כיצד להשיג 500 אלף לייקים לעמוד פייסבוק ב-50 ימים בלבד

איך מצליח עמוד מותג בפייסבוק להשיג חצי מיליון לייקים תוך פחות מחודשיים? התשובה נעוצה בהעדפות של פייסבוק וספציפית יותר, בניסיון שלה לקדם בחודשים האחרונים כמה שיותר תכני וידאו ברשת החברתית. הנה המתכון הסודי

קרדיט: BabyFirst

קרדיט: BabyFirst

מאת יובל רכטר

במהלך השבועות האחרונים, נשאלתי לא מעט על ידי חברים וקולגות, כיצד הצלחנו להשיג ב-BabyFirst חצי מיליון לייקים לעמוד הפייסבוק שלנו ב-50 ימים בלבד. כולם רוצים לדעת את המתכון הסודי להצלחה, מאחר ובדרך כלל לוקח שנים לבנות כמות כזאת של עוקבים לעמוד.

ולשמחתי, בדיוק כמו מתכון של עוגה מעולה, סודות כאלה הכי טוב לשתף.

אז מה המרכיב המרכזי? סרטוני וידאו!

במהלך 50 הימים האחרונים, סרטוני הוידאו שלנו זכו ללמעלה מ-123 מיליון צפיות, הופיעו בפיד של למעלה מ-396 מליון משתמשים, והביאו ל-500 אלף לייקים חדשים לעמוד. עלייה חדה זו הביאה אותנו לסה״כ של מעל 775 אלף לייקים לעמוד (שמח לבשר שמאז שהכתבה פורסמה באנגלית בגיקטיים, חצינו את המיליון) – פי ארבע מכמות הלייקים שהתחלנו איתם לפני מספר שבועות בלבד.

אך לפני שאתם מתחילים לבחון את כישורי העל שלכם ביצירת סרטונים, שימו לב שלא כל סרטון וידאו צריך להעשות באותה הצורה. לפניכם 6 טיפים הכרחיים שיהפכו את הסרטון שלכם להצלחה:

1. הגדירו את קהל היעד שלכם וכוונו אליו

זה חשוב ביותר. כפי שאמר הזמר אד שירן:

“I can’t tell you the key to success, but the key to failure is trying to please everyone”

אם אתה רוצה להישמע, אתה מוכרח לדעת אל מי אתה מדבר. במקרה שלנו מדובר באמהות צעירות בארה״ב, לכן אנו מוודאים שאנחנו מדברים ישירות אליהן.

לעיתים, קהל היעד בעמוד הפייסבוק אינו זהה לקהל היעד של המוצר או השירות של החברה. אחת התגליות הכי גדולות שהיו לנו בגזרת הפייסבוק של BabyFirst הייתה כאשר הבנו שלמרות שהמוצר המרכזי שלנו הוא תוכן לילדים, אנו לעולם לא נגיע לקהל זה בפייסבוק. אמהות פשוט לא נותנות לילדיהם גישה לחשבון הפייסבוק שלהן. אם כך, מדוע אנו מפרסמים תוכן לילדים בעמוד הפייסבוק? לאחר שהגענו למסקנה זו, מיד הבנו שעלינו ליצור מוצר חדש, מעניין ואטרקטיבי, אשר יגרום לאמהות לרצות לשתף אותו.

facebook vs youtube

 

2. תפסו את תשומת ליבו של הצופה בתוך 3 שניות

מרבית האנשים סורקים את הפיד שלהם במהירות מאוד גבוהה. לכן, הפוסט שלך חייב לתפוס את תשומת לבם באופן מידי, אחרת יתכן ותאבד אותם לגמרי.

בגרף ה-Retention הבא, ניתן לראות את אחוז הישארות הצופים בסרטון לאורך כל שניה בסרטון "עשה זאת בעצמך". ההצלחה של סרטון זה נובעת מן המסתוריות הטמונה בשניותיו הראשונות (חץ כחול), כאשר הצופה רוצה להמשיך ולצפות בסרטון כדי לגלות מה בעצם בונים ומה יקרה בהמשך. לבסוף הצופה רואה פאזל מגניב וייחודי שעשוי ממקלות ארטיק, בו יוכל לשחק עם ילדיו.

audience retention

בסרטון אחר שעשינו, ניתן לראות בגרף הבא שאחוז הישארות הצופים לאורך הסרטון נמוך משמעותית, וישנה ירידה חדה במספר הצופים במהלך השניות הראשונות שלו (חץ אדום). מכך ניתן להבין שהפתיחה של סרטון זה הייתה יחסית משעממת. הטעות שלנו הייתה שחשפנו את עיקר הסרטון הרבה יותר מדי מוקדם. ללא אלמנט המסתוריות והסקרנות, אנשים פשוט לא ימשיכו לצפות.

אין שום מקום בעולם בו רושם ראשוני חשוב יותר. כמחצית מהישיבה היומית שלנו מוקדשת לשלוש השניות הראשונות של כל סרטון.

audience retention

3. וודאו שלסרטון שלכם יש השפעה חזקה גם בלי סאונד

למעלה מ-90% מהמשתמשים צופים בסרטונים בלי סאונד. עליכם לוודא שהסרטונים שלכם מבדרים בדיוק באותה המידה עם או בלי סאונד. במשרד, אנו צופים בסרטונים שלנו בלי סאונד, על מנת לוודא שדעתנו על הסרטון איננה מושפעת מהמוזיקה.

4. שאלו את עצמכם, מדוע שאנשים (לא משתמשים) ישתפו את הפוסט שלכם

אנשים נוטים להתייחס לתוכן אותו הם משתפים, כשלוחה וייצוג של עצמם, לכן עליכם לוודא שהתוכן שלכם עומד במבחנים הבאים:

א. האם שיתוף סרטון זה יציג את המשתמש כיותר חכם ו\או מגניב?

האם סרטון זה יגרום לאדם ששיתף אותו להיראות יותר חכם ומגניב בעיני חבריו, משפחתו ועמיתיו לעבודה?

DIY Magic Drawing paper הוא דוגמא לסרטון מגניב. משתמשי פייסבוק נעשים יותר ויותר רגישים ביחס למה שמתפרסם על ה"וול" שלהם (הוכחה לכך היא הפיצ׳ר החדש של פייסבוק אשר מאפשר למשתמש לפרסם פוסט בלי שיופיע לו על ה"וול") פרופילים אישיים נהפכו למקום נוסף בו לאנשים חשוב להשאיר רושם טוב.

DIY Magic Drawing Paper

Posted by BabyFirstTV on Sunday, May 15, 2016

ב. האם התוכן מרגש?

האם הסרטון נוגע ללבכם? האם הוא גורם לכם להרגיש חיים? אנשים אוהבים לשתף דברים מרגשים, שיוצרים ומפיצים אנרגיות חיוביות בעולם.

ג. האם התוכן מועיל ושימושי?

האם סרטון זה יכול להועיל למישהו שאתם מכירים? אפילו רק "תיוג" של אדם נוסף בתגובות של הסרטון יכול לעזור משמעותית לסרטון להפוך לויראלי, גם אם המשתמש לא שיתף את הסרטון על ה"וול" שלו. הסרטון שלנו sunscreen נתן לצופים הרבה מידע בעל ערך לגבי שימוש נכון בקרם הגנה לילדים וגם למבוגרים.

ד. האם יש אלמנט הפתעה בסרטון?

אין שום דבר יותר מבדר (ויותר גורם לשיתופים) עבור הצופים, מאשר תגליות לא צפויות. כולנו אוהבים להיות מופתעים, לכן אל תהססו להשתמש בהפתעות בסרטונים שלכם. דוגמא לכך תמצאו בסרטון CD cases.

ה. האם הסרטון עונה על צורך ספציפי שלכם או של התעשייה בה אתם נמצאים?

גם אם הסרטון לא יעמוד בחלק מהקריטריונים הקודמים שציינתי – אם יש לכם סיבה ספציפית לחשוב שאנשים יגיבו לסרטון שלכם, לכו על זה. אנו עורכים הצבעה פנימית בחברה על כל רעיון שעולה, על מנת לוודא שהוא עומד בסטנדרטים שלנו. אם הרעיון לסרטון לא עומד בלפחות ארבעה ממבחני השיתופיות המתוארים מעלה, אנו שוקלים מחדש האם כדאי לפרסם אותו או לא.

כאשר ניתחנו את הסיבות למספר השיתופים העצום (מעל ל-300 אלף) של הסרטון DIY Baby Food-Jar Picture Frames video, ראינו שקלענו בול בעשייתו מגניב (הפיכת מכסה של גרבר למסגרת של תמונה), מרגש (תמונה משפחתית שהופכת את זה לאישי), שימושי ומועיל (מיחזור מכסים משומשים והפיכתם למשהו שימושי).

5. Retention זה שם המשחק

כיום, פייסבוק סופרת בנפרד צפיות סרטונים של 3 שניות וצפיות של 10 שניות. ישנה חשיבות גדולה לכך שהצופה יישאר עד סמן ה-10 שניות, על מנת שהאלגוריתם של פייסבוק יציע את הסרטון שלכם לצופים שרואים סרטונים של מפרסמים אחרים.

עברו על גרף ה-Retention שלכם וגלו מה גורם לצופים שלכם להמשיך לצפות בסרטון והכי חשוב – באיזו נקודה הם עוזבים ומדוע. דירוג הסרטון שלכם וקידומו על ידי האלגוריתם של פייסבוק יעלה דרמטית כאשר תשפרו את מדד זה. בגרף ה-Retention הבא תוכלו לראות כיצד נראה המדד של אחד הסרטונים הויראלים שלנו Puffy paint (עם למעלה מ-22 מיליון צפיות).

image5

6. תמשיכו לפרסם תכנים ופורמטים חדשים

ואל תפסיקו לרגע למדוד ולנתח את התוצאות

בעוד שאתם עסוקים בספירת הצפיות של הסרטונים שלכם, ישנם לפחות 20 עמודי פייסבוק אחרים אשר מקבלים השראה מהם ומנסים לשכפל את ההצלחה שלכם – שימו לב שאתם כל הזמן 2 צעדים לפני כולם.

וכמובן תמיד תנתחו את התוצאות – לאחרונה פייסבוק השיקה מספר כלים מעולים לניתוח סרטונים (Facebook Insights) – אנו משתמשים בהם על בסיס יומי.

אסיים בציטוט מהיזם האהוב עליי:

“I love to compete. To me, business is the ultimate sport. It's always on. There is always someone trying to beat me.” – Mark Cuban

הכותב הינו מומחה שיווק דיגיטלי ומנהל מחלקת הדיגיטל ב-BabyFirst

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

2 Comments on "כיצד להשיג 500 אלף לייקים לעמוד פייסבוק ב-50 ימים בלבד"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
עצמאי
Guest

תודה על הטיפים !!! קצר ולעניין.3

אבי
Guest

השאלה היא האם אתם משתמשים בפרסום (לפחוץ בסרטונים הראשונים)? אחרי כשאתה פותח עמודחדש, גם אם תפרסם את הסרטון המושלם יכול להיות שבאופן אורגני הוא פשוט יתאדה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: