גוגל שילמה לבכירים בפרוייקט הרכב האוטונומי שלה יותר מידי, אז הם נטשו

מסתבר שדווקא התגמולים הדמיוניים, שהפכו עובדים למולטי-מיליונרים, גרמו להם לעזוב את חטיבת הרכב האוטונומי של אלפבית; נשמע הזוי? דיווח חדש מסביר את התופעה

מקור: Waymo

לפני מספר חודשים הפכה אלפבית (חברת האם של גוגל) את חטיבת הרכב האוטונומי שלה לחברה עצמאית, על גבול הסטארטאפ, בשם Waymo. אולם גם השינוי הזה לא עזר לעצור את המגמה של בריחת המוחות של החברה ועוד ועוד מהנדסים ובכירים נטשו אותה. דיווח חדש חושף שהסיבה המרכזית לנטישה הזו נובעת דווקא מהתשלומים הנדיבים שהרעיפה החברה על הטאלנטים שלה.

גל נטישות של עובדים בחטיבת הרכב האוטונומי

כלי הרכב האוטונומיים, שצפויים להגיע אלינו בשנים הקרובות, ישנו את כל עולם הרכב כפי שהוא מוכר לנו. החלוצה בתחום היא אלפבית, חברת האם של גוגל, שהחלה בפיתוח של רכב אוטונומי אי שם ב-2009, כשהדבר עוד היה בגדר מדע בדיוני. מאז, צברו המכוניות האוטונומיות של החברה כ-3.2 מיליון קילומטרים של נסיעה אוטונומית, מתוכם כ-1.1 מיליון קילומטרים ב-2016 לבדה. לשם השוואה מדובר על מספר קילומטרים שווה ערך ל-300 שנות נהיגה של נהג ממוצע. בנוסף על כך, רשמה החברה יותר מ-1.6 מיליארד קילומטר של נהיגה אוטונומית בסימולטורים השונים שבנתה.

כתוצאה מכך, ולמרות תחרות עזה מצד כל יצרניות הרכב הוותיקות והסטארטאפים הרבים, הטכנולוגיה של Waymo נחשבת עדיין למתקדמת ביותר. אולם כמובן שכל ההתקדמות הזו לא היתה אפשרית לולא היו עובדים בחברה המהנדסים המבריקים ביותר בתחום והמנהלים המוכשרים שינהלו את הפרויקט.

מקור: Waymo

בתקופה האחרונה סבלה החברה מגל נטישות של עובדים בדרגות השונות. בנוסף למספר מהנדסים שעבדו על הפיתוח עזבו דון בורנט ואנתוני לוונדובסקי את החברה, והקימו את הסטארטאפ OTTO יחד עם הישראלי ליאור רון, ששימש כיועץ בגוגל. כזכור, אובר רכשה את הסטארטאפ תוך פחות משנה תמורת כ-700 מיליון דולר. בריאן סיילסקי, עוד בכיר בחברה, נטש את Wyamo, כדי להקים את Argo AI, סטארטאפ בתחום, שגייס לפני מספר ימים כמיליארד (!) דולר מפורד. אולם ככל הנראה הנטישה הכואבת ביותר היה של מנהל הפרויקט עצמו, כריס אורמסון, שעזב כדי להקים סטארטאפ משלו, שעדיין לא נחשף. אולם מה גורם לגל העזיבות?

דיווח חדש ב-Bloomberg חושף כי אחת הסיבות המרכזיות לעזיבה היא שיטת התגמולים של החברה, שהחלה ב-2010, והיתה מבוססת על השגת יעדים של החטיבה ולא הביצועים של גוגל. בין היתר נהנו העובדים מתגמול שהיה מורכב ממשכורות, בונוסים, מענקי התמדה ומניות, כשהשיא היה ב-2015, אז הנהיגה אלפבית 'מכפיל' שגרם לניפוח ולהכפלה של התגמולים של העובדים. על פי הדיווח, זכה עובד למקדם, שהכפיל את כל תגמוליו פי 16 לאורך 4 שנים. כתוצאה מכך, נהנו עובדים רבים – תוך מספר שנים מועט יחסית – לנטולי דאגות ויכלו למעשה לפרוש ולא לעבוד יותר כל החיים. חלקם הפכו למולטי-מיליונרים עם כמות כסף שהוגדרה על ידם כ-"f*** you money", כלומר, מספיק כסף להגיד לכל אדם בעולם f*** you.

אלפבית מחשבת מסלול מחדש

עם זאת, הדיווח חושף שתחת פיקוחה ההדוק של רות פורת, מנהלת הכספים הראשית של אלפבית, שינתה החברה מהיסוד את שיטת התגמולים ב-Waymo ועתה היא אחידה וצנועה יותר. המטרה של אלפבית היא לצמצם את דימום הכסף של החטיבות הניסיוניות שלה, שגרמו לה להוציא כ-6.6 מיליארד דולר ברבעון האחרון של 2015 על מחקר ופיתוח – בעיקר בגלל פרויקטים שאפתניים כמו הרכב האוטונומי.

יניב אביטל

חי ונושם טכנולוגיה עוד מימי ה-ZX Spectrum היפים. חולה על כל סוגי הגאדג'טים - אלו שמתחברים ל-USB, ואלו שקוראים לו "אבא".

הגב

3 Comments on "גוגל שילמה לבכירים בפרוייקט הרכב האוטונומי שלה יותר מידי, אז הם נטשו"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
סתם אחד
Guest

יש קצת הטעיה בכותרת צריך לחשוב לדעתי על ניסוח שיותר תורם לכונה ב"גוגל תמלוגים דוקא גרם להם לברוח"

שדג
Guest

או שהם חשבו שגוגל צריכה אותם יותר משהם צריכים את גוגל… והמציאות הוכיחה שהם צדקו.

אנונימי
Guest

הפרשנות של "פאק יו מוני" לא נכונה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: