חברת Highcon מגייסת 20 מיליון כדי לעשות מהפכה בתחום ייצור האריזות

הטכנולוגיה של החברה מאפשרת יצור פשוט, יעיל, מהיר ודיגיטלי של אריזות ומחליפה כך תהליך ארוך, ידני ויקר. בשנתיים האחרונות גייסה החברה 40 מיליון דולר

מקור: Highcon

צוואר הבקבוק הגדול ביותר בהפקת מוצרי דפוס כמו אריזות, מוצרי שיווק ופרסום או כרטיסי ברכה נמצא בשלב החיתוך וייצרת קווי קיפול (die-cutting), הנעשה כיום באמצעים אנלוגיים וידניים, מבוססי טכנולוגיה מכאנית בת קרוב ל-150 שנה. חברת Highcon (הייקון) הישראלית, שפיתחה טכנולוגיה שמאפשרת להפוך את התהליך הזה לדיגיטלי ופשוט, הודיעה היום (ד') על השלמת סבב גיוס בגובה 20 מיליון דולר.

תהליכי ייצור חדשניים

הטכנולוגיה של Highcon מאפשרת תהליך יצור פשוט, יעיל, מהיר ולראשונה גם דיגיטלי, אשר מחליף תהליך ארוך, ידני, יקר ומורכב המאפיין היום את עולם הדפוס, מה שיאפשר לבתי דפוס ויצרני אריזות להגדיל בפרק זמן קצר את הרווחיות, לקצר זמני אספקה ולהציע ללקוחותיהם מוצרים חדשים בכל רגע נתון. בנוסף, הטכנולוגיה של Highcon פותרת מגבלות משמעותיות הקיימות באמצעי הייצור המסורתיים, מה שמאפשר לחברות להיות חדשניות יותר עם האריזות שלהן.

בין היתר מציעה החברה שלוש מכונות המותאמות לדרישות יצור שונות וסוגי לקוחות שונים, וכן מערכת להזמנת אריזות על-פי דרישה דרך האינטרנט (Web-to-Pack). הטכנולוגיה של Highcon מחליפה לוחות עץ ומתכת, בתהליך דיגיטלי המשלב הזרקת פולימר ליצירת קווי קיפול, וחיתוך מדויק בלייזר בקצב מהיר. המכונות מבוססות טכנולוגיה המשלבת אלגוריתמיקה, הנדסת חומרים ומערכות לייזר, וזאת על-מנת לאפשר תכנון דיגיטלי ומעבר מיידי ליצור ויכולות לשנות את סל המוצרים בכל רגע נתון. על פי החברה, הטכנולוגיה שלה מקצרת תהליכים קיימים שאורכים כיום שבועות ואף חודשים לשעות ספורות.

דוגמה לאריזה שיוצרה בעזרת הטכנולוגיה של Highcon. מקור: Highcon

Highcon הוקמה בשנת 2009 על-ידי אביב רצמן ומיכאל צימר. עד עתה מכרה מעל ל-50 מכונות בשווקים גלובליים בהם צפון אמריקה, אירופה ואסיה, ובעזרת כספי הגיוס היא מתכננת הרחבת פעילות לשווקים נוספים בעולם ותחומים חדשים. סבב הגיוס הנוכחי בגובה 20 מיליון דולר הובל על ידי קרן JVP לצד המשקיעים הקיימים בחברה ובראשם Landa Ventures של בני לנדא, ו-LR Group. סך גיוסי ההון של החברה עומד כעת על כ-42 מיליון דולר.

אביב רצמן, מנכ"ל ומייסד שותף בחברה מסר בתגובה לגיוס: "ההשקעה החדשה ב-Highcon היא צעד משמעותי נוסף לתעשיית הדפוס העולמית, וחיזוק נוסף למגמה בשני העשורים האחרונים של חדשנות דיגיטלית לדפוס שמקורה בישראל". רצמן הוסיף: "לאחר שתעשיית הדפוס העולמית אימצה פתרונות דפוס דיגיטליים, שהומצאו על-ידי חברות ישראליות, הייקון ממשיכה מסורת זו ופותרת את החלק בשרשרת הערך שנותר אנלוגי לחלוטין – שלב החיתוך שלאחר הדפוס".

יניב אביטל

הגב

2 Comments on "חברת Highcon מגייסת 20 מיליון כדי לעשות מהפכה בתחום ייצור האריזות"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
תומר
Guest

מגניב

אלון
Guest

לא ברור לי מה החידוש כאן? חיתוך אריזות בלייזר קיים כבר כמה שנים , כולל קווי קיפול אולי הם צרפו כמה תהליכים למכונה אחת והוסיפו שיפורים אבל לא המציאו שיטה חדשה כמו שהכתבה מתארת

wpDiscuz

תגיות לכתבה: