כל מה שיכול להשתבש בבחירת שם לסטארטאפ ואיך למנוע את זה

אם לא תבצעו תחקיר מעמיק מספיק, השם שתבחרו לסטארטאפ שלכם יכול לגרור אחריו בעיות לכל אורך הדרך. הנה מספר בעיות נפוצות ומספר כלים חינמיים שיעזרו לכם להמנע מהן

pied piper

מאת יואב וילנר, מנכ"ל ראנקי

מיתוג הסטארטאפ הוא אחד השלבים הכיפיים ביותר בתחילת הדרך שלנו. אפשר להחליט על איזה שם שרוצים, ולשם שינוי לא להתחשב בדעה של אחרים אלא לזו שלך בלבד.

בשלב הקריטי הזה, הרוב המכריע של היזמים מתחשבים רק בשיקול ה"זכיר" או ה"חמוד" כשהם חושבים על שם לסטארטאפ. אבל מה יקרה אם תעשו את הבחירה הלא נכונה? הרבה יותר ממה שאתם חושבים.

הסכנות

מה אם השם המשוגע שבחרתם לסטארטאפ שלכם הוא בעל קונוטציה שלילית בשפה אחרת, כזו שאתם לא חושבים עליה אפילו? גרוע מכך, אתם יכולים בטעות לבחור שם שכבר היה בשימוש ע"י חברה אחרת בצד השני של העולם, נניח אחת כזו של טולבארים או כלים שמתקינים עצמם על גבי המחשב ללא רשות.
עוד יותר גרוע, אולי הכתובת שכנראה תהיה "שםהסטרטאפ.קום" סבלה בעבר מעבודת קידום אתרים זולה ומבוססת ספאם, כמו רוב החברות בעולם, ואתם תבלו את חצי השנה הקרובה בתחנונים לגוגל להוציא אתכם מהעונש.

כולנו בונים על משתמשים עתידיים שימצאו אותנו ע"י חיפוש אורגני בגוגל, ולכן בחירה לא נכונה עלולה להוביל לחיים של דם, דמעות וזיעה (אולי מעט פחות דרמטי מכך, אבל הבנתם את הרעיון).

שלב 1: מחקר

חפשו בגוגל את שם הסטארטאפ החדש שאתם חפצים בו. מה הן התוצאות בדף הראשון? משהו חשוד שוכן שם? אנשים מתלוננים על מוצר עם שם דומה?

במידה ושם הסטארטאפ החדש הינו מילה "גנרית" אחת, העריכו את העוצמה של הדפים שכבר מדורגים בדף הראשון כשמחפשים אותה. זיכרו, כשגוגל אינו מכיר את ביטוי החיפוש הוא מראה תוצאות של המילה הכי קרובה אליו, ואם זה גנרי מדי לעולם לא תצליחו להגיע למקום הראשון.

הורידו את MozBar כדי לראות כבר בדף תוצאות החיפוש את ה"סמכותיות", קרי הכוח של הדפים העולים בדף הראשון. אתם רוצים לראות מספרים נמוכים ככל הניתן, כי הרי בתוצאות האלו אתם מתכננים להיכנס ראש בראש.

חפשו את שם הסטארטאפ בכלי מילות המפתח של גוגל. האם יש נפח חיפוש שהוא יותר מ-0 למילה שהזנתם? כנראה שקיים דבר כזה איפשהו בעולם, ואתם צריכים להבין מהו.

השתמשו בכלים כדוגמת Open Site Explorer, גם הוא של מוז, כדי לנתח את הדומיין החדש שקניתם על שם הסטארטאפ. וודאו שאין לינקים חשודים מאתרים לא רלוונטיים כמו אתרי הימורים, סמים או פורנו, שמעידים על עבודת קידום שלילית שנעשתה בעבר.

שלב 2: בנייה וניטור

אם אחד מהצעדים בשלב 1 העלה ספק, אז אין ספק – אתם מכוונים לשם הסטארטאפ הלא נכון.
אם מאוחר מדי וכבר השקתם את המוצר, אל תאמרו נואש. אם הבעיה היא מוניטין שלילי של מוצר בעל שם דומה, לדוגמא, תמיד אפשר לפנות למנהלי פורומים שבו משתמשים מדברים רעות על המוצר, להסביר להם שאתם סובלים מכך ולבקש שיורידו את הדיונים מהתוצאות של גוגל – או לכל הפחות יסירו את שם המוצר מהכותרת של הדיון.

במידה ואתם באיזור הבטוח והשלב ה-1 עבר בשלום, זה הזמן המושלם כדי לאבטח מראש את דף התוצאות הראשון על שם הסטארטאפ החדש שלכם ולמנוע בעיות בעתיד.

הצעד הראשון והמובן מאליו הוא פתיחת פרופילי מדיה חברתית שנושאים את שם הסטארטאפ, ולא לדלג על אף אתר: פייסבוק, גוגל פלוס, טוויטר, לינקדאין, פינטרסט ועוד. (טיפ: הכלי הזה יגלה לכם באילו רשתות חברתיות השם שלכם עדיין פנוי).

לאחר מכן, עלו שלב ובנו פרופילים של הסטארטאפ באתרי היי-טק חזקים כדוגמת קראנצ'בייס. כעת, הגיע הזמן לבנות דפי "תדמית" לסטארטאפ. אתרים רבים וחינמיים מציעים לכם לייצר כרטיס ביקור בצורת דף נחיתה, שאמור להתברג גבוה מאוד על שם הסטארטאפ. אני נוהג להמליץ לסטארטאפים להשתמש בזה וגם בזה.

לקינוח, הירשמו לאתרים שמאפשרים העלאת תוכן באופן חופשי, כמו מדיום לדוגמא. צרו פרופיל לסטארטאפ שלכם, וכיתבו כתבה הנושאת את שם הסטארטאפ שלכם בכותרת – אני מבטיח שזה יופיע בדף הראשון.

על ידי ביצוע כל השלבים שמניתי, תבטיחו ששם הסטארטאפ החדש שלכם לא ייצור לכם נזק בנוכחות האונליין שלכם, בטח לא כשזה באשמת חברה מהצד השני של העולם.

השלבים הם קלים, מהירים, והכי חשוב – עולים 0 ש"ח.

אני נתקלתי בסטארטאפים רבים שעוברים תהליך של מיתוג מחדש בגלל טעויות טכניות שכאלו, והאמינו לי – אינכם רוצים להגיע לכך.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

6 Comments on "כל מה שיכול להשתבש בבחירת שם לסטארטאפ ואיך למנוע את זה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
יאץ
Guest

תודה השכלתי…אחלה מאמר בתחום שאני לא מבין בו וקיבלתי אוריינטציה ראשונית ממש טובה.

דן אינשטיין
Guest

היי אשמח לצור איתך קשר , מה המייל?

Ranky
Guest
בן.ש
Guest

שם לסטראטאפ זאת ממש משימה מורכבת!! אני באופן אישי סבלתי מהעיסוק בנושא. אחרי שפעמיים נפלתי ובחרתי שם שגוי. ממליץ לפנות לחברה מקוצעית בתחום. זה עניין שיכול לחסוך מיליונים בהמשך.. אני פניתי לחברת גנסיס. למרות שאני בטוח שיש עוד חברות. אל תפסיקו לחלום

שחhgf
Guest

לא פנית לג'נסיס אתה עובד שלהם.

משה
Guest

כתבה על כלום ושום דבר

wpDiscuz

תגיות לכתבה: