כך תמלאו Application עבור תוכנית האצה כמו שצריך

מהי הדרך הטובה ביותר להגיש מועמדות לתכנית האצה, ומה בעצם אקסלרטורים מחפשים בצוותים חדשים באופן כללי?

bootcamp

הפוסט נכתב על ידי  שחר נמר, מנכ"ל סטארטאפ בוטקמפ ישראל ושותף מנהל בסושי ונצ'ר פרטנרס וקלם אלי, אנליסט בכיר בסושי ונצ'ר פרטנרס.

לקראת המחזור הבא של מיזם ההאצה הבינלאומי "Startup Bootcamp", ולאור הניסיון שנצבר מהמחזור הקודם, מצאנו לנכון להבהיר מספר נקודות שיעזרו לצוותי הסטארטאפ המעוניינים להצטרף למיזם להבין מהי הדרך הטובה ביותר להגיש מועמדות לתכנית, ומה בעצם אקסלרטורים מחפשים בצוותים חדשים באופן כללי.

לפני הכל, חשוב לומר שהגשת המועמדות עצמה היא החלטה משמעותית ביותר עבור סטארטאפ חדש. הצוות הטרי צריך להבין שבהגשת המועמדות הוא בעצם מתחייב לפיתוח מוצר מהיר בזמן קצר יחסית של שלושה חודשים.

יש לציין שצוותים רבים נכשלים כבר בשלב הראשוני, אם זה במילוי שגוי של טופס ההרשמה ואם זה בחוסר תשומת הלב לפרטים הקטנים אך החשובים.

אז מהם בעצם השלבים בדרך?

שלב 1: הרכבת צוות מנצח

בשלב הראשון והמכריע, נבחן הצוות על מרכיביו האנושיים. לצוות המייסד יהיה סיכוי גבוה הרבה יותר להתקבל לאקסלרטור אם יהיה בו שילוב מנצח של איש טכני האחראי על פיתוח המוצר, מנכ"ל שאחראי על הפיתוח העסקי ואיש קריאייטיב שמתעסק בכל מה שקשור לחוויות המשתמש כמו גם בתהליכי השיווק עצמם. צוות של שני מייסדים יכול להספיק גם כן על מנת להתקבל לתכנית, אבל רק במידה ואחד מאנשי הצוות הוא איש פיתוח מובהק. צוות ללא איש טכני פשוט מבזבז את זמנו, כיוון שמשקיעים בכלל ואקסלרטורים בפרט אינם מאמינים במיקור חוץ.

שלב 2: המוצר וקהל היעד

האקסלרטור מחפש לרוב צוותים העוסקים בפיתוח מוצרים המיועדים לשווקים גלובליים אשר נמצאים בצמיחה. בשלב השני בוחנים אנשי האקסלרטור את המוצר אותו אתם מפתחים במספר רבדים: באיזה שלב נמצא המוצר בזמן הגשת המועמדות (אב טיפוס או עדיין בשלב הרעיון), מיהו למעשה קהל הלקוחות אליו פונה המוצר החדש (לקוחות פרטיים או עסקיים), מהי הבעיה אותה פותר המוצר ובמקרים מסוימים – אלו שווקים חדשים החברה יוצרת.

כמו כן, בשלב זה מתבצעת סקירה של התחרות הקיימת, יתרונות המוצר לעומת מה שקיים היום בשוק, וגם רוכשים פוטנציאליים עתידיים כבר נלקחים בחשבון.

שלב 3: רושם אישי והמלצות

באקסלרטור כמו בחיים, מה שיכריע ברוב הפעמים את הכף הוא הקשר האנושי. בפגישה אישית מכרעת, מנהלי האקסלרטור בוחנים לעומק את הצוות החדש, המוצר שלהם ואת תכניותיהם לעתיד. מנטורים מתעשיות רלוונטיות מצטרפים גם הם לפגישת הסינון ומביעים את דעתם על הצוות והמוצר. לאחר מכן מנהלי האקסלרטור מסיקים מסקנות משקלול כל מרכיבי החברה, לרבות ההון האנושי של הצוות (רקע אישי, כימיה בין צוות המייסדים לבין אנשי האקסלרטור ובין אנשי הצוות לבין עצמם), יתרונות המוצר האמור, פלח השוק אליו הוא מיועד וקניין רוחני אפשרי. המשך הסינון ייעשה על ידי שאלות עומק נוספות לגבי רבדיו שונים של העסק והיכולת האמיתית של הצוות לפתח מוצר ראשוני בזמן קצוב.

שלב 4: שקלול סופי

הרשימה הסופית של החברות המיועדות להתקבל לתכנית נסקרת בשבועות האחרונים שלפני התכנית עד שלבסוף מתקיימת לגביה הצבעה בדירקטוריון האקסלרטור. לזוכים המאושרים תוודע הבשורה המשמחת מספר שבועות לפני פתיחת התכנית. מאותו הרגע מוטלת על הצוות משימה מאתגרת: להספיק בשלושה חודשים, בעזרת הכלים הרבים שיעניק להם האקסלרטור, את מה שלא היו מספיקים לבדם בשנה.

הכתבה בחסות Sushi Venture Partners

"סטארטאפ בוטקאמפ" היא תכנית בינלאומית המשקיעה בסטארטאפים חדשים. החברות הזוכות להתקבל לתכנית מקבלות מימון ראשוני בסך של 15 אלף אירו במזומן, שירותים עבור מיזם הסטארטאפ בסך 200 אלף אירו, שטח משרדי ללא כל עלות, ליווי של מנטורים מהבכירים ביותר בתעשייה והכנה לשלב גיוס הכספים הבא. "סטארטאפ בוטקאמפ" הודיעה כי במחזור הקרוב יתקבלו גם חברות הנמצאות בשלבים מתקדמים יותר על מנת לסייע להם, בעיקר בכל הקשור לקשרי משקיעים מחו"ל.


כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

2 Comments on "כך תמלאו Application עבור תוכנית האצה כמו שצריך"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
מגיב
Guest

שלום שחר , יש לי שאלה שאומנם לא קשורה רק בהיקפין למאמר הנ"ל אך עדיין אשמח אם תועיל בטובך לענות עליה.

כיצד במהלך התהליך בא לידי ביטוי היקף המניות שאותו היזמים מוכנים לתת בתמורה להצטרפות לתוכנית? (אם בכלל)

אני יודע שבהרבה מקרים מדובר במספר קבוע למשל ראיתי שזה 8% אצלכם בחוזה.. אבל האם יש בדרך כלל מקום לגמישות ומשא ומתן בנושא? הרי ברור שלא כל החברות בעלות אותו פוטנציאל או מוצרים בשלים ולכן דווקא חברות שהם בעלות פוטנציאל גבוה לא ירצו להכנס בתנאים שכאלה.

מושיקו
Guest

עוד כתבה עם אפס תוכן

wpDiscuz

תגיות לכתבה: