכך הרבה משימות . איך הם הספיקו לעשות את כל זה ??

דביר
Guest

איציק וצוות BOMAH, תודה! למדתי המון

Ariel
Guest

כתבה מעולה וטיפים מדהימים הן ליזם המתחיל והן לכל יזם.
ממליץ לקרוא את כל הספר – pass the chutzpa please הוא מציג בצורה מדהימה את ממירים את החלומות למציאות פרקטית והכול מבוסס סיפורים אמיתיים.

תודה איציק!

יזם
Guest

איפה הספר ?

Gaya
Guest

נשמע סופר מאתגר להרים דבר כזה

שחר משה
Guest

אהבתי מאוד.
איפה אפשר לרכוש את הספר?
המשרד שלך בשדרות?

יזם
Guest

מסכים לגמרי, רק חברות גדולות עם תקציב . אבל תאמת החלק שצריך ואשפר זה מה שהם עשו בטוויטר עם התקשורת והמשקיעים זה ממש יעיל וחשוב

Keren
Guest

אחלה כתבה 👌

wpDiscuz

תגיות לכתבה: