המתודולגיה שמקפיצה מכירות בעשרות אחוזים, הכירו את Predictive Marketing

איך הקפיץ סופרמרקט אמריקאי את מימוש הקופונים אצלו מ-3 אחוזים ל-70? ובכן, הכירו את מתודולוגיית Predictive Marketing שתעניק לכם את היכולת לקרוא את המחשבות של הלקוח שלכם

Business team with spyglass and binoculars looking for new opportunities.

קרדיט תמונה: Getty Images Israel

מאת תומר שטיינברג, מנהל תחום Analytics ו-BI ב-SAP ישראל

האבולוציה של טכנולוגיות השיווק מאפשרת לנו כבר היום לדעת מה הלקוח חושב – עוד לפני שהוא חושב את זה בעצמו. תכירו את מתודולוגיית ה-Predictive Marketing, שמאפשרת לנתח את המידע שאתם אוספים במשך שנים כמו גם מידע שנאסף בזמן אמת, ממקורות פנים ארגוניים, אבל גם ממקורות חיצוניים כגון רשתות חברתיות – ולהגיד כמה שווה הלקוח שלכם, מה הוא יעשה ואיזה מסר הכי סביר שיוביל להמרות.

לרשת הסופרמרקטים השנייה בגודלה בעולם, Tesco, היתה תובנה לגבי כרטיס מועדון החבר שלהם: הוא שווה הרבה יותר מסתם דרך להציג ללקוחות קופונים והנחות. הם אספו מידע רב על מה הלקוחות שלהם קונים, אבל לא ידעו מה לעשות עם שטף הנתונים האדיר הזה. טסקו פנו לחברה חיצונית שתבצע עבורם ניתוח שוטף של הנתונים ותעזור להם לבצע סגמנטציה של הלקוחות שלהם. זה אפשר להם להוציא קופונים מותאמים אישית ללקוח. התוצאה: אחוז המימוש של הקופונים זינק מ-3% ל-70% (!)
למתודולוגיה הזו קוראים Predictive Marketing. משמעה שימוש בכלי ניתוח מתקדמים כדי לשפר את תהליך קבלת ההחלטות השיווקיות על בסיס איסוף Data מדוייק מהעבר ובזמן אמת על לקוחות. באמצעותה תוכלו לחזות ברמת דיוק מפתיעה אילו פעולות שיווקיות סבירות יותר להצליח ואילו פחות; לחזות אילו קבוצות יעד יגיבו טוב יותר; לבצע סגמנטציה טובה ודינמית יותר; לחזות Engagement של לקוחות; ולהתאים את המסר ללקוח האינדיבידואלי בהתאם לתחזיות האלה. בנוסף, היא מספקת תובנות שמאפשרות לשווק מוצרים משלימים, וכך להגדיל את סל הקנייה של כל לקוח. כלי הניתוח יודעים גם למפות את הקשרים הרבים שיש בין כל הגורמים שמייצגים את התנהגות הלקוח, בין היתר על ידי שימוש ב-Sentiment Analysis (ניתוח הנימה בה נאמרו ונכתבו תגובות) ומסוגלת להעריך סיכון או פוטנציאל במערכת סבוכה של תנאים – ולפשט את תהליך קבלת ההחלטות.

למשל, בסיפור מותג הנעליים אלדו (ALDO), ניתן לראות כיצד ניתן ליישם Predictive Analytics בתחומים נוספים כגון – מלאי. אתר ה-e-commerce של המותג סבל מבעיות קשות: אי דיוקים במלאים וביצועים לא טובים בזמני עומס. הם פנו לפתרון שאיפשר להם איסוף Data בזמן אמת, כדי שיוכלו לחזות את הביקוש בזמני העומס ולתכנן נכון יותר את כח האדם וכמות הסחורה ועל ידי כך לשפר ביצועים באחוזים משמעותיים.

לפני שאתם קופצים: Predictive Analytics זה לא רעיון חדש. הסיבה שהוא כל כך מרגש כעת היא שהגענו לנקודה בה Predictive Marketing אפקטיבי הוא אפשרי ואפילו קל, באמצעות כלים חדשים שהופכים אותו לחלק אינטגרלי ממערכת השיווק ו/או ה-Commerce שלכם.

עדיין חושבים שאתם יכולים להרשות לעצמכם לוותר?

שילוב של Predictive Analytics באסטרטגיית ה-Data Management של הארגון שלכם מניב כל כך הרבה יתרונות, עד כדי ההצהרה הדרמטית הבאה: ארגון שלא משתמש במתודולוגיה הזו, זורק לפח את המידע שאסף על הלקוחות שלו, ויותר חמור – מתפשר על Engagement בינוני עם הקהל שלו. אלו, מתורגמים בהמשך לפחות מכירות ופחות המרות.

3 יתרונות שימוש עיקריים

1. Data Management עם משמעות: חיזוי הערך של הלקוח עבורכם לכל תקופת החיים שלו, והסיכוי שיישאר נאמן למותג שלכם. מנקודת מבט של תקציב שיווק, מערכת כזאת תאפשר חיזוי של התמהיל האופטימלי לקמפיין מדיה, והאפקטיביות הצפויה של קמפיין כזה.

2. מינוף המידע למסרים מותאמים אישית: מערכת חיזוי שמכבדת את עצמה תכיל מנוע Recommendations שמייצר המלצות ללקוחות שלכם. ככל שהמערכת מתקדמת יותר והניתוח עמוק יותר – כך ההמלצות יהיו רלוונטיות יותר, מותאמת אישית ומגיעות בעיתוי נכון – כך הסיכוי שיתורגמו להמרה גבוה בהרבה מהמלצה גנרית או אקראית.

3. סגמנטציה נכונה יותר: Predictive Segmentation מאפשרת תגובה לא רק לצרכים של הלקוח, אלא גם לאיך שהוא מגיב למותג בזמן אמת. באופן זה, ניתן לזהות את קבוצות היעד המתאימות לכל קמפיין ולהעביר להם מסרים אשר יהיו מותאמים אישית ויועברו בצורה שהכי סביר שהלקוח ירצה לשמוע, בהתבסס על התנהגותו בעבר.

בשוק התחרותי של היום, לדעת מהם הצרכים הבוערים של הלקוח שלך זה כבר לא מספיק. כדי לייצר יתרון עסקי תחרותי צריך לפגוש את הלקוח בכל הערוצים, לדעת מה הוא רוצה בזמן אמת – ולתרגם את כל הנתונים האלה לחיזוי של הצרכים שלו בעתיד: בעוד שבוע, חודש או חצי שנה וכמובן להתכונן לקראתם מוקדם ומהר יותר מהמתחרים.

הכתבה בחסות SAP

SAP ניצבת במרכז המהפכה הטכנולוגית העכשווית. כספקית המובילה של יישומי תוכנה לארגונים, SAP עוזרת לארגונים לייעל את פעילותם, ליצור הזדמנויות חדשות לחדשנות וצמיחה וכן מסייעת להם לשמור על יתרון מול מתחריהם. בקרו באתר SAP בכדי ללמוד עוד.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: